نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
فرهاد مجیدی؛ کابوس جدید مربیان ایرانی!/ این خبر قیمت اسطوره استقلالی‌ها را چند برابر کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ویژگی آدم‌های مشهور این است که چه سر کار باشند و چه نباشند پیرامون آنها خبرسازی وجود دارد.

در همه جای جهان آدم‌های موفق در هر تخصصی همواره زیر نظر رسانه‌ها هستند و هر اتفاقی پیرامون آنها روی بقیه افراد آن شغل یا تخصص هم تاثیر می‌گذارد. به خصوص در فوتبال وقتی یک بازیکن یا یک مربی بدون تیم می‌ماند، به مراتب خبرسازتر از زمانی است که تیم دارد.

در فوتبال ایران با توجه به اینکه کارنامه و سابقه خیلی مد نظر انتخاب‌ها نیست، همه چیز به اسم و رسم ختم می‌شود. پس وقتی یک اسطوره بزرگ و مشهور بدون تیم بماند کاملاً طبیعی است که سایه سنگین نام او روی همه خواهد افتاد!

از همان لحظه‌ای که خبر رسید شاید فرهاد مجیدی از اتحاد کلبا جدا شود، شاید نیمی از مربیان لیگ برتری به خود لرزیدند! اسم فرهاد به اندازه کافی بزرگ بود و آخرین تجربه او در فوتبال ایران که قهرمانی بدون باخت باشد، یک رکورد عجیب و غریب است. مجیدی استقلال را به مقصد امارات ترک کرد اما همان موقع از تیم‌های داخلی پیشنهاد داشت. هنوز با الاتحاد کلبا به توافق برای جدایی نرسیده بود که خبر رسید او جانشین مورایس در سپاهان می‌شود. فولاد هم که فعلاً مربی ندارد و دست به نقد، گزینه همه مدیران برنامه هست.

اما حالا که فقط ۲۴ ساعت از اعلام جدایی مجیدی می‌گذرد خبر رسیده که تا همین جا او به دو پیشنهاد لیگ برتری جواب رد داده که می‌توان حدس زد آن تیم‌ها کدام هستند! اما مشکل اینجاست که مربیانی که هیچکس فکر نمی‌کند در خطر باشند، بیشتر از ناحیه بیکاری فرهاد مجیدی نگران هستند!

خلاصه اینکه خیلی از مربیان حاضرند هر کار از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا فرهاد مجیدی تیم بعدیش را مشخص کند و از این شرایط استرس و فشار راحت شوند! شک نکنید در بازی بعدی لیگ برتر یعنی هفته نوزدهم و بیستم تاثیر بدون تیم بودن فرهاد مجیدی روی لیگ ایران کاملاً مشخص خواهد بود!

اما این ماجرا علی رغم داشتن رگه‌های طنز از جنبه‌های دیگر هم قابل بررسی است. اینکه چرا باید بعضی افراد با وجود داشتن جایگاه و درآمد میلیاردی اینقدر به خود شک داشته باشند که به محض بیکار شدن یک همکار نگران صندلی خود شوند؟

اما از آن جالب‌تر بهره تبلیغاتی و کره‌گیری است که برخی‌ها از این خبر می‌کنند، نگاه کنید به همین یک جمله از مدیر برنامه فرهاد مجیدی: «فرهاد مجیدی نه تنها برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد، بلکه احتمالا به‌زودی با تیم جدیدش در امارات قرارداد امضا خواهد کرد!»

البته که وظیفه ذاتی مدیران برنامه تبلیغ برای موکل خود هست و از این بابت ایرادی وجود ندارد اما چطور ممکن است در فوتبالی که حساب و کتاب دارد، آمدن و رفتن آدم‌ها با کارنامه قبلی آنها تعیین می‌شود، در فوتبال امارات فرهاد مجیدی با این کارنامه خواهان داشته باشد؟

در خوشبینانه‌ترین حالت امکان وقوع این اتفاق زیر ۵۰ درصد است اما همین خبر بیش از ۵۰ درصد روی رقم قرارداد مجیدی تاثیر خواهد گذاشت! همین حالا او تنها مربی فعال ماست که سابقه کار در یک لیگ خارجی را دارد، این آپشن به علاوه قهرمانی بدون باخت و اسم و اعتبار بزرگ فرهاد مجیدی، وقتی با داشتن پیشنهاد خارجی جمع شود خودتان حساب کنید که قیمت فرهاد چقدر خواهد شد!

بیشتر بخوانید: مقصد بعدی فرهاد مجیدی کدام تیم است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پرسپوليس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    فرهاد بهتر تو لیگ برتر ایران نباشد زیرا اون تیم که فرهاد مجیدی به خدمت میگره دیگه مافیا فوتبالی که باعث قهرمانی بدون باحت استقلال شد را نخواهد داشت و این نه به نفع اون تیم نه به نفع فرهاد و نه حتی استقلال
    • سکوت طلاست IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      بسه دیگه همش میگید مافیا و داور و شانس و ... . یه ذره به جای این حرف ها اصولی و علمی کار کنیم موفق میشیم
    • اوسمار کبیر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      درود بر تو پرسپولیسی کبیر که مظلوم لیگ هستی
    • ۳۰ بازی ۱۷ پنالتی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      یه بار هم بازیکن هفته امارات شده 👨‍🦽👨‍🦽🚴‍♂️🤗😂😂
  • آرش IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    بهتره بگین اسطوره ناز نازی استقلال چون اسطوره بودن صفاتی را میخواهد که ایشان فاقد آن هستند بنظرم ماندن ایشان پیش همان عربها و شیخ نشینان بهترین تصمیم هست
  • ع ق QA ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    واقعا ؟ یکی به مربیان تحمیلی باند آبی هر یکی به چند تیم در فصل ( فکری منصوریان الهامی عنایتی دقیقی رحمتی) اضافه شد ؟! آقا بیرونش کردندا یعنی بدرد فوتبال نمی خوره شاید هم باز دوپینگ تعویض خون کرده بوده
    • رضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      😁😁😁
  • برزو لردگونی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    بچه های استقلالی نه نظر بدید نه جواب ، بگذارید اینها خوب خودشون رو نشون بدن خخخخ
  • یانوش IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    عوض اینکه موفقیت یه مربی جوان ایرانی بهتون حس غرور بده و براش آرزوی موفقیت کنید اینهمه حسادت چرا؟ اگه فرهاد موفق بشه مربیان بعدی هم راه براشون باز میشه مگه کم مربی موفق و بادانش داریم .
  • فراز IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    فرهاد خان درحال سرمربی تیم ملی امارات شدن توافقات اولیه صورت گرفته . عزیزان موفق بشه راه برای مربیان ایرانی باز میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی