نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
مایلی‌کهن: این تیم پرسپولیس مال آقای گل محمدی است/ مجید جلالی با شاه فالوده نمی‌خورد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: این تیم پرسپولیس مال آقای گل محمدی است و بی انصافی است بگوئیم تیم این مربی برزیلی.

محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی درباره شرایط لیگ برتر و حاشیه‌هایش صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس در ۷ هفته باقیمانده می‌تواند اختلاف امتیازی با استقلال را جبران کرده و قهرمان شود؟
بله، پارسال که شرایط بدتر بود. اگر یادتان باشد در هفته‌های آخر سپاهان به ملوان باخت و پرسپولیس سبقت گرفت و قهرمان شد. تازه پارسال شرایط ملوان خوب نبود و تازه معلوم شده بود که سقوط نمی‌کند. فوتبال همین است.

اخیرا استقلالی‌ها، تیم پرسپولیس را متهم کرده اند که از داوری‌ها سود برده و حتی گفته اند بیشتر داوران پرسپولیس هستند. درباره این تنش‌ها چه صحبتی دارید؟
خب اینها همیشه در فوتبال ما بوده و هست. من فکر می‌کنم حتی اگر VAR هم بیاوریم وضعیت بهتر نمی‌شود.

چرا؟ چون ظرفیت استفاده از این امکان وجود ندارد؟
کلا شرایط اینطوری است دیگر، به هر حال فشار تماشاچی باعث می‌شود اینطوری از زیر بار انتقادات فرار کنیم.

شما همیشه طرفدار مربی داخلی بودید. حالا دوست دارید پرسپولیس با مربی خارجی قهرمان شود یا استقلال با مربی داخلی جام بگیرد؟
نه، اولا که این تیم پرسپولیس مال آقای گل محمدی است و بی انصافی است بگوئیم تیم این مربی برزیلی. ایشان کمک آقای گل محمدی بوده. شما حتما خاطرتان هست که یک مقطعی مدام می‌گفتند این تیم تیم آقای گل محمدی نیست و ایشان وارث برانکوست. حالا چطور یحیی طی دو سه هفته بد شد؟ از طرفی یادمان نرود نیم فصل دوم اینها دو سه تا بازیکن خوب گرفتند در حالی که زمان آقای گل محمدی خبری از بازیکن جدید نبود.

این روزها در اصفهان نام محرم نویدکیا را در ورزشگاه فریاد می‌زنند و نسبت به شرایط تیمی‌که ابتدای فصل با هزینه زیاد بسته شد اعتراض وجود دارد. شما همیشه حامی‌محرم بودید.
خب من نه با محرم نسبتی دارم نه ارتباط خاصی با او داشته‌ام. ایشان با تیمش بسیار خوب کار کرده همان طور که سرمربی شمس آذر خوب کار کرده. حالا وقتی این مربیان خوب عمل می‌کنند ما چه باید بگوییم؟ خب اینها مربیان جوانی هم هستند. طبعا اگر مربی خارجی خوب هم بیاید چرا باید ناراحت بشویم؟ مشکل این است که مربی خارجی خوب نیست. همین تراکتور پارسال هفت تا خورد، فکر می‌کنم یک بار هم شش تا خوردند. هفته قبل هم که چهار تا خوردند. به نظر من هر کسی بود باید پارسال می‌رفت. البته از نظر شخصیتی مربی بدی نبودند اما این یک واقعیت است که ما می‌توانیم از مربیان و بازیکنان ایرانی استفاده کنیم. من هنوز هم اعتقاد دارم ما نیاز به بازیکن خارجی در تیم‌هایمان نداریم چون من می‌دانم چه جوان‌های شایسته ای در کشور ما هستند منتهی خب دیگر این همه بازیکن خارجی رفته و آمده در بین آنها شما یک ستاره پیدا کردید؟

شاید بشود چند تا اسم محدود را مطرح کرد چون ستاره بین المللی که به فوتبال ایران نمی‌آید چون نه باشگاه‌های ما پولش را دارند نه آنها به ایران می‌آیند.
بله ندارند، من همین را عرض می‌کنم. وقتی اینطوری است چرا دنبال بازیکن خارجی می‌روند. ما در فوتبال خودمان کلی استعداد داریم. الان شما دوست دارید پسرتان فوتبالیست شودیا دکتر و مهندس؟ واقعیت این است که وقتی این همه علاقمندی به فوتبال وجود دارد و طبعا تعداد این استعدادها زیاد شود در بین آنها استعداد خوب پیدا می‌شود و می‌توان آنها را کشف کرد.

اخیرا آقای مجید جلالی و همکاران شان تحقیقی درباره ورود مربیان خارجی به فوتبال ایران طی بیست و دوسال لیگ برتر انجام دادند که این تغییرات ۸۳ درصد به نتیجه نرسیده.
من هم همین را عرض می‌کنم. اولا که در این زمینه زیرساخت‌های مناسبی وجود ندارد و مشکلات بعدی هم به وجود می‌آید. البته آقا مجید که الان با شاه فالوده نمی‌خورد چون واقعیت امر این است که ایشان در فدراسیون فوتبال سمت دارد و باید به گونه ای از سیاست‌های فدراسیون فوتبال حمایت کند.

البته من معتقدم در فوتبال ما پول زیادی نسبت به سایر کشورها رد و بدل نمی‌شود. به هر حال در فوتبال ما هر چقدر پول خرج می‌شود باید با حساب و کتاب باشد و شما می‌بینید آنهایی که صاحب فوتبال هستند آنجایی که باید ۵ یا ده امتیاز کم کنند به خاطر اتفاقات مختلف شرایط را به سود اینها می‌کنند.

سوال آخرم درباره واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس است که ظاهرا بعد از دو دهه در حال عملی شدن است و ظاهرا کنسرسیومی‌متشکل از چند بانک این سهام را در اختیار می‌گیرد. شما خوشبین هستید که اتفاقات خوبی در این باشگاه رخ دهد؟
من از شما می‌پرسم. آیا این بانک‌ها خصوصی اند؟

خیر.
پس اینها هم دولتی‌اند منتهی هدف این است که اینها وابسته به بانک بشوند و آن ۶۰۰-۵۰۰ میلیارد تومانی که هر سال هزینه می‌کردند را بکنند دو سه هزار میلیارد تا راحت تر هزینه کنند. فکر می‌کنم الان تنها باشگاهی که واقعا به صورت خصوصی در فوتبال ما اداره می‌شود تراکتور تبریز باشد. شما باشگاه دیگری سراغ دارید؟

در لیگ برتر فکر می‌کنم استقلال خوزستان یا حتی ملوان هم باشند.
برخی باشگاه‌ها در راس خود افراد تاجری دارند که باید یکسری کالا وارد کنند و به خاطر این واردات مالیات بدهند. حالا به اینها می‌گویند شما که می‌خواهید این پول را بدهید، بریزید برای ملوان یا فلان تیم خرج کنید و این را به حساب آن مالیات می‌گذارند. البته یک جاهایی آوانس‌هایی همه به اینها داده می‌شود تا راحت تر کالا یا خدمات شان را وارد کنند. در واقع اکثر باشگاه‌های ما دولتی هستند اما ما گاها می‌گوییم ملی، خصوصی یا از این دست عناوین.

بیشتر بخوانید: چطور از ژنرال خوشش می‌آید اما چیزی که من گفتم به تریج قبای آقا برخورده!/ چرا باید این شادی را از مردم کشورم دریغ کنم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    27 یا 28 ساله که محمد مابلی کهن داره نون 4 تا گلی که علی دایی به کره جنوبی زد رو می خوره و تیم ایران هیچ برنامه مشخصی در اون بازی نداشت و کاملا بر اساس خلاقیت فردی علی دایی و خداداد عزیزی کره را 6 تایی کردند و عربستان را 3 تایی. محمد مابلی کهن باید برود دست و پای علی دایی و خداداد را ببوسد که با گل هایی که با خلاقیت فردی زدند باعث شدند محمد مابلی کهن 27 سال بتواند در رسانه ها حضور پیدا کند. اگر در اون دو بازی دایی و خداداد نبودند اصلا کسی نمی دونست محمد مابلی کهنی وجود داره یانه. درباه امیر قلعه نویی بگم حداقل 5بار قهرمان لیگ برتر شده ولی دستاورد محمد مابلی کهن چیست؟ اینکه به ژنرال امیر قلعه نویی میگه گروهبان قندلی اوجه حسادت خودش رو نشون میده. شما بعد از برد ایران مقابل ژاپن به چهره حمید درخشان که به شبکه خبر اومده بود نگاه کنید که از شدت حسادت سیاه شده بود. خواهشا برید ببینید و نمی تونست جلوی خودش رو بگیره و بعد از باخت به قطر همه لنگیا خوشحال به تختخواب هاشون رفتند و با خیال راحت نفس کشیدند
    • ع ق QA ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      اين گونه قضاوت کردن کار شما شش تائی های لیگ سه ای جعال و شلوغکار هست به چه کسی حسادت می کنه ؟! به گروبانتون ؟! آخه او چه داره اگه بردهای او مال خلاقیت دايی و خداداد بود چرا گروبان از خلاقیت طارمی و آزمون استفاده نمی کنه این دو که کمتر از آن دو نیستند اصولاً جعالها را نباید بفضای مجازی راه بدهند
    • من از همه بهترم !! IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      لنگیا هرچه که حرف خوب بزنن یا صبح تا شب خوب حرف بزنن بازم دقیقه نود تمایل شون به مافیا بازی و پشت هم اندازیه زیاد جدی نگیریدشون
    • Ali IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      توازهنرخودت بگو ،درخانواده ات ازتو راضی هستند ؟آیا ترا بواسطه پدرویا برادر ویا برادرانت نمی شناسندوبه تو آوانس نمی دهند ؟تازه تو هیچ اثری هم درین موقعیت ایجادشده نداشته ای ،وسؤال اصلی اینست که اگر آن نتایج فقط وفقط هنر وخلاقیت آقایان دائی وخداد بود چرا با مربی بعدی وهمینطور بعدی آقایان خداداد ودائی دیگر ازین خلاقیت ها وهنرها بروزندادند وکسی ازآنها حتی نیمی ازآن هنر وخلاقیتی که تو کشف کردی در این دوبزرگوار فوتبال ایران ، را ندید که ندید.
    • فرامرز IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      دوست عزیز من با این که پرسپولیسی هستم علاقه ای به مایلی‌کهن ندارم این کامنت شما رو اشتباه نکنم سومین یا چهارمین باریه که دارم می بینم.جناب عالی فرض کنید اون گل ها حاصل کار فردی باشه باز عقلا افتخارش به مایلی‌کهن می رسه چون در فوتبال بخشی از گل ها حتی در بالاترین سطح هم تاکتیکی نیست و کار فردی حتی تصادف در به ثمر رسیدنش دخیلند باز حرفم رو تکرار می کنم علاقه ای ابدا به مایلی‌کهن ندارم اما نکات دیگه ای هم برای انتقاد از ایشون هست که اگه درست فکر کنی می تونی بهشون اشاره بکنی اگر مربی پپ گواردیولا هم که باشه همه گل های تیم هاش تاکتیکی نیستند لطفاً حرف تازه بزن
    • مهدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      آخه مایلی کهن هم مربی هسته که هر روز ازش مصاحبه پخش می کنن مایلی کهن تیم ملی رو نابود کرد
    • کاربر جدید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      تا حالا اینقدر نمره منفی ندیدم! تجدید نظر کن و به تیمی که نفی میکنی برگرد، اماّ با توجه به افراطی بودنت یک پرسپولیسی افراطی میشی، پس برنگرد ودر همان تیم با تعادل در آن زندگی کن باشد که موفق شوی.
  • سهراب IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    فازت چیه ممد مایلی زمان گل محمدی هم می گفتی این تیم برانکوئه
  • آریا US ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    کیستقلالم همون تیم محمود فکری هست 😂😂😂 فقط هوچیگری بیشتر شده🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️
    • سامی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      حاج محمود فقط 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • rpg US ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    مایلی کهن نه دوران بازیگری بازیکن تراز اولی بود و نه با حساب و کتاب فوتبالی مربی تیم ملی شد!!! او و امثال دبیر و قلعه نوعی از یک تیپ هستند!!! دادکان و حجازی را ببینید و مقایسه کنید!!
  • کیسه پاره IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    پرسپولیس چه گل محمدی چه اوسمار .هرچی باشه همینکه قهرمان میشه برای هوادار کافیه .دو دستگی نندازید که حقیران جام ندیده در کمینن.
  • فرامرز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    این از آن حرف هاست که مغز انسان سوت می کشد تیم پرسپولیس مانند هر تیم باشگاهی دیگری متعلق به مردم یعنی تماشاگرانش است نه مال پروین نه مال برانکو نه گل محمدی نه اوسمار نه هیچ کس دیگری دوم این که در یک تیم چند مربی می توانند نقش بازی کنند به شرطی که دنبال روی هم از نظر فنی باشند برانکو بنای کاخ پرسپولیس نوین را پی ریزی کرد یحیی تکمیلش کرد و اوسمار تزیینش می کند کما این که میلان افسانه ای دهه هشتاد محصول ساکی و کاپلو بود حتی در تیم مایلی کهن هم نقش استانکو بارز بود چون شاکله اش از پرسپولیسی بود که او مربیش بود تشکیل می شد اما الان دو قطبی کاذب بین یحیی و اوسمار درست کردن کار نابخردانه ای ست یعنی ایجاد اختلاف بین تماشاگران.پرسپولیس باید از این پیشکسوت هایش واقعاً بترسد چون فضا را مسموم می کنند و حاشیه می سازند پرسپولیس اصلا نیاز به دشمن ندارد اول پروین دوم همین حاج مایلی.اگر ساکت باشید بزرگترین خدمت را به پرسپولیس کرده اید
  • مهدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    مربی فقط ژنرال و منصور خان پورحیدری تنها مربی که تیم ملی را قهرمان کرد و از تیم ملی برکنار نشد فقط منصور پورحیدری بود لنگی جان این حرف را تا آخر عمر یادت نره چرا مایلی کهن ازتیم ملی برکنار شد لنگی جون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی