۰
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارالها، نگاهی کن که غم نان کمرمان را خم نکند. ما بنده توایم نه بنده – بنده ای که در بند توست.

بارالها...

بارالها، مجامله یادمان بده. جمیل و زیبایی. خوبی در برابر بدی. خسته شده ایم از زندگی معامله گرایا. محبت های اندازه گیری شده.  فراموش کرده ایم این عبارت را. تو نیکی کن و در دجله انداز  که ایزد در بیابانت دهد باز.
گدایی که بر در صاحبخانه می کوبد خویشتن را مستحق کمک نمی داند و دق البابش به خاطر ایمان به بخشش صاحبخانه است. بارالها، ما گدای درگه توایم. چون رحمانی. چون رحیمی. ما را نیازمند دیگری نکن. 
بارالها، نگاهی ده که حریم ها را به روشنفکری تعبیر نکنیم. دستاورد تلاش را رزق مقسوم بپنداریم و دستبرد نزنیم چرا که گفتی حق الناس را نمی بخشی.
بارالها، درکی عطا کن که خود را قضاوت کنیم نه دیگران را. 
بارالها، کمی یقین عطا کن که مهربانی کنیم. گذشت و صبر را بکار گیریم نه اینکه با خود به گور ببریم. با جای پرده دری حفظ آبرو کنیم. 
بارالها، بینشی عطا کن، که مبداء و منشا تغییر حال در دل شرایط را عیوب خود بدانیم و نه اقوال و افعال دیگران و با یقین به وعده هایت آرام گیریم نه معاصی. لذت های حلال هر  چند از نگاه مان کمند و شاید بی زرق و برق اما کافی اند. همان طور که خیلی از دلخواه هایمان  میل است نه نیاز. 
بارالها، قدرتی ده که دیندار باشیم نه که دین باز. وگرنه بهتر است آزاد مرد باشیم و آزاد مرد بمیریم. 
بارالها، بهشت را به بهاء می دهی نه بهانه اما کاری کن خدا پرستی امان از روی علاقه باشد نه بهانه و در روی زمین بندگی کنیم نه خدایی و بدانیم اینجا - یعنی دنیا محل آزمون است نه حسابرسی. 
بارالها، عاقبت بخیرمان کن. 
بعد از لحظه تحویل سال به اتفاق می خوانیم: 
یا مقلب القلوب و الابصار /  یا مدبرالیل و النهار / یا محول الحول و الاحوال /  حول حالنا الی احسن الحال.
با همه ی آرزوهای خوب برای همه ی مردم ایران. 
سرپرست تحریریه سایت خبر ورزشی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی