نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در يكي از ديدارهاي حساس دور برگشت مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا تاتنهام در ورزشگاه ومبلي برابر يوونتوس قرار خواهد گرفت، جدالي كه بعد از تساوي بازي رفت بسيار حساس شده است.

تاتنهام- يوونتوس‌/ مرگ يا زندگی بانوی پير در ومبلی

تاتنهام؛ تاريخسازي در ومبلي
به گزارش خبرورزشی، اسپرز از اواخر سال ۲۰۱۷ به بعد دوباره به شرايط خوب خودش برگشته و پس از صدرنشيني در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در ۱۱ بازي متوالي ليگ برتري شكست نخورده است. هواداران تيم چهارم فعلي ليگ جزيره در روزهاي ابتدايي حضور تيمشان در ومبلي اين ورزشگاه را نحس ميدانستند اما بعد از باخت هفته دوم ليگ برتر برابر چلسي ديگر در ومبلي هم شكست نخوردند. در ليگ قهرمانان هم اين ورزشگاه فقط برايشان پيروزي به ارمغان آورده و آنها در خانه رئالمادريد پرافتخارترين تيم اين تورنمنت را هم مغلوب كردند. نتيجه بازي رفتشان در تورين غافلگيركننده بود و پوچتينو شهري كه ريشهاش متعلق به آن است را با يك تساوي ارزشمندِ با گل ترك كرد. حالا تيمي كه بدون رد و بدل شدن گل در بازي برگشت هم خودش را در مرحله بعد خواهد ديد تاتنهام است. قطعاً در بازي امشب ترفند اصلي پوچتينو براي ضربه زدن به يووه استفاده از ضدحمله با ستارههاي جوان خط حملهاش است. شايد باز هم كين تاريخ جديدي را براي تاتنهام در ومبلي رقم بزند.
يوونتوس؛ حمله، حمله، حمله
بانوي پير هم با شرايط خوبي كه در سري A براي خودش رقم زده و ۱۲ برد در ۱۳ بازي اخير به دست آورده اما اين فصل در ليگ قهرمانان ثبات هميشگي را نداشته و در مرحله گروهي حتي احتمال اينكه اسپورتينگليسبون جاي آنها را در رده دوم بگيرد، وجود داشت. نااميدكننده است تيمي كه فصل قبل در ليگ قهرمانان تا پاي فينال فقط ۳ گل درون دروازهاش ديد حالا در ۷ بازي، ۷ گل خورده. به نوعي نقطه قوت يووه پاشنه آشيل اين تيم شده و طرفدارانش نميتوانند با اتكا به عملكرد دفاعي خودشان را در مرحله بعد ببينند. بوفون اميد زيادي داشت اين فصل هم تيمش به فينال ليگ قهرمانان برسد اما برابر تاتنهام شرايط سخت شده. بيانكونري در ومبلي بايد براي گل زدن فشار بياورد و مراقب باشد در حملات يا ضدحملات اسپرز غافلگير نشود. احتمالاً يووه هم با بازگشت ديبالا در بازي برگشت شرايط بهتري خواهد داشت و آلگري به هنر فردي اين بازيكن هم دل خواهد بست. ۹۰ دقيقه يا شايد حتي ۱۲۰ دقيقه ديگر مشخص خواهد شد آيا بوفون باز هم حسرت قهرماني ليگ قهرمانان را ميخورد يا داستان او ادامه خواهد داشت.
آخرين جدال
در حالي كه بازي رفت با ۲ گل ايگواين به سود يووه آغاز شد در ادامه كين و اريكسن اين گلها را تلافي كردند تا بازي يووه و تاتنهام در تورين با تساوي ۲-۲ خاتمه پيدا كند.  
مصدومان و محرومان
سرژ اوريه از بازي برگشت برابر يوونتوس محروم شده و توبي آلدرويرلد هم تنها مصدوم تاتنهام است. ماتيا ديشيليو، فدريكو برناردسكي و خوان كوادرادو هم آسيبديدههاي يووه هستند. گونسالو ايگواين هم احتمال دارد به دليل مصدوميت به اين بازي نرسد.  
آمار بازي
۸۳) از بين تيمهايي كه در بازي رفت در خانه حريف به تساوي ۲-۲ رسيدهاند ۸۳ درصد در نهايت به مرحله بعد صعود كردهاند، يعني ۱۰ صعود در ۱۲ رقابت.
يك) در ۷ بازي آخر خارج از خانه يوونتوس در ليگ قهرمانان اروپا اين تيم فقط يك شكست داشته، ۳ تساوي و ۳ برد در بقيه ديدارها برايشان ثبت شده.
۲) در جدال رفت تاتنهام نخستين تيمي بود كه موفق شد در ورزشگاه خانگي جديد يوونتوس ۲ گل خورده را جبران كند.
۷۸) ۷۸ درصد از گلهاي يوونتوس يعني ۷ گل از ۹ گل در ۱۵ دقيقه ابتدايي يا ۱۵ دقيقه پاياني بازيها زده شده است.
صفر) اسپرز يكي از ۳ تيمي است كه اين فصل هنوز شكست نخورده. بارسلونا و ليورپول هم تا پايان دور رفت مرحله يكهشتم نهايي شكست نخوردهاند.
۲) در حالي كه يووه در ۳ فصل قبلي ليگ قهرمانان ۲ مرتبه فيناليست شده تاتنهام فقط يك صعود به يكچهارم نهايي داشته است.
۴) تاتنهام در ۴ بازي آخر خودش در ليگ قهرمانان در ومبلي پيروز شده كه بهترين ركورد خانگي آنها در ليگ قهرمانان است.  
تركيب احتمالي دو تيم
تاتنهام: لوريس، تريپير، سانچس، فرتونگن، ديويس، دمبله، داير، سون، اَلي، اريكسن و كين
يوونتوس: بوفون، ليششتاينر، بنعطيه، كيليني، ساندرو، خديرا، پيانيچ، متوئيدي، كاستا، ديبالا و مانژوكيچ

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی