نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بخش زیادی از هواداران رئال‌مادرید «بازی مستقیم» را به بازی با تعداد پاس‌های زیاد ترجیح می‌دهند، اما سرمربی تیم ایده مشخصی دارد و آن را به طور شفاف نشان داده.

راک اند رول در رئال‌مادرید

به گزارش خبرورزشی، رئال‌مادرید با مربی جدید خود، روز‌های متفاوتی را سپری می‌کند. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها مربوط می‌شود به سبک بازی این تیم. بخش زیادی از هواداران تیم «بازی مستقیم» را به بازی با تعداد پاس‌های زیاد (شبیه بارسلونا) ترجیح می‌دهند، اما جولن لوپتگی سرمربی تیم ایده مشخصی دارد و آن را به طور شفاف نشان داده.
او بازی مستقیم را می‌پسندد و می‌خواهد تیمی هجومی بسازد که با کمترین تعداد پاس، حریف را از پا درآورد.
برنامه کاری او بر دو اصل استوار است: «سرعت و مستقیم بودن». این ایده فکری سرمربی رئال مادرید است و در اردوی تیمش در آمریکا هم به صراحت آن را بیان کرده و اصرار دارد بازیکنانش در هوای گرم و شرجی محل تمریناتشان، حتماً این دو اصل را در دستور کار قرار دهند.
با وجود وضعیت آب و هوایی، مشکل بزرگتر رئال، نبودن همه بازیکنان در تمرین بود و حالا که تقریباً ترکیب تیم کامل شده، لوپتگی بهتر می‌تواند ایده‌های خود را در تیم پیاده کند. لوپتگی روی فلسفه کاری خود اصرار دارد، اما به خوبی آگاه است که تیمی در اختیار دارد که توانایی بازی کردن با سبک‌های دیگر را هم دارد، بسته به وضعیت بازی و بسته به قدرت حریفان.
خلاقیت و انعطاف‌پذیری بازیکنانی مثل تونی کروس، لوکا مودریچ، ایسکو و دنی سبایوس، مجموعه‌ای قدرتمند و پر از گزینه را به ویژه در خط هافبک در اختیار لوپتگی قرار داده، مجموعه‌ای که هر مربی در آن جهان حسرت داشتن آن را دارد.
یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در رئال جدید، این است که کدام بازیکن می‌تواند در مرکز خط هافبک به میدان برود. موضوعی که لوپتگی و کادرش این روز‌ها به دقت آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. مثلثی که سه قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آوردند (کاسمیرو، کروس و مودریچ) همچنان مهم‌ترین ستون‌های خط هافبک خواهند بود، اما آن‌ها تنها شانس‌های بازی در خط هافبک نیستند چراکه لوپتگی علاقه خاصی به سبک بازی ایسکو دارد و در تمرینات اخیر خود هم نشان داده که قصد دارد به سبایوس هم به اندازه کافی فرصت بازی کردن بدهد.
اما او باز هم گزینه‌های زیادی برای اجرای برنامه‌هایش دارد. یکی از بازیکنانی که می‌تواند کمک زیادی در این راه به او بکند «مارکو آسنسیو» است. اگر مربی اهل «باسک» رئال‌مادرید می‌خواهد سرعت و بازی مستقیم را هرچه بیشتر در برنامه‌های تیمش داشته باشد، شاید آسنسیو بهترین گزینه او باشد و البته گرت بیل هم در هر دو زمینه قدرت فوق العاده‌ای دارد.
تردید‌ها همچنان در مورد سیستم رئال و محل بازی کردن بازیکنان وجود دارد. اگر سفید‌ها بخواهند ۳-۳-۴ بازی کنند خط حمله می‌تواند متشکل از بیل، بن‌زما و آسنسیو باشد. اگر لوپتگی بخواهد خط هافبک را تقویت کند در این صورت آسنسیو باید برای جایگاهی در خط میانی با ایسکو و دیگران رقابت کند.
مهم نیست کدام بازیکنان انتخاب می‌شوند، مهم این است که لوپتگی می‌خواهد سبک بازی تیمش به قول روزنامه مارکا «راک اند رول» باشد و بازیکنانی دارد که به خوبی در این فصل می‌توانند او را به هدفش برسانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی