نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
۱ |
۰
غول زرد احیا شد/ انتقام سخت سپاهان از مرد یونانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سپاهان دومین برد متوالی را هم دشت کرد تا به طور کامل از بحران خارج و به جمع مدعیان برگردد.

همه از شرایط سپاهان در این فصل اطلاع داریم. تیمی که بعد از شروع درخشان با شکست‌های متوالی به بحران رفت. در یک بازه زمانی ۵ باخت متوالی در لیگ برتر و دو باخت در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد این تیم از کورس مدعیان خیلی عقب بماند.

در این فاصله سپاهان فقط یک بازی جام حذفی را برد اما درست در شرایطی که خیلی‌ها امید خود را به سرمربی پرتغالی زردها از دست داده بودند، مورایس هفته قبل در بازی بزرگ مقابل فولاد در اهواز پیروزی ۳-۱ دور رفت را تکرار کرد.

سپاهان با دو بازی کمتر نسبت به استقلال و پرسپولیس در صدر، شاهد عبور تراکتور از خود هم بود و با یک امتیاز کمتر به رتبه چهارم سقوط کرد، همان رتبه ای که گل گهر برایش می جنگد! این یعنی دیگر زردها اجازه از دست دادن هیچ امتیازی را نداشتند و این هفته یعنی آخرین بازی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ سپاهان باید با دیگر مدعی رتبه چهارم یعنی گل گهر روبرو می‌شد، یک مسابقه انتقامی با رنگ و بوی خاص...

در دور رفت که سپاهان با اقتدار شروع کرد و چند بازی معوقه داشت، درست از زمانی که باید سه بازی  معوقه خود را برگزار می‌کرد و تنها یک امتیاز از این ۹ امتیاز کافی بود تا این تیم به لطف تفاضل گل بالا قهرمان نیم فصل شود، یک خبر خوب و یک خبر بد در آستانه بازی با گل گهر اردوی این تیم را به هم ریخت!

خبر خوب این بود که امتیازهای کسب شده از سپاهان به خاطر قانون سقف هزینه‌ها برگشت و خبر بد این که در حالی که تیم در سیرجان بود و کمتر از ۲۴ ساعت تا مسابقه با گل گهر باقی مانده بود، فهمید که از ۶ بازیکن خود نمی‌تواند استفاده کند. سپاهان آن مسابقه را در سیرجان در حالی که از بازیکنان امید و جوانانش هم باید استفاده می‌کرد، ۳-۱ باخت و بعد از آن روی دور شکست افتاد و باقی ماند تا رسید به شرایطی که در ابتدای بحث گفتیم، به این ترتیب بازی با گل گهر علاوه بر شرایط کلی تیم برای انتقامی هم داشت.

یک مربی یونانی در این فصل روی نیمکت گل گهر تیمی بسیار خوب و قابل احترام ساخته که در خیلی هفته‌ها رتبه چهارم را در اختیار داشت. همان جایگاهی که حالا در اختیار سپاهان بود و با توجه به پیروزی تراکتور باید این بازی را می‌برد تا چهارم بماند!

و در این مسابقه مثل بازی قبلی در اهواز این رضا شکاری بود که با یک گل زود هنگام سپاهان را پیش انداخت و در ثانیه‌های آخر کاوه رضایی هم تیر خلاص را زد تا سپاهان ضمن گرفتن انتقام بازی رفت و حفظ جایگاه چهارم امیدوار به شروع دوباره مسابقات و ۹ بازی باقیمانده به تعطیلات نوروزی برود!

بیشتر بخوانید: پایان خوش سپاهان بحران‌زده در سال ۱۴۰۲

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سپاهان قهرمان IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    اگر داوری و مافیا اجازه میداد ما الان با اختلاف صدر بودیم مگر بازی رفت و محرومیت شش بازیکن را یادتون رفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی