نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روزهای خوب فوتبال چه خوب و چه به موقع آمدند و چه بزرگ و چه پرشكوه به همه جا سایه افكندند و چه نیك و چه زیبا هم سپری شدند! می‌توان از 10 روزی گفت كه جور دیگری بود! می‌توان از 10 روزی گفت كه آزادی، سه بار پر شد اما خالی نشد، هر بار پرتر شد!

1- اول رسیدیم به رویارویی 75 هزار نفره پرسپولیس و تراكتور! بازی بزرگی كه نمیتوان به این زودیها فراموشش كرد! دوم نوبت رسید به مسابقهای كه محور اصلیاش، یعنی همه محورهای اصلیاش از آن و در اختیار استقلال تهران بود! فرصتی پدید آمده در لیگ آسیا كه استقلال به بهترین وجه از آن استفاده كرد! استفادهای معقول و مطلوب برای اینكه منصوریان و مردانش حضور 90 هزار نفره خود را فریاد بكشند! السد قطر، قربانی همین ویژگی منحصر به فوتبال ایران شد! باخت و حذف را پذیرت اما لذت حضور در یك میدان واقعی را چشید! بازی در حضور 90 هزار نفر!

بار سوم، دیروز بود! بار سوم كه تكرار هیچ روزی نبود، روز پیش رخ داد! شهرآورد 84. شهرآورد تهران. شهرآورد ایران! نبردی در همه ابعاد خود مهم! پیكاری از همه جهات بزرگ! مسابقهای منحصر به فرد! فوتبال از جنس برتر! فوتبالی در مدار پیشرفت! فوتبال كه با این دو كلمه جمع میشود:

... ما اینیم!

2- آری ما اینیم! ما نباید كمتر از این باشیم! ما نباید پایینتر از این حد و این اندازه ظاهر شویم! ما مكلفیم به بهتر بازی كردن! ما موظفیم به پر كردن ورزشگاههای آزادی تهران، نقش جهان و فولادشهر اصفهان، یادگار امام تبریز! غدیر اهواز! تختی (یا بهتر كه دهداری) آبادان و...

و این نمیشود، جز با خوب بازی كردن و خوبتر بازی كردن در لیگ برتر! در جام حذفی! و نیز در لیگ آسیا!

لازمه پر كردن ورزشگاهها، قویتر شدن پرسپولیس است و استقلال! استحكام تیمی تراكتور است و سپاهان! ذوبآهن است و فولاد! نفت آبادانی كه از ارزشهای فوتبال آبادانی تهی میشود!

باید از تیم ابومسلم هم یاد كرد كه «ورپریده» شد و حالا پدیده و سیاهجامگان و حالا رضا مهاجری و خداداد عزیز، مشت به سندان میزنند بخیه به آب میدوزند!

3- در روزی كه گذشت، فوتبال تبریز، ناگهان به خود آمد! در روزی كه گذشت، فوتبال اصفهان هم از خودش بیخود شد! غش كرد! بدجوری هم غش كرد!

اول سپاهان 3 گل از ماشینسازی خورد و سپس ذوبآهن هم در ادامه باختپذیریاش، 4 گل از تراكتور دریافت كرد! كاری هم از دست كسی برنیامد! از مجتبی حسینی هم! او تا كجا دست به كاری نمیزند؟ او تا به كی عناصر اصلی بازی تیمش را جابهجا میكند؟ هم او و هم ویسی! این دو را چه میشود؟ این دو را چه شده است؟ باخت پشت باخت! شكستهای پیدرپی! در هفته 22، استقلال به فولادشهر میرود و سپاهان به آزادی تهران میآید! برانكو از اشتباهات ویسی نمیگذرد! حسینی هم حق اشتباه كردن برابر تیم منصوریان را ندارد!

فولادشهر كوچك است، اما آزادی میتواند دوباره پر شود! پر از 80 هزار نفر! پر از 90 هزار نفر كه هفتههاست قهرمانی را روی پوست خود حس میكنند! برانكو، حالاحالاها مرد اول است! پرسپولیس هم از لذت اول شدن، دست بر نمیدارد! مثل استقلال كه با جوانانش دنیایی ساخته شیرین و قشنگ!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی