۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شکستگی دست آرمین سهرابیان باعث شد وینفرد شفر با بحران بیشتری در ساختار تدافعی روبه‌رو شود.

به گزارش خبرورزشی،  استقلال هر روز با یک خبر شوکه‌کننده مواجه می‌شود. این‌بار شکستگی دست آرمین سهرابیان باعث شد وینفرد شفر با بحران بیشتری در ساختار تدافعی روبه‌رو شود، چون با آسیب‌دیدگی پژمان منتظری و دوری طولانی‌مدت کاپیتان دوم آبی‌ها تا اوایل زمستان حالا نوبت به دیگر مهره کلیدی استقلالی‌ها در خط دفاعی رسید تا به دلیل آسیبی که با آن مواجه شد تا پایان نیم‌فصل غایب باشد. دیروز وقتی تمرین استقلال آغاز شد بازیکنان در حالی آرمین سهرابیان را دیدند که دست راست خود را گچ گرفته و به گردن آویزان کرده بود. شکستگی استخوان دست راست بعد از عکسبرداری و تشخیص پزشکان متخصص به دوری سه هفته‌ای این بازیکن از تمرینات و بازی‌های رسمی منجر شد تا دومین مهره کلیدی وینفرد شفر در ساختار تدافعی هم استقلال را تنها بگذارد.
این اتفاق بر بحران‌های گریبانگیر استقلال افزود، چون حالا وینفرد شفر تنها دو بازیکن که قابلیت حضور در مرکز خط دفاعی را دارند، در فهرست نفرات خود آماده می‌بیند و چاره‌ای ندرد کج‌دار و مریز با آن‌ها در بازی‌های حساس باقی‌مانده تا نیم‌فصل بسازد. محمد دانشگر در کنار روزبه چشمی، دو بازیکنی هستند که با آسیب‌دیدگی پژمان منتظری و آرمین سهرابیان تنها مهره‌های وینفرد شفر برای ایستادن در پست مدافع مرکزی هستند. دانشگر که با توجه به محرومیت و مصدومیت‌های رقم‌خورده فرصت عرض اندام پیدا کرد تا از زیر بار فشار‌های روحی و روانی بعد از نمایش‌های ضعیف ابتدای فصل خارج شود حالا با شرایطی روبه‌رو شد که حضورش در ترکیب اصلی تا پایان نیم‌فصل قطعی شد. این مدافع نه‌چندان مطمئن، اما خوش‌شانس حالا در بازی‌های باقی‌مانده تا وقفه طولانی‌مدت زمستانی باید در کنار روزبه چشمی ملی‌پوش از عهده وظایفی که سرمربی آلمانی روی دوش آن‌ها قرار داده با موفقیت خارج شود.
یکی از مربیان استقلال با تأیید بحران‌های موجود در ساختار تدافعی با ابراز نگرانی از در اختیار داشتن تنها دو بازیکن آماده در پست مدافع میانی گفت: «شوک مصدومیت پژمان کم بود حالا باید بازیکنی مثل آرمین سهرابیان را نیز باید از ایده‌های تاکتیکی خود خارج کنیم. آرمین بدون شک آچار فرانسه استقلال در ساختار تدافعی بود، چون قابلیت بازی در چند پست را داشت و با همین توانایی موفق شد به فهرست تیم ملی برسد. به این ترتیب باید حسابی دست به عصا در خط دفاع حرکت کنیم، چون از دست دادن چشمی یا دانشگر می‌تواند بحران‌های اخیر را بزرگ‌تر کند». اما وینفرد شفر این روز‌ها به پلان‌های تاکتیکی دیگری نیز فکر می‌کند تا به هر نحوی شده بر این بحران‌ها غلبه کند از جمله این‌که پست یکی دو بازیکن را تغییر دهد تا در صورت لزوم از آن‌ها در پست‌های مختلف تدافعی بهره ببرد که مهم‌ترین گزینه‌های مربی آلمانی، نفراتی مثل فرشید باقری یا علی کریمی نام دارند که در این فصل یکی، دو بار تجربه بازی در خط دفاع برای چند دقیقه را به‌دست آوردند.
در این گیر و دار، اما مربی و دستیار شفر در استقلال مدعی شد احتمال این‌که استقلال از این هفته پلان تاکتیکی و چیدمانی خود را دستخوش تغییراتی کند، نیز وجود دارد. بنا به اذعان این مربی هیچ بعید نیست در بازی روز یک‌شنبه آینده مقابل استقلالی‌های خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر، آبی‌های پایتخت به‌جای بهره بردن از دفاع خطی چهار نفره از سیستم دفاع سه نفره پوششی استفاده کند تا به این ترتیب کمبود بازیکن دفاعی در اردوی استقلال هم پوشش داده شود. البته این موضوع تنها در حد صحبت است و همه‌چیز به تمرینات و عملکرد بازیکنان در چند روز باقی‌مانده تا بازی با استقلال خوزستان بستگی دارد که وینفرد شفر روی ایده تغییر پلان تاکتیکی تمرکز کند یا نه؟ در صورتی که استقلال بخواهد تغییر تاکتیک بدهد و از دفاع سه‌نفره پوششی بهره ببرد روزبه چشمی نقش سوئپیر اصلی را خواهد داشت تا محمد دانشگر و وریا غفوری به‌عنوان مدافعان چپ و راست به بازی گرفته شوند که از این جمع ممکن است زکی‌پور هم جای محمد دانشگر را بگیرد.
مکث
اخراج یا محرومیت هر یک از دو مدافع باقی‌مانده در اردوی استقلال می‌تواند بحران بزرگی به شفر و تیمش تحمیل کند؛ از همین‌رو سرمربی آلمانی در تلاش است به هر شکلی شده با اتخاذ تدابیری جدید این بحران را مدیریت کند که تغییر چیدمان تاکتیکی اولین راهکار شفر قلمداد می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی