نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
۰ |
۱
لیونل مسی سرانجام از دوران بازنشستگی سخن گفت...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل مسی در گفتگو با پادکست بیگ‌تایم در مورد جدایی از بارسلونا و رفتن به پاریس و همچنین زمان بازنشستگی از تیم ملی صحبت کرد.

لیونل مسی اعتراف کرد که وقتی متوجه شد نمی‌تواند قراردادش با بارسلونا را تمدید کند، زندگی‌اش زیر و رو شد. او ۷۲ ساعت بعد در پاریس بود تا قرارداد جدیدی با پاری‌سن‌ژرمن امضا کند.

مسی در گفتگو با پادکست بیگ‌تایم گفت: «تغییر سخت بود، زیرا در بارسلونا عملکرد بسیار خوبی داشتم و قصد داشتم در آنجا بمانم. برای رفتن آماده نبودم و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. باید با یک لیگ دیگر، یک باشگاه دیگر، یک رختکن جدید آشنا می‌شدم. در ابتدا سخت بود.» به همین ترتیب، زمانی که مسی برای اولین بار در سن ۱۳ سالگی از روزاریو به بارسلونا نقل مکان کرد نیز دلش برای خانه و آرژانتین تنگ می‌شد و اشک می‌ریخت.

برنده هشت توپ طلا افزود: «رفتن به بارسلونا هم برایم سخت بود. من بچه بودم و باید با دوستان جدید، کشور جدید، شهر جدید، افراد جدید، مدرسه جدید سازگار می‌شدم. خیلی سخت بود اما فکر می‌کردم که دارم کاری که دوست دارم را انجام می‌دهم و در تیم بزرگی مانند بارسلونا فوتبال بازی می‌کنم و همین باعث شد که بتوانم به جلو پیش بروم، عالی بود و بسیار لذت بردم. همیشه در بارسلونا با من خیلی خوب رفتار می‌کردند و به همین دلیل از آنها سپاسگزارم.»

لیونل مسی سرانجام از دوران بازنشستگی سخن گفت...

مسی همچنین به موضوع بازنشستگی از تیم ملی پرداخت و گفت اگر جام جهانی قطر را نمی‌بردند کفش‌هایش را آویزان می‌کرد. او اذعان داشت که برنامه‌ریزی خاصی برای آینده ندارد و زندگی را روز به روز پیش می‌برد، و همچنین عنوان کرد که مدتی به فوتبال باشگاهی ادامه خواهد داد. «لحظه‌ای که احساس کنم دیگر قادر به بازی نیستم، دیگر از بازی کردن لذت نمی‌برم یا نمی‌توانم به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم، فوتبال را ترک خواهم کرد. من بسیار نسبت به خودم سختگیرم. می‌دانم چه زمانی خوب بازی می‌کنم و چه بد. هروقت حس کردم وقتش رسیده بدون اینکه به سن فکر کنم کنار می‌روم. اگر احساس خوبی داشته باشم سعی می‌کنم به رقابت ادامه دهم. هنوز به این فکر نکرده‌ام که بعد از بازنشستگی چه کار خواهم کرد. در حال حاضر سعی می‌کنم از هر روز و هر لحظه‌ لذت ببرم، بدون اینکه به آینده فکر کنم.»

او در پایان گفت: «از نظر ورزشی به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که توانستم به تمام رویاهایم برسم و حقیقت این است که چیز بیشتری نیست که بخواهم. خدا را شکر می‌کنم که همه چیز به من داد، چه در سطح حرفه‌ای و چه شخصی، و همینطور خانواده و دوستانم. سعی می‌کنم از همه چیزهایی که خدا به من داده لذت ببرم.»

این بازیکن ۳۶ ساله به احتمال زیاد آلبی‌سلسته را در کوپا آمریکا هدایت خواهد کرد. این مسابقات در تابستان امسال در ایالات متحده برگزار خواهد شد و شهر جدید مسی، میامی، میزبان مسابقه فینال خواهد بود. مسی با مصدومیت ساق پا دست و پنجه نرم می‌کند اما بعید است که این مصدومیت ادامه‌دار شود و او را برای مدت طولانی از میادین دور نگه دارد.

بیشتر بخوانید: رونالدو یا مسی؟ این بار پیکه بعد از قطع ارتباط، انتخاب می‌کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی