نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
بازی بد با یک گزارش بدتر/ خود صداوسیما می‌دانست که آپشن گزارشگر دوم گذاشت!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قرار بود گزارشگر دربی جواد خیابانی باشد، خیلی‌ها از این موضوع نگران بودند اما گزارش پیمان یوسفی هم مشکلی را از بیننده تلویزیونی حل نکرد.

از همان روز تولد شبکه ۳ که نامش را شبکه جوان گذاشتند، هم در تمام تبلیغات و مصاحبه‌های مسئولان تلویزیون گفته می‌شد و هم از جدول پخش برنامه‌های این شبکه مشخص بود که هدف این کانال جدید جلب توجه جوانان است.

از همان روز اول کلیه برنامه‌های محبوب و پربیننده و مورد علاقه قشر جوان از شبکه ۳ پخش می‌شد و هنوز هم این قاعده ادامه دارد. پخش مسابقات فوتبال به عنوان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در تمام این سال‌ها به طور انحصاری در اختیار شبکه ۳ بوده و به طور طبیعی گزارشگران فوتبال نیز از این شبکه رشد معرفی می‌شوند.

و در تمام این سال‌ها که بضاعت گزارشگری ما محدود به چند نام بوده این انتقاد وارد می‌شد که چرا در به روی جوانان با استعداد و با انگیزه بسته است؟ حتی ساخت برنامه‌هایی چون رقابت جوانان برای گزارشگری هم نتوانست کمکی کند چرا که این انحصار و رانت در اختیار چند نام باقی مانده است. نام‌هایی پابه سن گذاشته که به وضوح از نسل جوان جامانده و نمی توانند مطابق سلیقه روز جلو بروند. آنها که همان ایرادات سی سال پیش خود را دارند و چون جایگاهشان محکم و امکان رقابت وجود ندارد، تلاشی برای پیشرفت نمی کنند.

وقتی اعلام شد گزارش دربی به جواد خیابانی می‌رسد خیلی‌ها ناامید شدند. کسانی که عادت کرده‌اند مسابقات فوتبال را با بستن صدای تلویزیون و نشنیدن گزارشگر دنبال کنند اما به دلایلی که نمی‌دانیم گزارش دربی به پیمان یوسفی رسید و او هم کاری کرد که خیلی‌ها گفتند کاش همان خیابانی گزارش می‌کرد!

کافیست یک بار دیگر و این بار بدون هیجان بازی و طرفداری از تیم محبوب خود به عنوان یک کارشناس یا بیننده حرفه‌ای به گزارش دربی نگاه کنید، آنقدر اشتباهات گل درشت و مبتدیانه هست که از چشم هیچکس پنهان نمی‌ماند.

معمولاً اصلی در گزارشگری هست که او نباید آشکارا از یکی از دو تیم جانبداری کند. خیلی وقتها گزارشگران شهرستانی را به همین دلیل می‌کوبند که چرا از تیم شهرشان حمایت می‌کنند؟ اصلا ما ورژنی از گزارشگری حماسی داریم که فقط مخصوص تیم ملی است اما همان گزارشگران هم حین بازی‌های باشگاهی از یک تیم جانبداری نمی‌کنند.

چرا گزارشگر باید برای حل اختلاف نکونام و خطیر ابراز خوشحالی کند؟ به تماشاگر دربی چه ربطی دارد که گزارشگر از سروشکل یک تیم راضی هست یا نیست؟

موقع پرتاب بطری استقلالی ها سر سروش رفیعی در نیمه دوم که مهدی پور برای وساطت آمد، یوسفی رسما استقلالی گزارش کرد که پرسپولیس هم باید رعایت کند و...! در حالیکه تا آن لحظه اتفاق از سمت آبی ها بود!

بار دوم در دقیقه ۷۵ داستان تکرار شد و این بار سیدحسین به عنوان کاپیتان برای وساطت آمد و یوسفی بازهم حاضر به گزارش اتفاق نشد چون باید می گفت که این کار را طرفداران استقلال انجام داده اند، یعنی اصلی ترین وظیفه که همان گزارش بازی است را بی خیال شد و ترجیح داد حرف های دیگری بزند!

جانبداری به هر شکل از سوی اهالی خانواده فوتبال کار غلطی است و رسانه هم جزئی از این خانواده است. به همان اندازه که ما حمله بازیکنان و مربیان به داوری را نمی‌پسندیم، خود ما رسانه‌ای‌ها نیز نباید نقش یک هوادار را ایفا کنیم. وظیفه و رسالت رسانه چیز دیگریست.

این بار و برای این دربی صدا و سیما دست به یک ابتکار جدید و یک کار خوب زد. تلویزیون منوی انتخاب صدای گزارشگر گذاشت که بیننده تلویزیونی حق داشته باشد دربی را با صدای یکی از این دو گزارشگر بشنود، کاری که تمام تلویزیون‌ها در همه جای دنیا می‌کنند و اصلاً یکی از راه‌های جذب بیننده اعلام اسم گزارشگری است که مردم دوست دارند.

در کشور ما امکان رقابت بین تلویزیون‌ها وجود ندارد و تلویزیون یک رسانه ملی است. پس ای کاش این جایگاه و وجهه ملی را حفظ با انتخاب گزینه‌های بیشتر به بینندگان تلویزیونی این شانس را بدهد که دربی را با صدای مورد علاقه خود نگاه کنند. امیدواریم در آینده نفرات معرفی شده هم منتخب مردم باشند نه اینکه مجبور به انتخاب بین بد و بدتر باشیم.

بیشتر بخوانید: اتوبوس استقلال دربی را زشت کرد/ اگر اوسمار نمی‌ترسید پرسپولیس برنده بود/ نمی‌دانم داور چطور پنالتی روی عیسی را نگرفت! 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۶
  • ارش IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    از خبر ورزشی با اینهمه سایقه نیز بعید است که از یک تیم بطور غیر مستقیم جانبداری کند انچه ما دیدیم طرفداری یوسفی از پرسپولیس بود نه استقلال
    • ساوالان IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      صدا و سیما دربست در اختیار استقلال هست.. تنها عادل بود که اون را هم فراری دادند. فوتیال برتر هر هفته 3 ساعت در اختیار استقلال هست. همین برنامه در جام ملتها کلیه پیشکسوت های استقلال را به عنوان مفسر اورد. چندین بار تکراری./.. فوتبال ایران دربست دراختیار استقلال هست تازگی ها هم یک اتاق جدید به این نام اضافه شد. اتاق کیسه. یا همان وار!!!!!!!!!!!!!!
    • CA ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      اخه پرسپولیسیها شاخه گل به سمت استقلالیها مینداختند
    • یاسین IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      آخه خدا پدر بیامرز گزارشگر رسانه محترم خبر ورزشی آقای پیمان یوسفی که ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته ته همه لنگیان در جهانه؟؟؟؟؟؟ آخه چرا بروز و جبر دورغ تحویل این ملت میدین رسانه محترم کاملا لنگیه خبر ورزشی؟؟؟؟؟؟ دروغ گفتن هم حدی داره برادر جان رسانه و خبرنگار محترم...
    • رضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      حتی برای تحلیل بازی مظلومی استقلالی رو در برابر مطهری مربی تیم ملی آوردن مظلومی راحت از کیسه طرفداری میکرد ولی دست مطهری بسته بود
  • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    بدترین جمله دیروز ایشون " دستم به دامن وزیر بود دامن هم که نداره دستم به کت ایشون" پرسپولیس و استقلال رو واگذار کن ، این چه ادبیاتیه آخه؟
  • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    بدترین جمله دیروز ایشون " دستم به دامن وزیر بود دامن هم که نداره دستم به کت ایشون" پرسپولیس و استقلال رو واگذار کن ، این چه ادبیاتیه آخه؟
  • یوسفی کیسه کش IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    کاملا درسته دیشب یوسفی برای حمایت از اس تق لال از هیچ تلاشی دریق نکرد.
  • عماد US ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    یک مورد دیگه: شاید هم بیرانوند از ترس اینکه کاظمی مثل دفعه قبل بهش اخطار نده سریع توپ و زد ( در حالی که بیرانوند اصلأ وقتی تلف نکرد، اگر هم کسی این وسط وقت تلف میکرد اون حسینی بود، مخصوصاً در اواخر بازی)
  • هو من US ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    تا جایی که من شنیدم ، فقط خودش نرفت اتاق VAR اعلام پنالتی کنه ، ولی سوال مهم ، مگر طرفداری مجری تلویزیونی اهمیت داره؟ مگر اون است که شوت می زند یا ارنج می کنه ، بس کنید بچه بازی ها را . یک بار بازی رئال مادرید را از تلویزیون مادرید ببینید ، فقط برای رئال طبل نمی زنه ، همون بازی را تلویزیون تیم مقابل دقیقا بر عکس گزارش می کنه. دوست ندارید ، این همه کانال اینترنتی که بازی را گزارش می کنند . کلا تا پنج سال دیگه چیزی هم به اسم تلویزیون تو دنیا نمی ماند ، شما خودت را ناراحت نکن
    • احمدرضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      وقتی گزارشگر یکطرفه گزارش میکند،اعصاب هواداران بخصوص هواداران مخالف اذیت می شوند،من بارها وقتی خیابانی برای پرسپولیس گزارش می کند صدای گوشی را می بندم
  • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    بس حرف زد سرمون را برد
    • علی مشهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      حرف مفت زیاد میزنه
  • زیگزاگ IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    همین که گزارشگر آقای احمدی نبود خودش یه آوانس حساب میشه. از دست چرت و پرتهای ایشون خسته شدیم.
  • بهروز۶۳ IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    درود به همه دوستان.پیمان یوسفی کل گزارش همش اشتباه میگفت اسمهارو و هی قاطی میکرد این اصلا به کنار.روی صدای دوم که سیانکی بود اصلا صدای ورزشگاه و جو بازی روی صفر بود.انگار تو اتاق خالی گزارش میکرد سیانکی.ما هم از روی ناچاری یوسفی رو گوش میدادیم. یه کار هم میخوان انجام بدن باید نصفه و نیمه باشه و حرص بدن.
  • امیر بلوچ IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    تمام گزارشگران حتی صدا و سیما به نفع پرسپولیس هستند بخدا شک نکن
  • غلام مروت IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    آنقدر از تیم مورد علاقتان / پیروزی/ تعریف میکنید که آدم حالش بهم میخوره حالا جی شده که با یه گزارش از کوره در رفتید و تحمل نکردید. 886
  • تاج کبیر IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    هر کی باشه بهتر از احمدی پاچه خوار هست
  • حمید IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    سر زبیر رو قبل از بازی شکستن چرا لال مونی گرفتی خبر ورزشی.به ضرر تیم محبوبته
  • قلندر IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    الان که شما داری طرفداری میکنی آنقدر یوسفی از پیروزی حمایت کرد که من گفتم عمدی ودستوره یکبار دیگه نگاه کنید ومردم رو گاگول فرض نکنید از زمان بابا مسعود همه چی برا یک تیم خاص بوده وکاملا عادت شده خدارو شکر که مکتب تاج مکتب پهلوانی وحجازیهاست
  • تاذد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    جهت اطلاعت بگم طرفدارای پیروزی شروع کننده سنگ زدن بودن. با شکستن سر زبیر. گفتم درجریان باشی
  • نامور نوری IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    همه میدونن یوسفی استقلالیه پس جای تعجب نداره که طرفداری بکنه.مسوول بالا دستی اش باید عقل داشت که اینونذاره گزارشگر.
  • حامد IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    خیلی وقته خبرورزشی از پرسپولیس حمایت میکنه،طول سالیان ب تیترهاش توجه کنید!همیشه سعی کرده تیتر جنجالی مال استقلال رو بولد کنه وهمیشه ب حاشیه ببره
  • لنگ همیشه پاره میشه IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    اصلا شما معلومه طرفدار لنگ هستی پس باجه‌ت ادای بی طرف در نیار
  • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    دوستان کیسه کش اینجاهم میخوان حقایق راوارونه هوچیگری کنند؟ایکاش یکم به شعورخودتون احترام میذاشتیدواینهمه اسراربه نفهمیدن وایستادگی مقابل حقایق اشکارنمیکردیدکه بخواهیدخودتون امانندهمیشه نفهم جلوه بدید.بایدبدونید دلیل منفورشدن ونتیجه نگرفتن وخوارشدنتون درآخرفصلهای گذشته همین ایستادگی جلوواقعیتهاییه که همه متوجه میشن غیرازخودتون...میگیدنه بازم ادامه بدید وباز خواری وذلیلی بیشتریوتجربه کنیدتابی عارتربشید
    • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      آقای لنگی شما اگه فهم و شعور داشتی اینجوری طرفداران یک تیمو خطاب نمی‌کردی شما خودتو بذار جای تماشاچی استقلال وقتی همه چی به نفع تیم لنگ پلیسه چه جور باید تحمل کنه خودتونو به نفهمیدن نزنید خوب این دو تیم همه چیشون دولتیه باید به یک اندازه نگاه بشه نه اینکه برای تیم سوگلی پایتخت هر کاری دستشون برسه انجام بدن ولی برای استقلال نه تا جایی که قهرمان بدون باخت لیگ و از آسیا حذف کنند و به جاش تیم سوگلی پایتخت که اصلاً حقش نبود و بفرستن بره آسیا شما هم به جای تماشاچی استقلال باشی ناراحت میشی شما یک طرفه به قضیه نگاه نکن تیم پرسپولیس معروفه به تیم ……دیگه خودتونو گول نزنید حالا شمایید که در مقابل نفهمی ایستادگی می‌کنید تیم استقلال در دل هوادارانش همیشه محبوب بوده و هست و خواهد بود و با ۴ تا جمله مثل امثال تو خراب نمی‌شه این دولت فقط با اسم تیم ما مشکل داره با تاج تا کی می‌خواین خودتونو کول بزنید شما خودتو بذار به جای تماشاچی استقلال ببین ۷ ساله حقتو خوردن اون وقت ببین چه حالی میشی شما فکر می‌کنی توی این هفت هشت سال خودتون قهرمان شدین ن داداش من به کمک داور و وکیل و وزیر و کمیته داورا
  • دو ستاره واقعی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    فکر کنم چیزی میزنی عزیزم چون گزارش کاملا یکطرفه و به نفع قرمزها بود اولا در دقایق قبل بازی دوربین صدا وسیما دقیقا ۵بار تماشاگران و نحوه تشویق قرمزها را نشان داد اما برای استقلال هیچی در طول سنگ پرانی قرمزها، گزارشگر بار اول را کاملا سکوت کرد و بار دوم که سنگ به کمک داور برخورد کرد تلاش کرد آنرا بطری آب معرفی کند و گفت تماشاگران پرسپولیس از استقلالیها یاد گرفتند. برای گزارش هم که کلا از بازیکنان قرمز تعریف کرد و برای آبیها از واژه هایی مثل سوتی و...استفاده کردیعنی حال آدم از این گزارشگر بهم میخورد. یع
  • لنگیان متوهم IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    آقای واسعی زاده لنگی همه میدونن که پیمان یوسفی یک لنگی دو آتیشه س چی نوشتی واسه خودت!؟
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    نگارنده ی عزیز در این زمینه خودت بیشتر از گزارشگر دچار مشکلی سر کدوم بازیکن شکست طرفداران کدوم تیم کمک داور رو زخمی کردن و ....شما هم یه طرفه به قاضی رفتید کامل هم ندیدی چون اگر جانبداراته هم گزارش کرده باشه بنفع سرخ هابود کار زشت زشته از جانب هوادارای هر تیمی باشه وقتی هوادارای تیمم رفتارهای خوبی نداشته باشن خجالت می کشم و هرگز دوست ندارم رفتارهای بد هوادارای مقابل رو با بدی جواب بدن بچه ای که طرفدار آبی بود آسیب دیده بود ندیدی از کار خودشون پشیمون نشدن همه هموطن هستید بخاطر یه توپ به این شکل به همدیگه بی حرمتی کنید از جانب طرفدارای هر تیمی باشه محکومه
  • محمدان بنگلادش IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    اونموقع تو جو بازی بود حالا شما چرا اینطور از تیم خودت طرفداری میکنی.مگه رسانه هواداری اخه
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    گزارشگر خواب بود دقیقه ۵ وقت اضافه اول یادش آمد ماه رمضون تبریک بگه پول میلیونی میگیرن کار در حد ۱۰۰هزار
  • کیسه افکن IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    این کیسه کشای متوهم از همه چی گلایه دارند اون جوادچرک چکش با دفاع اتوبوسی وخطاهای وحشیانه توسط حامدی فر گاو و رضاوند دندون گرازی عملآ بازیکنای تکنیکی پرسپولیس را از کار انداخت و پس مساوی از ۶وشحالی دور زمین میدوید بحال این مربی کج فهم باید تاسف خورد
  • کریم IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    گزارشگر خوب نداریم
  • ناشناس IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    آیا واقعا تلویزیون یک رسانه ملیست؟من چنین اعتقادی ندارم.تلویزیون در بعد سیاسی متعلق به یک جناحه و مجریان آن جناح آنرا قبضه کرده اند و نظرات و تعلقات خود را به خورد جامعه می‌دهند مثلا یک مجری می‌گوید هر ما را قبول ندارد از ایران برود. در ورزش هم چنین است
  • عیسی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    به نظر من خوب گزارش کرد
  • Aaaaa CA ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    یوسفی ک صد شرف داره به بقیشون ،ادم دلش میخواد بازی دسته سه هم گوش بده با صداش ، احمدی ک واقعا حال ادمو بهم میزنه ،با تقلید کردن ،ومصنوعی حرف زدن ،،، تو گزارش کردن، ذات گزارشگر برا شنونده برملا میشه ،وزود آدم زده میشه
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    اخه یوسفی اصلا نگفت توپ استقلال به تیر خورده اونوقت واسه یه شوت بیرون از چارچوب لنگ داد میزد حالا چطور استقلالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی