نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دنی آلوس
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زندگی دنی آلوس سال گذشته با دستگیری توسط پلیس کاتالونیا به ظن تجاوز از هم فروپاشید و آینده‌ای نامعلوم در انتظار پرافتخارترین فوتبالیست جهان است.

زمانی که حکم دادگاه بارسلونا خوانده می‌شد، دنی آلوس سرش را از شرم پایین انداخته بود. اسطوره برزیلی پس از یک محاکمه سه روزه به اتهام تجاوز جنسی به یک زن جوان به چهار سال و نیم زندان و پرداخت ۱۵۰ هزار یورو غرامت به قربانی محکوم شد.

زندگی ستاره سابق بارسلونا که برنده سریالی در زمین فوتبال بود و ۴۳ جام گرفت، پس از دستگیری توسط پلیس کاتالونیا در ژانویه ۲۰۲۳ از هم پاشید و از آن زمان تاکنون در پشت میله‌های زندان به سر می‌برد. دو ماه پس از دستگیری، همسرش جوآنا سانز او را ترک کرد، با این توضیح که قصد دارد این فصل از زندگی‌اش را ببندد.

دنی آلوس

افتخارآفرینی

سقوط آلوس پس از سپری کردن یکی از بهترین دوران‌های حرفه‌ای تاریخ فوتبال اتفاق افتاد.

فقط لیونل مسی به اندازه او جام کسب کرده است. او در سال ۲۰۰۸ توسط پپ گواردیولا از سویا به خدمت گرفته شد (با هزینه رکوردشکن ۳۰ میلیون پوند) و در تیمی از بارسلونا بازی کرد که بر فوتبال اسپانیا و اروپا مسلط شد. در اولین فصل حضورش از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد محروم شد و قلبش شکست. غیبت او تاثیری بر بازی نداشت و کاتالان‌ها با نتیجه ۲-۰ پیروز شدند و سه‌گانه را تکمیل کردند. آلوس دو قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا (در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) به دست آورد و باشگاه را در سال ۲۰۱۶ ترک کرد.

او در طول هشت سال اقامت خود در کاتالونیا، شش عنوان قهرمانی لالیگا، چهار قهرمانی کوپا دل‌ری، و همچنین سه سوپرکاپ و سه جام جهانی باشگاه‌ها را به کابینت بزرگ خود اضافه کرد.

پس از جدایی از بارسلونا، موفقیت همچنان او را دنبال کرد. او در تنها فصل حضورش در یوونتوس قهرمان سری آ و کوپا ایتالیا شد. سپس در مدت دو سال در پاری‌سن‌ژرمن قهرمانی فرانسه را پشت سر هم به دست آورد. حتی در سال‌های آخرش در سائوپائولو بخشی از تیمی بود که در سال ۲۰۲۱ قهرمان لیگ برزیل شد.

این افتخارات با کشورش برزیل نیز به دست آمد. اما او علیرغم بازی در سه جام جهانی نتوانست جام قهرمانی در این تورنمنت را به رزومه خود اضافه کند. با این حال، قهرمانی‌های معروف کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۹ از او در سرزمین مادری‌اش قهرمان ساخت.

دنی آلوس

دنی آلوس و نیمار

دنی آلوس

ازدواج با عشق

آلوس در سال ۲۰۱۵ به دور از بازی زیبا، مجذوب زیبایی‌های یک زن اهل تنریف اسپانیا به نام جوانا سانز شد. این مدل اسپانیایی که نام خود را از ۱۷ سالگی در کت‌واک جیمی چو و ایو سن لوران بر سر زبان‌ها انداخته بود و در تبلیغات لوریل بازی کرد، به واسطه یک دوست مشترک به آلوس معرفی شد. آنها باهم به تعطیلات مجلل می‌رفتند و آلوس هدایای گران‌قیمتی برای جوانا می‌خرید و رسانه‌های اسپانیایی آنها را به عنوان یکی از جذاب‌ترین زوج‌های فوتبال معرفی کردند. اما علیرغم تلاش‌های آلوس، جوانا در مقابل ازدواج بسیار مقاومت می‌کرد. او دو خواستگاری آلوس را رد کرد و در نهایت به سومی جواب بله داد. این زوج در سال ۲۰۱۷ به ایبیزا پرواز کردند و در یک مراسم خصوصی در جزیره فورمانترا ازدواج کردند.

هردو سپید پوشیده بودند و آلوس در مراسم عروسی کفش ورزشی به پا داشت. این دومین ازدواج او بود و چند سال پیش از عشق اولش دینورا سانتانا که از او دو فرزند به نام‌های ویکتوریا و دانیل دارد طلاق گرفته بود.

دنی آلوس و جوانا سانز

دنی آلوس و جوانا سانز

از عرش به فرش

در آغاز سال گذشته، آلوس به ظن تجاوز دستگیر شد. قربانی ادعا کرد که این اتفاق در یک کلوپ شبانه در بارسلونا در دسامبر ۲۰۲۲ رخ داده است. شواهد، اثر انگشت‌ها و موارد دیگر ارتکاب جرم و ادعاهای قربانی را ثابت کرد.

آلوس در دفاع از خود چندین روایت مختلف از اتفاقات آن شب ارائه کرد. او در ابتدا گفت که این زن را نمی‌شناسد و این ادعا را برای شهرت مطرح کرده است. در داستان دوم گفت که به داخل دستشویی رفت و نمی‌دانست که این زن نیز آنجاست. وقتی دوربین مداربسته این ادعا را رد کرد، گفت که هیچ اتفاق جنسی بین آنها رخ نداد. او در نهایت در جلسه آوریل ۲۰۲۳ ادعا کرد که رابطه جنسی توافقی بوده، و اعتراف کرد که دروغ‌های قبلی‌اش به دلیل تلاش بیهوده برای نجات ازدواجش با سانز بوده است. آلوس مصرف الکل بیش از حد را دلیل ارتکاب این عمل دانست.

دنی آلوس

محاکمه

محاکمه اصلی اوایل این ماه آغاز شد. در روز اول، دادگاه بارسلونا درخواست او برای تعلیق محاکمه را رد کرد. قربانی در یک جلسه پشت درهای بسته و با تغییر صدا برای حفظ هویتش شهادت خود را از پشت صفحه نمایش ارائه داد. در روز دوم، لحظه انفجاری فرا رسید و همسر سابقش سانز به مدت ده دقیقه در جایگاه حاضر شد. سانز فاش کرد که آلوس پس از ورود به خانه در همان شبی که ادعا می‌شد به زن ۲۳ ساله تجاوز کرده، بوی الکل می‌داد و روی تخت افتاد و بیهوش شد.» کاتالان نیوز گزارش کرد که سانز بسیار نسبت به همسرش سرد بود و گفت که هنوز رسما طلاق نگرفته‌اند.

دوستان آلوس شهادت دادند و ادعا کردند که در آن غروب سرنوشت‌ساز از ناهار تا سپیده‌دم الکل نوشیدند. پس از اظهارات شاهدان عینی و پلیس، نوبت به آلوس رسید که از خود دفاع کند. او مجدداً هرگونه تخلف را انکار کرد و اصرار داشت که رابطه جنسی بین او و زن توافقی بوده است.

دادستانی او را به ۹ سال حبس محکوم کرد و تیم حقوقی قربانی درخواست ۱۲ سال حبس کرد. اما قاضی حکم داد که او چهار سال و نیم را در زندان بگذراند.

داستان تلخ و شیرین دنی آلوس؛ از عرش تا فرش.../ از قهرمانی سریالی و افتخارات بی‌شمار در فوتبال تا زندانی شدن برای آزار یک زن!

چه خواهد شد؟

از آنجایی که آلوس یک سال از دوران حبس خود را به پایان رسانده، می‌تواند به زودی با مجوز آزاد شود. او به پرداخت ۷۷۰۰ پوند برای صدمات فیزیکی به قربانی محکوم شده و همچنین باید غرامت ۱۳۰۰۰۰ پوندی (۱۵۰۰۰۰ یورو) پرداخت کند. اما پنج سال تحت نظارت قانونی خواهد بود و به مدت ۹ سال و ۶ ماه نباید هیچ تماسی با قربانی داشته باشد.

پیامدهای مالی این مصیبت باعث شده که آلوس (که طبق گزارش‌ها ثروتی ۵۰ میلیون پوندی از دوران فوتبالش به دست آورده) ورشکست شود. اعتقاد بر این است که بیشتر پول او در چندین سرمایه‌گذاری تجاری بلوکه شده است.

بیشتر بخوانید:

دنی آلوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • پروفسور بی نتیجه IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    امیدوارم آزاد شه، جای فوتبالیست در زندان نیست .
  • ایرانی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    کاش از این قانونها توی ایران هم داشتیم برای متجاوزین ! به مال و ناموس مردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی