نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان بارسلونا میزبان یوونتوس است.

بارسلونا - يوونتوس‌؛ انتقام كاتالان‌ها از بانوی پير

به گزارش خبرورزشی، با شروع مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا باز هم رقابتهاي باشگاهي اروپا داغتر خواهد شد و در همان هفته آغازين شاهد رقابت 2 مدعي قهرماني در ورزشگاه نوكمپ خواهيم بود. بارسلونا امشب از ساعت 23:15 در خانه به مصاف يوونتوس خواهد رفت و كاتالانها اميدوار هستند شكست و حذف فصل گذشته برابر يووه را جبران كنند.

بارسلونا؛ انتقال توفان از لاليگا به ليگ قهرمانان

كاتالانها يكي از تلخترين شروعهاي فصل را تجربه كردند. كسي تصور نميكرد تيمي كه در 2 الكلاسيكوي سوپرجام از رئالمادريد شكست خورده شروعي فوقالعاده در لاليگا داشته باشد. ارنستو والورده موفق شد تيمش را سامان بدهد و بارسا در 3 هفته اول لاليگا نمايشهاي خيرهكنندهاي از خودش نشان داده. 9 گل زده و بسته ماندن دروازه بارسا در 3 ديدار اول فصل نشان ميدهد اين تيم با جدايي نيمار هم ميتواند حرفهايي براي گفتن داشته باشد. البته فراموش نكنيد بتيس، آلاوس و اسپانيول تيمهايي نيستند كه بارسلونا را به چالش بكشند و اولين چالش اين فصل آنها در ليگ قهرمانان و برابر يوونتوس خواهد بود. وقتي بازي با يوونتوس مهمتر خواهد شد كه به ياد بياوريم بارساييها فصل گذشته با تمام ستارههايشان در 180 دقيقه مقابل قهرمان ايتاليا يك مرتبه هم دروازه بوفون را باز نكردند. بازي امشب بارسا برابر يووه اهميت زيادي خواهد داشت چراكه اين 2 تيم مدعي صدرنشيني در گروه D ليگ قهرمانان هستند و بارسا هم در خانه به مصاف بانوي پير خواهد رفت. آبيواناريها يك دهه است در گروه خودشان هميشه صدرنشين شدهاند.

يوونتوس؛ رؤياپردازي دوباره بوفون

شاگردان آلگري فصل گذشته درست در همان مسابقهاي كه بايد بهترين عملكردشان را نشان ميدادند 4 گل دريافت كردند تا يك مرتبه ديگر جان لوئيجي بوفون و همتيميهايش در حسرت قهرماني در ليگ قهرمانان بمانند. يوونتوس با از دست دادن ستارههاي فصل قبل ليگ قهرمانان مثل لئوناردو بونوچي و دني آلوس شايد كمي در اين رقابتها مشكل داشته باشد. يووه هم مثل بارسلونا فصل را با 3 برد آغاز كرده و سوپرجام را هم پيش از آن باخته است. آلگري پس از جدال هفته گذشته يووه برابر كيهوو با اينكه تيمش گلي دريافت نكرده بود از شرايط دفاعي تيمش ابراز نارضايتي كرد. او به خوبي ميداند تغييرات، خط دفاعي تيمي كه فصل قبل تا پيش از فينال ليگ قهرمانان تنها 3 گل دريافت كرده بود را دچار مشكل خواهد كرد. علاوه بر بونوچي كه از تيم جدا شده امشب به احتمال فراوان او كيليني را هم در اختيار نخواهد داشت و تكيهاش به هنرنمايي بوفون است. بانوي پير باز هم رؤياي قهرماني در ليگ قهرمانان را دارد و براي اينكه خودش را به عنوان يك مدعي مطرح كند بايد در نوكمپ عملكرد خوبي داشته باشد.

مصدومان و محرومان

رافينيا آلكانتارا تنها بازيكن بارسلوناست كه به دليل مصدوميت اين بازي را از دست داده. خوان كوادرادو در فينال ليگ قهرمانان فصل گذشته برابر رئالمادريد اخراج شد تا بازي نخست برابر بارسلونا را از دست بدهد. او بدشانس بوده كه نخستين بازي مرحله گروهي هم يك ديدار حساس است. جورجو كيليني، كلوديو ماركيزيو، سامي خديرا و ماركو پياتسا هم مصدومان يووه هستند. ماريو مانژوكيچ مصدوميت شديدي نداشته و ميتواند بازي كند. البته آلگري ابراز اميدواري كرده با بهبود شرايط كيليني از مدافع باتجربهاش هم استفاده كند.

آخرين جدال

ديدار برگشت مرحله يكچهارم نهايي فصل قبل ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه نوكمپ با تساوي بدون گل تمام شد اما يوونتوس در بازي رفت 3 گل به بارسلونا زده بود و آبيواناريها را حذف كرد.

آمار بازي

10) بارسلونا در 10 فصل گذشته موفق شده مرحله گروهي ليگ قهرمانان را با صدرنشيني تمام كند و آخرين مرتبهاي كه صدرنشين نشدند به فصل 2007-2006 برميگردد.

18) يوونتوس براي هجدهمين فصل متوالي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

21) بارسا در 21 بازي آخر در ورزشگاه نوكمپ در ليگ قهرمانان شكست نخورده و آخرين باخت آنها به سپتامبر 2013 برميگردد. (19 برد و 2 تساوي)

صفر) تنها تيمي كه فصل قبل در نوكمپ در ليگ قهرمانان از بارسا گل نخورد يوونتوس بود.

11) كاتالانها در 11 بازي اخير خانگي در ليگ قهرمانان برابر تيمهاي ايتاليايي شكست نخوردهاند. آنها در مجموع 14 برد، 6 تساوي و 2 شكست برابر ايتالياييها داشتهاند.

3) يوونتوس در 3 فصل اخير از مرحله گروهي صعود كرده و آخرين مرتبه فصل 2014-2013 در گروه خودش سوم شد.

3) هر 2 تيم فصل را با 3 برد پياپي در لاليگا و سري A آغاز كردهاند.

تركيب احتمالي دو تيم

بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پيكه، اومتيتي، آلبا، راكيتيچ، بوسكتس، اينيستا، مسي، دمبله و سوارس

يوونتوس: بوفون، ليششتاينر، روگاني، بارتزالي، ساندرو، پيانيچ، متوئيدي، كاستا، ديبالا، مانژوكيچ و ايگواين

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی