نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
ستاره‌های جوان رئال‌مادرید و حسرت جوان‌گرایی برای تیم ژنرال/ لیگ ما چند جوان زیر ۲۰ سال دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیر قلعه‌نویی جانشین روش شد تا پروسه جوانگرایی را استارت بزند اما سوال اینجاست که با کدام جوان؟

سوژه روز فوتبال ما در تمام این یک سال حضور دوباره امیر قلعه‌نویی در راس کادر فنی تیم ملی جوانگرایی و جایگزینی نیروهای جوان به جای بازیکنان با تجربه یک دهه اخیر بوده است و البته این نگرانی که متاسفانه ما به استعدادهای جوانمان آنقدر میدان نداده‌ایم که حالا بتوانند در تیم ملی به کارمان بیایند.
همین حالا در لیگ برتر چند تیم را سراغ دارید که بازیکنان زیر ۲۳ سال را به زمین بفرستند؟ در کل لیگ برتر در میان گل‌سازان و گلزنان یا مدافعان و گلرها تعداد بازیکنان زیر ۲۰ سال به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد و البته که بهانه همیشگی برای مربیان ما این است که اگر به جوانان میدان بدهیم می‌بازیم و برکنار می‌شویم....

اما ببینید فوتبال روز دنیا کجاست. به همین دو بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نگاه کنید، به پادشاه فوتبال اروپا رئال مادرید که با آمدن اندریک ستاره ۱۷ ساله برزیلی صاحب یک مثلث خطرناک مردان سرزمین سامبا خواهد شد.

وینیسیوس جونیور و رودریگو در مقابل سیتی درخشان بودند. آنها هنوز زیر ۲۳ سال دارند و با آمدن اندریک چه خواهد شد! البته که قیاس مع الفارغ است اما از یک بابت می‌توان خریدهای فوتبال خودمان را با فوتبال روز دنیا مقایسه کرد، رئال مادرید به سراغ پدیده‌های ۱۷ ساله برزیل می‌رود و ما سراغ ۴۱ ساله‌هایشان که تازه آنها را هم بازی نمی‌دهیم!

اینجا مسئله سن و نه کیفیت و قیمت بازیکن، ملاک است. کدام تیم یا مربی ایرانی جرات و جسارت خرید بازیکن زیر ۲۰ سال را دارد؟ وگرنه کیست که نداند اندریک یک پدیده جهانی است. بازیکنی که به رکورد پله رسید و در اولین و دومین بازی ملی برای بزرگسالان به انگلیس و اسپانیا گل زد در حالی که با پالمیراس در ۱۷ سالگی صاحب ۵ جام شده!

جوانگرایی را در عمل در همین دو بازی در سطح اول فوتبال اروپا دیدیم. در لندن و تقابل آرسنال و بایرن، ساکا و موسیالا و در مادرید هم کاماوینگا، شوامنی و بلینگام و ... تازه امباپه هم در راه است!

هالند هم زیر ۲۳ سال است، دیگر بگذریم از  فودن و گلی ‌که در برنابئو زد. رودری و پدری و یامال و والورده با ان سوپرگل والی که فرار از شکست خانگی شد و .. نسل‌های قبلی در فوتبال اروپا نیز از این قاعده مستثنا نبودند. از مسی و کریس تا رائول و حتی گلر که ایکر کاسیاس قبل گرفتن گواهینامه رانندگی در تیم کهکشانی رئال فیکس شد!

دنیا به این باور رسیده که فوتبال مال جوانان است و هنوز همه یونایتد سرآلکس و کلاس ۹۲ را بیاد دارند. اصلا چرا راه دور، از لیست ۱۰ بازیکن گرانقیمت حال حاضر دنیا فقط امباپه ۲۵ ساله است و بقیه ۲۳ و زیر ۲۳ سال سن دارند!

اما ما در کل لیگ خودمان چند جوان زیر ۲۰ سال داریم که مثل اندریک در پالمیراس فیکس باشند و جام بگیرند تا امیدوار به درخشش آنها در تیم ملی باشیم؟

بیشتر بخوانید: شانس منچسترسیتی برای رسیدن به رکورد رئال‌مادرید/ کهکشانی‌ها قربانی پپ می‌شوند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ..... IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    امیر قلعه نویی خودش تو گلگهر چند جوون معرفی کرده که بهانه لیگ برتر بیاره
    • حنیف IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      خود امیر قلعه‌نویی هر جا مربیگری میکرد ستاره های تیم های دیگر رو جمع میکرد هیچ وقت بازیکن به این فوتبال معرفی نکرده
  • احمدرضا IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    فقط دو مربی در طول تاریخ چهل سال اخیر فوتبال ایران را جوان کرد،پرویز دهداری و مایلی کهن،یادمه حاجی مایلی از لیگ امید های تهران علی موسوی،فرهاد مجیدی را به تیم ملی اورد یزدانی ۱۸ ساله را از شیراز اورد،مهدوی کیا،میناوند،نکیسا همه زیر ۲۰ سال بودند کریم باقری،خداداد،منصوریان،حلالی،شاهرودی و.....همه زیر ۲۵ و زیر ۲۳ بودند جوانگرایی شجاعت می خواهد
  • عروس العین IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    حیف اسم« ژنرال. که واسه همچه کسی حرومش کردی. روی چه حسابی به خودت اجاز دادی اسم ژنرال که مطمئنآ چه فداکاری‌های که انجام دادن تا لایق همچه اسمی شدن.. و اما درمورد قلعه چوبی بااون باخت مقابل قطر ودعوت از بازیکن‌های زیر چهل سال وباخت تاریخی مقابل قطر واقعا لایق بدترین الفاظ اسمی هست.. جناب نگارنده دیگه همچه اسمی این بند خدا را صدانکنید که جوگیر نشه. ودر یه کلام جوانگرایی سیخی چند البته قلعه چوبی زیر چهل سال جوانگرایی میدونه.. گناه ندار درکل این قبا از اصل واسه این ادم گشاده.
  • فرامرز IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    این متاسفانه یک ایراد فرهنگی ست که مربی های ایرانی به طور کلی دیر به جوان ها اعتماد می کنند چون که محافظه کار و ترسو هستند وگرنه در عمل اعتماد به جوان ها همیشه راهگشا و سودمند بوده طلایی ترین مقطع فوتبال ایران در دهه 1350 خورشیدی که با مربی گری عالیجناب حشمت مهاجرانی( بهترین مربی تاریخ تیم ملی تا امروز) همراه بود با رونمایی از جوانان نمود پیدا کرد در واقع حشمت خان با تیمی که استخوان بندی جوانی داشت که در بین آن‌ها تنها علی پروین بیشتر از سی سال داشت( 32 سال) به جام جهانی 1978آرژانتین با تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه صعود کرد حسین فرکی حسن روشن ناصر نورایی ابراهیم قاسمپور مجید بشکار و حسن نظری 22 ساله البته پشت خط این تیم محمد پنجعلی حمید درخشان عبدالرضا برزگری حمید علیدوستی و کلی جوان دیگر هم در عرصه فوتبال داخلی می درخشیدند .
  • Droit FR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    همین خود شما قبل جام ملتها تیتر زدی که اقای قلعه نویی ما جام میخوایم فقط جوونگرایی و تجربه مطالبه مردم نیست!!! باید حتما دوتا بازی از خارج ببینید تا بفهمی که فوتبال ما عقب موندست!!!
  • آبادان DE ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    اگر فدراسیون دنبال جوانگرایی بود که قطعا نباید از اقای قلعه نویی استفاده می کرد. سرمربی تیم حتی بازیکن فیکس السد قطر را با خودش به قطر هم نبرد. فکر می کنید ایشون جرات جوانگرایی دارد ؟ در ضمن جوانگرایی نیاز به اکادمی قوی در باشگاهها هم دارد. فولاد بعد از چند مقطع بازیکن سازی ، متاسفانه تیم را به دست اقای نکونام داد و ایشون هم لطف کرد و اصلا به بازیکنان اکادمی میدان نداد. صنعت نفت و... که بهتره چیزی در موردشون نگم. سپاهان یه مقداری وضعش بهتره اما اینقدر قهرمان شدن برای این تیم حیاتی شده که فقط به فکر خریدن ستاره هاست. ملوان خیلی وقته دیگه استعدادها را پروش نمی دهد. خبری از راه اهن و ارارات و پاس تهران یست. خبری از فجر سپاسی نیست .همینطور خبری از تراکتور نیست. ایا در اذربایجان و اردبیل دیگه استعدادی وجود نداره ؟؟؟ چرا داره اما .........شاید به این دلیل در فوتبال ما به جوانان میدان داده نمی شود چون سود دلالها کم می شود. و علل دیگر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی