نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی کریمی چند ماه یا سالی است که با فدراسیون فوتبال در تقابل قرار گرفته است.

 اعتراضها و خواستههای خود را به شکل علنی در رسانهها یا سایت شخصی خود نشان میدهد. اعتراضهای او ناشی از نوعی واکنش به برنامههای فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج است. علی کریمی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعتراض و پرخاش خود به برنامه ۹۰ را نیز نشان داد و تهاجمی نیز به مجری برنامه، عادل فردوسیپور داشت. در مقابل این اعتراض و یا هجمه از طرف علی کریمی، فدراسیون و برنامه ۹۰ باید عکسالعملی از خود نشان میدادند. بدیهی است برنامه ۹۰ برای گریز از این تهاجم و خنثی کردن حملات کریمی و ادامه آن چارهای میاندیشید که بهترین آن پیدا کردن یک دشمن مرئی و حاضر به نام فدراسیون فوتبال بود و دعوت کریمی به برنامه ۹۰ و توپ را به زمین فدراسیون انداختن و خود را از تیررس کریمی دور کردن.

برنامه ۹۰ این سناریو را به خوبی نوشت و طی ۳ ساعت برنامه آن را اجرا کرد. حقیقتاً هم ارزش این خنثیسازی را داشت تا کریمی عصیانزده و بازیکن محبوب سابق تیم ملی و پرسپولیس را آرام کند و یا طرف مقابل را به کریمی به وضوح نشان دهد. دوشنبه شب برنامه ۹۰ به طور کامل به علی کریمی و نماینده فدراسیون یعنی آقای ساکت اختصاص پیدا کرد. فدراسیون با روی باز از این دعوت استقبال کرد و علی کریمی نیز قصد داشت از این تریبون بهترین بهره را ببرد. فدراسیون فوتبال یک اصفهانی باهوش و متمرکز روی مسائل فدراسیون و فوتبال را به برنامه فرستاد. مردی با تجربه زیاد، مسلط به امور فدراسیون، خوشزبان و زیرک و باهوش و علی کریمی با خواستهها یا انتقادات و مدارکی چند که برای خودش هم پخته نشده بود. علی کریمی ابتدا در دام سناریو و برنامه عادل افتاد و هدف و سیبل او فدراسیون فوتبال شد. برنامه ۹۰ رینگ جداگانهای ساخت و آن دو را درون آن به جان هم انداخت و گهگاهی حرفی که مسیر صحبتها و جدل کلامی آنها از راه اصلی تعیین شده خارج نشود. عادل فردوسیپور برنامه را به دلخواه به سمتی که تدارک دیده بود پیش برد و اصلاً برایش مهم نبود ساکت برنده باشد یا علی کریمی. او بنگاه تئاترال خود را راه انداخته بود و شاهد این جدال بود. علی کریمی ساده و صادق حرفهای خود را از ته دل زد اما موضوعات و مسائلی را مطرح کرد که اثبات آن کمی سخت به نظر میرسید. در مورد مقابله با کیروش هم علی کریمی به اشتباه رفت. کیروش در حال حاضر از محبوبیت و مقبولیت عامه فراوانی برخوردار است و زدن! او به راحتی اتفاق نمیافتد. او بدون شکست تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی برده است و مردم از حضور او رضایت کامل دارند. محبوبیت او به مرزی رسیده است که تصویرش در تمام شهر در بیلبوردهای تبلیغاتی به چشم میخورد و عامل و معرفیکننده یک کالا، برند و بانک شده است.

علی کریمی در این قصه و این بخش ماجرا برنده نمیشد و نشد! اما یک اصفهانی مؤدب و خوشگفتار با آگاهی و تسلط بر تمام امور (حتی در موضوعاتی که چندان اطلاع نداشت با کلمات و ایجاد حس ملی و... مسئله را خوب به پایان میرساند) جواب سؤالات کریمی را داد. علی کریمی اتفاقاً انتقادات بهجایی داشت که اثبات آنها نیاز به استدلال قانونی داشت و باید مدارک دیده میشد و یا شواهد حضور پیدا میکردند. علی کریمی صادقانه آمد و اسیر ترفند برنامه ۹۰ شد و سپس در رینگ فدراسیون و ساکت افتاد و به نتیجهای که دوست داشت، نرسید و در پایان از حرکتی که با میکروفون ۹۰ انجام داده بود، عذرخواهی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی