نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تراکتورسازی از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس به عنوان فینال زودرس یاد کرد و گفت برای استفاده از بازیکنان جدیدش در این بازی مطمئن نیست.

مقصر حادثه پلاسکو هم من هستم

به گزارش خبرورزشی، امیر قلعهنویی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: در ابتدا میلاد حضرت زینب را تبریک و درگذشت حسن جوهرچی را تسلیت میگویم. او انسانی اخلاقمدار  بود. به خانواده جوهرچی و اهالی سینما و تلویزیون درگذشت او را تسلیت میگویم.

وی در ادامه افزود: بازی با پرسپولیس فینال زودرس است که میتواند قهرمان را هم مشخص کند. بازی با پرسپولیس حساسیت خاص خودش را دارد و مسلماً پیروزی در این بازی میتواند ما را به کورس قهرمانی بازگرداند. باید ببینیم در زمین چه اتفاقاتی رخ میدهد، اما امیدوارم هر اتفاقی که در زمین رخ میدهد شاهد اتفاق بدی روی سکوها نباشیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی همچنین خاطر نشان کرد: من به هواداران دو تیم توصیه میکنم اگرچه بازی بسیار حساس است، اما آنها سعی کنند فقط تیم خود را تشویق کنند و به حریف احترام بگذارند که خدای نکرده اتفاق بدی رخ ندهد، اتفاقی که شاید برای کسی گران تمام شود. هر اتفاق بدی میتواند تا سالهای سال برای کسی گران تمام شود و خانواده او رنج ببرد. در یورو 2016 تیم پرتغال قهرمان شد و به تاریخ پیوست، این بازی برای همه خاطره شد، اما بعضی اتفاقات خوب همیشه در یادها میماند. من امیدوارم فردا شاهد اتفاقات خوب روی سکوها باشیم.

قلعهنویی تصریح کرد: مطمئناً آذریزبانهای زیادی فردا به ورزشگاه آزادی خواهند آمد، من از آنها میخواهم که تیم شهر خود را تشویق کنند. من خودم در تبریز شرایط خیلی خوبی دارم و مردم این شهر احترام زیادی به من میگذارند. تیم ما از هر نظر شایستگی جام آوردن را دارد و به جرأت میگویم هواداران ما از بهترینها هستند. آرامش خاصی در تبریز دارم و امیدوارم که فردا تماشاگران تبریزی در نهایت احترامی که به حریف میگذارند تیم خود را به بهترین شکل تشویق کنند. مثل اتفاقی که در بازی با النصر افتاد و ما از صعود بازماندیم، اما هواداران تشویقمان کردند. در بازی با نفت دایی را مورد تشویق قرار دادند و مطمئناً این اتفاقات خوب و زیبا در یادها میماند.

وی در خصوص اینکه تکلیف بازیکنان جدید این تیم که در نقلوانتقالات نیمفصل به تراکتورسازی آمدهاند و گویا نمیتوانند این تیم را با حکم فیفا همراهی کنند، گفت: من در این خصوص چیزی نمیدانم. گویا در فدراسیون جلسهای برگزار شده تا در این خصوص تصمیم بگیرند و تا بعدازظهر تکلیف نهایی مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره اینکه در مصاحبهای گفته بود جلوکباب دارد اما نمیتواند این چلوکباب را بخورد و آیا با این توصیف فردا میتواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند یا نه، اظهار داشت: من بهروز وثوقی را خیلی دوست دارم و امیدوارم خداوند به همه هنرمندان کشورمان سلامتی بدهد. وقتی جوان بودم فیمهای آقای وثوقی را زیاد میدیدم که اگر اشتباه نکنم او در یکی از فیلمها به چلوکباب نگاه میکرد و میگفت آن موقع که من بودم تو نبودی و الان که من نیستم تو هستی. شرایط ما هم اینگونه است. اکنون بازیکنانی داریم که میتوانند به ما کمک کنند و حتی ما روی سجاد شهباززاده حساب کرده بودیم و میخواستیم با حضور او تغییر تاکتیک بدهیم، اما هنوز تکلیف ما روشن نیست و نمیدانیم میتوانیم چلوکباب بخوریم یا نه.

قلعهنویی با اشاره به داستان محرومیت تراکتورسازی از نقلوانتقالات و استفاده از بازیکنان جدید این تیم افزود: امروز جلسهای در فدراسیون فوتبال برگزار میشود که نماینده سازمان لیگ در این جلسه حضور دارد. ما همیشه قانونمند رفتار کردیم و باید بگویم من هم تا به حال برای کسی پپسی باز نکردهام و برای کسی هم پپسی باز نمیکنم، اما باید بگویم از زمانی که آجورلو به باشگاه آمده با هجمه مشکلات زیادی روبهرو بوده است. بازیکنان طلبکار زیادی به باشگاه مراجعه کردهاند که آقای آجورلو با مذاکره یا پرداخت مطالبات آنها سعی در حل مشکلات داشته است. نمونهاش لوپز پرتغالی است که مشکل او به نوعی حل و فصل شد. البته اکنون هم میگویم تونی شکایت کرده و اگر تا چند روز دیگر طلبش پرداخت نشود شش امتیاز از ما کسر خواهد شد. برای این بازیکنان هم اکنون نمیدانم میتوانیم در بازی فردا از آنها استفاده کنیم یا نه.

وی درباره اینکه چرا امیر قلعهنویی متوجه محرومیت تراکتورسازی از نقلوانتقالات نشده بود و طبق گفته اعضای هیئت مدیره نیز هشت ماه جلسهای برگزار نشده است تا به این مشکلات رسیدگی شود و آیا این سهلانگاری نیست، گفت: حکایت، حکایت لیست استقلال شده که دشمنان آن را به من ربط دادند. من مربی هستم و در مستطیل سبز کار میکنم. مطمئناً اگر نامهای هم آمده بود آقای آجورلو و همکاران به آن رسیدگی میکردند. همانطور که تا به حال به نامهها رسیدگی شده است. اینکه چند ماه جلسه برگزار شده یا نه، موضوعی نیست که من خبر داشته باشم و این مسائل به مدیرعامل و باشگاه ارتباط دارد و من در جریان نیستم. هر نامهای آمده باشد و تیمی که او برای انجام کارها انتخاب کرده با طلبکاران باشگاه یا مذاکره کردهاند یا بدهی آنها را پرداخت کردند. همانطور که گفتم داستان همان حکایت لیست استقلال است که برخیها ایراد را به من گرفتند و آن را به من ربط دادند که اصلاً به من ارتباطی نداشت. البته من در تکمیل آلبوم تیم برای لیست آسیایی به آقای نظری کمک کردم تا بازیکنانی که مدارکشان را تکمیل نکردند تکلیفشان مشخص شود، اما من مربی هستم و نمیتوانم پای فکس باشگاه بنشینم که ببینم نامهای میآید تا به آن جواب بدهم و این مسائل هم به من ربطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در واکنش به این مسئله که در ابتدای نشست خبری اعلام کرد تیمش کمی به هم ریخته است و با توجه به محرومیت چند بازیکن فردا چه بازیکنانی را در ترکیب جایگزین خواهد کرد، خاطرنشان کرد: من نگفتم تیمم به هم ریخته است و تمام این مدت از آمادگی بالای بازیکنانم صحبت کردم. خوشبختانه نفراتی که به عنوان بازیکن جایگزین هم داریم با 10، 20 درصد بالا و پایین میتوانند به تیم کمک کنند و مشکلی از این بابت نیست.

قلعهنویی در واکنش به این سؤال که چه کسی را مقصر اتفاقات اخیر میداند، گفت: امیر قلعهنویی مقصر همه اتفاقات است! همه تقصیرها به گردن من است! یک زمان آنهایی که میکروفن آلوده داشتند و قلمهای عمروعاصی به دست داشتند هر دیواری که میریخت میگفتند قلعهنویی مقصر است! اکنون هم مقصر من هستم! فقط نمیدانم اگر من از این فوتبال بروم این افراد چه کسی را مقصر خواهند دانست. من 15 سال پیش از مشکلات گفتم و اعلام کردم که باید زیرساختهای فوتبال ما درست شود و اولین کار هم این است که کسی برود و امکانات تمرینی تیمهای حرفهای را ببیند، اما وقتی کیروش این حرفها را زد همه بهبه و چهچه کردند. ما باید به امکانات روز نزدیک شویم و آقای سلطانیفر به همراه آقای روحانی باید تکلیف این ورزش را مشخص کنند، ورزشی که 38 سال است تکلیف آن مشخص نیست و به حیات خلوت تبدیل شده که هر کسی در ریاست جمهوری یا پستهای دیگر جایی نگرفت، او را به ورزش میفرستند. یک زمانی ورزش ایران با شورای عالی ورزش کار میکرد و هفت وزیر در آن حضور داشتند و این نشان میدهد که ورزش چه ارزشی در این کشور داشت، اما الان میبینیم تکلیف ورزش و فوتبال ما مشخص نیست.

وی افزود: اکنون ببینید که ورزشگاه انزلی چه کیفیتی دارد، خود من که یک ماه در آنجا کار کردم هیچ معیار حرفهای ندیدم. بروید و ببینید تیمهای بانک ملی، راهآهن، هما و شاهین و آن هم تیم با قدمت کجا رفتند. آن همه مدیر تکلیفشان چه شد. آقای بارانی تنها مدیری از ایران بود که در ورزشگاه ومبلی لندن صندلی داشت، اما حالا آنها کجا هستند. تکلیف ما سالهاست که در ورزش مشخص نیست و شما با هر فدراسیون و رئیس فدراسیونی صحبت کنید از نداشتن اردو و بیپولی ناله میکند. ما این حرفها را میزنیم اما وقتی یک خارجی این حرفها را تکرار میکند همه بهبهو چهچه میکنند. ما ایران هستیم و باید بهترینها را در اختیار داشته باشیم و آیا باید با این همه ثروت و منابع شرایطمان اینگونه باشد. حالا هم میگویم مقصر همه اتفاقات از اول قلعهنویی بوده و از این به بعد هم قلعهنویی است.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در واکنش به شوخی یکی از خبرنگاران که آیا مقصر حادثه پلاسکو هم او بوده است، گفت: اگر در تهران بودم شاید من مقصر بودم. خوب شد که یادی هم از شهدای آتشنشان بکنیم. خداوند روح آنها را هم شاد کند. آنها نشان دادند که چه جوانان رشیدی در کشور هستند. از این جوانان در کشور ما زیاد بوده و هستند که آخرینشان هم این شهدا بودند. امیدوارم کاسبان ساختمان پلاسکو هم شرایطشان بهتر شود و دولت فکری به حال آنها بکند و بدهکاران آنها نیز که حالا اسناد بدهیشان سوخته است، برای آخرتشان هم شده پول این کاسبان را بدهند.

قلعهنویی درباره اینکه لیگ فوتبال ایران مشکلات اساسی دارد که در زمین برفی توپ رنگی نیست، باشگاهها ساختار ندارند و در نقلوانتقالات محروم میشوند و از این اتفاقات در لیگ ایران زیاد دیده میشود، گفت: اصلاً بحث لیگ نیست، بلکه بحث ساختاری فوتبال ماست. یک مدیر زمانی در بانک ملی تیمی درست کرد و مدیر بعدی آمد که اهل ورزش نبود و به کل آن تیم را جمع کرد. ما باید در ورزشمان فوتبال و ورزش را فرصت بدانیم نه تهدید و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی در خصوص اینکه چند بازیکن بیکیفیت خارجی به استقلال آمدهاند و آیا بهتر نبود از بازیکنان ایرانی استفاده میشد که همین بازیکنان خارجی حالا برای این تیم دردسر شدهاند و استقلال نیز از نقلوانتقالات محروم است، گفت: من برای استقلال آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم این تیم بتواند از سد السد بگذرد تا سهمیههای ایران همچنان حفظ شود. باید بگویم همه جای دنیا اینگونه ارتباطات وجود دارد و چنین جابهجاییهایی صورت میگیرد. شما بارسلونا را نگاه کنید. این تیم چند بازیکن اسپانیایی دارد؟ آنها هم بازیکن خارجی میگیرند. مشکل ما این است که ساختار نداریم. در همین آسیا فوتبال ژاپن را ببینید یا ترکیه را در فوتبال اروپا ببینید که ساختارشان را چگونه تشکیل دادهاند. ما نه ساختار داریم و نه بودجه و اکنون هم وارث ویرانهای شدهایم و هر مدیری هم میآید زمانی برای ساختارسازی ندارد.

قلعه خاطر نشان کرد: مدیران ابتدای فصل هر طور شده میخواهند بهترین تیم را ببندند. متأسفانه شرایط اینگونه شده است. حالا بازیکنان خارجی یک زمانی به فوتبال ما آمدند و رفتند که به جای خود تأثیرگذار هم بودند. یک زمان آنها با قراردادی که قیمت آن مشخص بود به ایران آمدند که دلار هزار تومان بود و پس از آنکه قیمت دلار بالا رفت و به چهار هزار تومان رسید قیمت این بازیکنان هم بالا کشید و گفتند بازیکنان گران هستند و همین مسئله برای خیلی از باشگاهها دردسر ایجاد کرد. ما به جای پرداختن به این مسائل باید دنبال ساختارسازی باشیم تا با این مشکلات مواجه نشویم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در خصوص اینکه او نقش دلالها و ایجنتها را در این مسائل چقدر پررنگ میبیند، گفت: من در خصوص این مسائل و دلالها و ایجنتها چیزی نمیدانم، اما ایجنت در همه جای دنیا حضور دارد. زمانی که من در آلمان رفتم و در لورکوزن بودم آنجا هم ایجنت رسمی در باشگاه حضور داشت و حتی یک ایجنت دوم که از آشناهای مسئولان باشگاه بود، کارهایی را انجام میداد تا پولی دریافت کند. اگر بازیکن باکیفیت از طریق آنها به فوتبال بیاید و به تیم کمک کند ایرادی ندارد.

قلعهنویی درباره اینکه گویا با حکم فیفا تراکتورسازی از نقل و انتقالات تابستانی هم محروم است و با این شرایط آینده این تیم چه خواهد شد، گفت: اینکه از حالا درباره آینده بخواهیم تصمیم بگیرم چیزی مشخص نیست. اگر من لیاقت داشته باشم و مردم آذربایجان دوست داشته باشند من دوباره در خدمت آنها خواهم بود اما از حالا فکر و ذکر ما برای فصل بعد نیست بلکه به این لیگ، بازی آینده و بازی فینال جام حذفی فکر میکنیم. امیدواریم این مشکلات هم با درایت فدراسیون فوتبال آقای، آجورلو و گروهی که در باشگاه هستند حل شود و اگر هم مشکلات حل نشود مجبوریم کار را به همین شکل پیش ببریم.

وی در خصوص اینکه کیروش در مصاحبهای گفته است اگر انتقادهایی که برانکو از او کرده بود، توسط یک مربی ایرانی انجام میشد این مربی پرتغالی را ناراحت نمیکرد و آیا این مسئله توهین به مربیان ایرانی نیست، گفت: من صحبتهای کیروش را نخواندهام. معمولاً خیلی کم روزنامهها را نگاه میکنم. من میگفتم ایران 9 هزار سال قدمت دارد که آقای رئیسجمهور اخیراً گفتهاند ما هفت هزار سال تاریخ و تمدن داریم، ما باید به این تاریخ و تمدن افتخار کنیم و از نظر من ایرانی در همه عرصهها میتواند جزو 20 نفر اول دنیا باشد. منابع، استعدادها و شرایط کشورمان را ببینید. به نظرم اگر مدیریت خوبی داشتیم پیشرفت زیادی در ایران حاصل میشد و همچنان هم معتقدم میتوانیم جزو 20 کشور اول دنیا باشیم. نباید به این حرفهای کیروش به این شکل نگاه کنیم و باید ببینیم که اگر مردم اکنون او را دوست دارند به خاطر ایران است نه چیز دیگری. مثلاً اگر کیروش سرمربی امارات بود و به ایران نمیآمد که اینقدر محبوبیت نداشت. اگر مردم برانکو را دوست دارند برای خدماتی است که او به فوتبال ایران و باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس ارائه کرده است. برانکو نامی هم اگر به ایران نمیآمد اینقدر محبوب نمیشد. پس ببینید اگر مردم این مربیان را دوست دارند به خاطر ایران است.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی ادامه داد: ما ما باید به کشور قشنگمان، کشور چهار فصل که ما میتوانیم اکنون در آبهای جزیره کیش شنا کنیم و دو ساعت بعد در توچال اسکی کنیم، افتخار کنیم. آسمان و خاک کشورمان طلاست و از همه مهمتر مردم باصفایی در ایران هستند که هیچ کجای دنیا مردم به این خوبی نمیتوانید ببینید که با این همه فشار باز هم مشکلات را تحمل میکنند.

قلعهنویی در خصوص اینکه واکنش او به این موضوع که گفته میشود بازیهای تراکتورسازی در نیمفصل دوم به خاطر استفاده از بازیکنان غیرمجاز 3 بر صفر به نفع حریفان خواهد شد، گفت: آن طور که من میدانم طبق قوانین نتیجه بازیهای قبلی ما تغییر نخواهد کرد.

وی در پایان در واکنش به صحبت اخیر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مشاور حقوقی باشگاه استقلال گفته به دنبال جمعآوری مدارک هستیم تا نتیجه بازی با تراکتورسازی را تغییر دهیم، خندهای کرد و قلیچخانی مدیر رسانهای تراکتورسازی گفت: ما اصلاً در نیمفصل دوم با استقلال بازی نداشتهایم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی