مقایسه رونالدو - مسی با نادال - فدرر/ فقط یک تفاوت اساسی وجود دارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی افسانه‌ای شیوه بازی و رقابت نادال و فدرر را با رونالدو و مسی مقایسه کرد اما اعتراف کرد که مسی را نمی‌توان با هیچ کسی مقایسه کرد.

تونی نادال رقابت نمادین تنیس برادرزاده‌اش رافائل نادال و راجر فدرر را با رقابت اسطوره‌های فوتبال کریستیانو رونالدو و لیونل مسی مقایسه می‌کند. این مربی مشهور نادال را به رونالدو و فدرر را به مسی تشبیه می‌کند، اما در عین حال مدعی است که تفاوتی آشکار بین آنها وجود دارد.

فدرر و نادال که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ در یک دوره ۱۵ ساله ۴۰ بار با هم روبرو شدند، یکی از بزرگترین رقابت‌های تنیس را تشکیل دادند. تنیسور اسپانیایی ۲۲ عنوان گرند اسلم انفرادی را به دست آورده که آخرین قهرمانی او در اوپن فرانسه ۲۰۲۲ به دست آمده است، در حالی که فدرر که در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شد بیستمین و آخرین قهرمانی خود را در مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۱۸ کسب کرد.

رونالدو و مسی که به عنوان دو نفر از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ شناخته می‌شوند، فوتبال را در دهه ۲۰۱۰ تحت کنترل داشتند. آنها در دوران اوج خود در رئال مادرید و بارسلونا با رقابت با یکدیگر پرداختند.

تونی نادال در مصاحبه‌ای با رادیو سوپر دپورتیوو توضیح داد که چرا احساس می‌کند این دو رقابت ورزشی با هم قابل مقایسه هستند، در حالی که به نظرش یک تفاوت اساسی وجود دارد. او گفت: «رقابت نادال و فدرر را می‌توان با رونالدو و مسی مقایسه کرد فقط این که رافا می‌تواند همان کاری را انجام دهد که فدرر انجام می‌دهد، در حالی که کریستیانو نمی‌تواند کارهای مسی را انجام دهد. از مسی تا کریستیانو تفاوت بیشتری نسبت به رافائل و فدرر وجود دارد. کریستیانو یک فوتبالیست عالی است، اما فکر می‌کنم مسی تقریباً با هیچ کس قابل مقایسه نیست. فدرر برای من بازیکنی باورنکردنی است. کارهایی که انجام داده و چیزهایی که به دست آورده. او در زمین تنیس کارهایی انجام می‌دهد که من ندیدم کس دیگری بتواند انجام دهد. می‌توان گفت فدرر مانند مسی بوده است. رافائل استعداد متفاوت اما بسیار بالایی دارد. او بازیکنی است که در موقعیت بد بهترین‌ها را به دست آورده است. درست است که برادرزاده من از نظر فنی برتری یا ظرافتی که فدرر ممکن است داشته باشد را ندارد، اما رافائل همان کاری را انجام می‌دهد که فدرر انجام می‌دهد، اما کریستیانو نمی‌تواند همان کاری را که مسی انجام می‌دهد انجام دهد. کریستیانو خیلی خوب است، اما توانایی انجام دریبل‌هایی که مسی در طول دوران حرفه‌ای خود انجام داده را ندارد. در مورد برادرزاده من، او به روشی متفاوت می‌تواند مانند فدرر شوت بزند. امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که گفتن واقعیت به مردم بسیار دشوار است. مسی با وجود کریستیانو رونالدو پنج توپ طلا را از دست داد. بهترین‌های تاریخ ناکامی‌هایی نیز داشتند، اما تفاوت این است که ناامیدی مسی مانع از پیشرفت او در حرفه‌اش نشد.»

تونی نادال مربی برادرزاده خود رافائل نادال از دوران کودکی تا سال ۲۰۱۷ بود و به او کمک کرد تا ۱۶ عنوان از ۲۲ عنوان گرند اسلم خود را کسب کند. او مدیر آکادمی رافا نادال در مایورکا است و همچنین از سال ۲۰۲۱ با فلیکس اوگر آلیاسیم بازیکن ATP کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • البرز IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    رونالدو چهل درصد مسی میباشد
  • خر IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    خخخخحححححححححححححححححححپپثنثپعینبپفهفمث
  • Amir IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    راجر فدرر لئو مسی دو تا از بهترین‌ها
  • اولین IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    مسی از رنالدو بهتر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی