نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ادعای فوتبالیست متهم به تجاوز؛ اگر سفیدپوست بودم محکوم نمی‌شدم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روبینیو روز چهارشنبه دادگاهی می‌شود و در مصاحبه اخیرش با تاکید بر بی‌گناهی خود ادعا کرد که به دلیل رنگین‌پوست بودن محکوم شده است.

روبینیو ستاره سابق رئال مادرید، منچسترسیتی و میلان مدعی شده که رنگ پوستش در محکومیت به تجاوز جنسی در ایتالیا نقش داشته است. این بازیکن برزیلی ۴۰ ساله در ایتالیا به دلیل اتفاقی که در سال ۲۰۱۳ در میلان رخ داد، به ۹ سال زندان محکوم شد. با این حال، هنوز دوران محکومیت خود را سپری نکرده اما بسته به تصمیم دادگاه عالی در روز چهارشنبه، احتمالا دوران محکومیت خود را در برزیل می‌گذراند. روبینیو یکشنبه شب مصاحبه‌ای انجام داد و ادعا کرد که بی‌گناه است و محکوم شدنش انگیزه نژادی دارد.

به نقل از کادنا کوپ، روبینیو در گفت‌وگو با تی‌وی رکورد گفت: «در ایتالیا به ناحق به خاطر اتفاقی که نیافتاده محکوم شدم و شواهد لازم برای اثبات این موضوع را دارم.» این حادثه در یک کلوپ شبانه رخ داد و دوستش ریکاردو فالکو نیز محکوم شد. روبینیو ادعا می‌کند که رابطه توافقی با دختر آلبانیایی داشته است، اما پلیس ایتالیا می‌گوید مدارک صوتی در دست دارد که این ادعا را رد می‌کند. روبینیو افزود: «من چهار سال در ایتالیا بازی کردم و از دیدن داستان‌های نژادپرستی خسته شدم. متاسفانه امروزه نیز این اتفاق می‌افتد. آن اتفاق در سال ۲۰۱۳ افتاد و امروز در سال ۲۰۲۴ هستیم، و این موضوع من را به این باور می‌رساند که همان افرادی که هیچ کاری علیه نژادپرستی انجام نمی‌دهند من را در دادگاه محکوم می‌کنند. اگر دادگاه من برای یک فرد سفیدپوست بود، بدون شک همه چیز کاملا متفاوت بود.»

هم‌تیمی سابق او دنی آلوس نیز به دلیل تجاوز زندانی شده اما محکومیت او نصف مدتی است که دادگاه ایتالیا برای روبینیو در نظر گرفته است. روبینیو در ادامه افزود: «من امیدوارم که در برزیل بتوانم تریبونی داشته باشم و صدایم را برسانم، چیزی که در هیچ‌جای دیگری نداشتم. من هیچ کاری نکردم، هیچ جرمی مرتکب نشدم.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    آخه غربی ها خیلی چشم و دل سیرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی