نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
صمد مرفاوی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال قاطعانه می‌گوید مشکل جواد نکونام و علی خطیر باید حل شود.

استقلال جام حذفی را با شکست مقابل مس رفسنجان از دست داد و صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرورزشی از داستان بیانیه باشگاه بعد از پایان بازی انتقاد کرد.

استقلال صدرنشین لیگ برتر است اما جام حذفی را از دست داد چرا؟
شرایط میزبان با توجه به برخورداری از امتیاز میزبانی و انگیزه رویارویی با استقلال بهتر بود البته مثل رفسنجان مشکلات مالی هم داشت اما با این وجود با تمام توان برابر استقلال ایستاد. البته فراموش نکنیم اگر پنالتی استقلال گل می‌شد، قطعاً شرایط عوض می‌شد. بازیکنان استقلال تمرکز لازم را نداشتند و خیلی راحت توپ لو می‌دادند. تیم حریف هم در نقطه مقابل از باز شدن فضا میان بازیکنان ما استفاده می‌کردند به نظرم حتماً یک مسئله‌ای بود که بچه‌ها تمرکز نداشتند. شما ببینید هافبک چپ مس هر وقت که دلش خواست به راحتی مانور داد. روی گل اول آنها هم دفاع و هافبک چپ استقلال به همین راحتی از جریان مسابقه کنار رفتند. البته با همه این موارد باید قبول کنیم که جام حذفی تمام شد دوشنبه روزی نبود که استقلال برنده باشد ولی باید تمام توان خودش را برای لیگ برتر بگذارد.  جام حذفی مهم است و در این مسئله شکی وجود ندارد اما حالا که برای استقلال تمام شده باید همه حواسش به لیگ برتر باشد. یک مسئله دیگر نیز وجود دارد.

چه مسئله‌ای؟
ببین استقلال در این مدت چه در زمان تعطیلات و چه قبل از بازی با مس رفسنجان آرامش نداشت و این واقعیتی غیر قابل کتمان است. اختلاف مدیرعامل و سرمربی نه به نفع علی خطیر است و نه به نفع جواد نکونام. دودش هم به چشم استقلال و هوادارانش می‌رود. استقلال برای قهرمان شدن در لیگ برتر نیازمند آرامش است. اگر این دعوا ادامه پیدا کند قطعاً به مشکل برمی‌خورد. اصلاً اختلاف مدیرعامل و سرمربی هیچ جای دنیا معنا ندارد اگر مدیرعامل قدرت دارد، سرمربی را برکنار کند و اگر سرمربی به هر دلیلی نمی‌تواند کار کند، تصمیم دیگری بگیرد. من تا به حال حتی ۱۰ ثانیه هم با علی خطیر صحبت نکرده‌ام و او را نمی‌شناسم اما جواد نکونام را به عنوان یک فوتبالیست بزرگ که کارنامه خوبی هم دارد می‌شناسم، این دو نفر باید بنشینند و با هم صحبت کنند باید حرف بزنند و در مورد این ماجرای اختلاف به یک توافق برسند.

باشگاه استقلال بلافاصله پس از حذف شدن این تیم بیانیه داد و از نکونام حمایت کرد ولی همین بیانیه سر و صدای زیادی به راه انداخت.
باور کن این بیانیه‌ها فوتبال را به هم ریخته است. مگر زمان جنگ است که بیانیه می‌دهند؟ به نظرم هر کسی که بیانیه می‌دهد در واقع از موضع ضعف این کار را می‌کند.

برسیم به ماجرای احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان برای سومین دوره متوالی.
این مشکل از قبل بوده و همه هم  آن را می‌دانند. ماشالله هم کارشناس زیاد داریم هم مدیر و هم برنامه‌ریز اما اینکه چرامشکلات حل نمی‌شود نکته‌ای است که... اگر استقلال خدای نکرده برای سومین مرتبه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود قضیه چیزی فراتر از فاجعه خواهد بود و البته امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد.

و به عنوان سوال آخر باید برسیم به دربی.
اینکه از همین حالا بگوییم چون استقلال قبل از بازی با پرسپولیس شکست خورده، دربی را هم می‌بازد یا برعکس کاملاً اشتباه است چون دوره این ماجراها تمام شده است. در دربی هر کس تمرکز بیشتری داشته باشد برنده خواهد شد البته شاید بعضی‌ها بخواهند به خاطر داستان کمک داور ویدیویی شلوغ بازی در بیاورند اما باید قبول کنیم که این تکنولوژی وجود دارد و اگر واقعاً پنالتی بشود، آن را اعلام می‌کند. آقای دروازه‌بان، اگر روی یک بازیکن خطا کنی، داور با کمک کمک داور ویدیویی پنالتی اعلام می‌کند و این جزئی از قوانین فوتبال است. در مورد مدافع هم همین طور. اگر دفاع خطا کند، کمک داور ویدیویی آن را می بیند و خطا می گیرد. این قانون است و نمی توان از کنارش عبور کرد.

بیشتر بخوانید: تلفن را قطع کرده بودم؛ حوصله هیچ‌کس را ندارم/ نه قیصر بودم و نه یاغی؛ مجتبی محرمی هستم، همین!/ فقط دم حاجی‌مایلی و قلعه‌نویی گرم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    اول مشکل پولهای موبایل فروشی پس کوچه بابل را حل کنید و پولها را پس بدهید و جریمه بشوید شما در فریب مردم شرکت کرده اید
    • عقده ای قرمز👺 IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      شما هم اول تشریف ببرین بگین تو این بی پولیها از کجا پول میارین فرت و فرت بازیکن میگرین و تکلیف امتیازهای مفتکی و یارانه معیشتی داده شده توسط ناداوران محترم لیگ از اول فصل تا حالا را توضیح دهید بعد ما میایم عین شما که تو ماست بندیتون نشستین و هی آب تو شیر میریزن و میگن ما نریختیم و تقصیرشو گردن این آن و زمین هوا میندازین و همیشه بقول خودت در حال ماست مالی کردن هستین اونوقت ما هم میایم مثل شما ماست مالی میکنیم تبانی و حرفاتونو... آخه پسر چقدر شما لنگیان گریه پررو هستین خدایی رو که نیست سنگ پا قروینه!! بقول خودت حکایت شما لنگیا منجمله خودت حکایت اون دزدست که دزدی میکنه هی داد میزنه آی دزد آی دزد دقیقا همینجوری هستین!! تمام باند بازیها و تبانیها و شگردهای دودره بازی رو انجام میدین و میکنید بعد به دیگرون نسبتش میدین!! آقای عقده ای قرمز اینها مهم نیست مهم اینکه تیم لنگتون زیر سرور و سالارتونه استقلال همیشه قهرمانه برو حالشو ببر لنگی عقده ای قرمز گریه 😂😂😂😂😂
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    چندساله هرچی مدیرعامل واسه استقلال انتخاب میکنن میوفته به جون سرمربیهای استقلال شفر روکردیدبیرون استراماچونی روفراری دادید مجیدی دردوره ای اذیتش کردید بدون حامی رفت آسیا که مقابل الهلال شکست خورد وچقدر بهش فشاراومد حتما مسئله ای هست مگه میشه کل این سرمربیها مشکل داشته باشن کسی که این مدیرعاملها روانتخاب میکنه حتما بهش میگن سرمربیهای خوبی که نتیجه میگیرن روبیرون کن اذیت بشن تاازتیم برن بیرون ونتیجه نگیرن وازآسیاهم حذف بشن تااستقلال بره وسقوط کنه وگرنه الان خطیر چرا نکونام رواذیت میکنه فقط آقای آجرلومردخوبی بود که مجیدی روحمایت کرد تا قهرمانی آورد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی