نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
خارجی‌هایی که در دربی نمره قبولی گرفتند/ همه خوب بودند به جز...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خارجی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی همه نمره قبولی گرفتند جز یک نفر!

در مورد خریدهای خارجی زیاد حرف زده‌ایم. استقلال و پرسپولیس معمولاً خریدهای خوبی ندارند و به قول قدیمی‌ها چشم بازار را کور می‌کنند! اما این فصل و به خصوص خریدهای خارجی نیم فصل دو تیم تا اینجای کار نمره قبولی گرفته بودند و در دربی این ماجرا تکرار شد.

تنها بازیکن خارجی که در دربی نتوانست در حد استاندارد همیشه خود ظاهر شود، سیلوا برزیلی مدافع استقلال بود. بازیکنی که همیشه ستون مطمئن خط دفاعی تیم بود و چون از این باشگاه طلب داشت، جواد نکونام در نیم فصل با بازگشت او موافقت کرد!

سیلوا در بازی‌های گذشته بازیکن فیکس و بدون تغییر استقلال بود ولی کسی از تعویض او در آن لحظه ابراز تعجب نکردند، البته بجز گزارشگر بازی! ادامه مسابقه نشان داد که تعویض سیلوا چقدر مفید بود و استقلال بخصوص در دقایق حساس پایانی دیگر هیچ کدام از مشکلات زمان حضور او را دیگر نداشت.

سیلوا چند بار با ناهماهنگی - از همان جنسی که در بازی مقابل مس رفسنجان در جام حذفی نشان داده بود - دروازه تیمش را تا آستانه فروپاشی برد و با آمدن ایمان سلیمی مشکل حل شد.

اگر قبل از دربی از هواداران دو تیم می‌پرسیدید که بیشترین امید را در میان ستاره‌های خارجی به چه کسی دارند یا پرسپولیسی‌ها از کدام ستاره خارجی استقلال می‌ترسند، قطعاً نام سیلوا رای می‌آورد. بیشترین انتظار از او می‌رفت چون بیشترین سابقه را در این دو تیم و در دربی داشت. اما در عمل برعکس شد و ستاره برزیلی یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود و دیدیم که نکونام خیلی زود در نیمه دوم او را بیرون کشید اما سایر بازیکنان خارجی در دربی نمره قبولی خود را تکرار کردند.

در استقلال بلانکو که هفته قبل گل زده بود دوباره به عنوان یک مدافع توانست خواسته‌های نکونام را در اولین خط دفاعی مقابل پرسپولیس اجرایی کند. ماشاریپف هم که بازی قبل پاس گل داد، خطرناک‌ترین مهره استقلال برای مدافعان پرسپولیس بود و بار اصلی حملات استقلال از سمت او بود. ماشاریپف و بلانکو تهاجمی‌ترین گزینه‌های جواد نکونام بودند اما وظایف دفاعی آنها به میل گلزنی چربید.

در پرسپولیس هم مثل بازی‌های قبل دو بازیکن خارجی سمت چپ عالی بودند. زوج عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف به طور کلی علی نعمتی و سعید صادقی را به نیمکت منتقل و در دربی هم نمره قبولی گرفتند. آنها فشار زیادی روی سمت راست استقلال آوردند اما کلیت مسابقه به شکلی بود که نتوانستند گل بزنند.

و در نهایت با درخشش این چهار خارجی خریدهای زمستانی هر دو تیم نمره قبولی گرفتند، آن هم با مهر و امضای دربی.

بیشتر بخوانید: بعد از تساوی بدون گل در دربی؛ استقلال دست بالاتر را دارد/ پرسپولیس در این صورت قهرمان نمی‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ضمن تشکر از مجتبی جباری .. IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    حرف شما درسته اما ماشاریپوف خیلی متوسط بود ای کاش هافبکی مثل شاهرخ بیانی یا امیر قلعه نویی آنروز در زمین بودند تا جوانهای امروز میدیدند که هافبک یعنی چه ، پاس گل به چی میگن و توپ رو لقمه کردن چیست
  • ناشناس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    خوده سیلوا که نظرش این نبود وقتی ۱۱ نفر تو ۶ قدم جمع میشن دیگه کی بهتره کی بدتر معنی پیدا نمیکنه همه تو یه سطحن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی