نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرداشب شهر دبی میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ آسیا خواهد بود، جدالی که لقب «جنگ کلاسیک» را به خود اختصاص داده است.

کی‌روش: ببریم، با گل‌های زیاد می‌بریم
به گزارش خبرورزشی، ایران و عراق در جام ۱۹۹۶ در شهر دبی یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ جام ملت‌ها را به ثبت رساندند در شرایطی فرداشب در ورزشگاه تازه بازسازی شده آل مکتوم به مصاف هم خواهند رفت که دو تیم به صدرنشینی و صعود به عنوان تیم اول گروه D چشم دوخته‌اند. دو برد برابر ویتنام و یمن باعث شد ایران و عراق با ۶ امتیاز صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی و رسیدن به جمع ۱۶ تیم برتر قطعی شود، اما اینکه در این مرحله مسیری آسان یا دشوار برای رسیدن به مراحل بعدی پیش روی آن‌ها قرار خواهد داشت، همه به بازی فرداشب و به نتیجه جدال آل مکتوم برمی‌گردد.
چهار سال بعد از آخرین رویارویی دو تیم در شهر کامبرا که با صحنه‌های عجیبی برای هر دو طرف توأم بود این بار جنگ کلاسیک آسیا در شهر دبی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. رسانه‌های عراق با انتشار تصاویری از آخرین بازی دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا که با برتری شیر‌های بین‌النهرین در ضیافت پنالتی‌ها همراه بود، مدعی شدند کارلوس کی‌روش و شاگردانش این بار برای انتقام گام به زمین چمن آل مکتوم خواهند گذاشت. ادعایی که توأم شد با نقل قول‌هایی از مرد پرتغالی ایران در این رسانه‌ها که سر و صدای زیادی به راه انداخت. سایت «عراق اسپورت» از قول کارلوس کی‌روش نوشت: «رویارویی با عراق اولین جنگ مهم ما در این گروه است که نتیجه آن از اهمیت بسیار زیادی برای آینده ما برخوردار خواهد بود. نتیجه این بازی مسیر ما در مراحل بعد را مشخص خواهد کرد از همین رو خودمان را برای این چالش بزرگ آماده کرده‌ایم».
رسانه‌های عراقی برحسب اینکه ایران با تفاضل گل بهتر نسبت به عراق و صدرنشینی در گروه، فرداشب زیاد برای برد خود را به آب و آتش نمی‌زند از نقشه‌های سرمربی پرتغالی ایران برای تساوی و حفظ قوای خود برای مراحل بعد خبر دادند. این ادعا، اما با صحبت‌هایی که کی‌روش انجام داد عملاً تکذیب شد، چون سرمربی ایران برنامه‌های دیگری برای جنگ کلاسیک آسیا در ذهن دارد. کارلوس با اشاره به اینکه تنها به برد می‌اندیشد، افزود: «ما هر کاری لازم باشد برای برد در این بازی انجام خواهیم داد. عراق جزو تیم‌های بسیار خوب جام ملت‌هاست و ما کاملاً این تیم را آنالیز کردیم، اما با تمام احترامی که برای آن‌ها قائل هستیم تنها برای برد به میدان می‌رویم و در این راه بازیکنان و مهره‌های بهتر و برجسته‌تری داریم که می‌توانند در یک لحظه سرنوشت بازی را تغییر دهند».
کی‌روش: ببریم، با گل‌های زیاد می‌بریم
در فاصله کمتر از دو روز تا بازی حساس دو تیم در آل مکتوم، خط حمله و آمار گلزنی دو تیم سوژه خوبی بود تا رسانه‌های عراق به بررسی آمار‌های به ثبت رسیده از دو تیم بپردازند. SoccerIraq در این خصوص نوشت: «آمار گلزنی ساختار تهاجمی ایران و عراق در دو بازی ابتدایی تفاوت چندانی با هم نداشت، چون تنها یک گل اختلاف وجود دارد. شاید مهم‌ترین تفاوت به ساختار تدافعی برگردد که ایران بدون گل خورده همچنان دژ مستحکم تدافعی خود را به رخ همگان کشیده است، اما عراق دو بار دروازه اش به روی مهاجمان ویتنام باز شد تا ضعف‌هایش به چشم بیاید». با این مقایسه نویسنده عراقی پیش‌بینی کرد جدال فرداشب دو تیم در آل مکتوم می‌تواند یکی از پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ دو کشور باشد حتی پرگل‌تر از تساوی ۳-۳ چهار سال قبل در شهر کامبرای استرالیا. در این راه عراقی‌ها از سردار آزمون و مهند علی به عنوان مهره‌های تعیین‌کننده کی‌روش و کاتانچ برای تعیین سرنوشت نام بردند.
اما گزارش‌های پیرامون جنگ کلاسیک آسیا در پایان با نقل قولی جالب توجه از سرمربی پرتغالی ایران به پایان رسید. کارلوس کی‌روش که هنوز اتفاقات تلخ چهار سال قبل از ذهنش پاک نشده بدون اینکه بخواهد موضوع انتقام و... را پیش بکشد تنها با اشاره به توانایی‌های بالقوه شاگردانش در امر گلزنی برای شیر‌های بین‌النهرین خط و نشان کشید. عراق اسپورت از قول کی‌روش نوشت: «تیم ما در دو بازی موفق به ثبت هفت گل شد، آماری عالی و استثنایی که نشان می‌دهد ایران می‌تواند به هر تیمی گل بزند. این آمار اصلاً ما را راضی نمی‌کند، چون به دنبال زدن گل‌های بیشتر در بازی‌های پیش‌رو هستیم که جدال با عراق هم جزو همین بازی‌ها محسوب می‌شود. اگر بخواهیم عراق را ببریم مطمئن باشید که با تعداد گل زیاد می‌بریم و این انتظاری است که همه مردم ایران از تیم ملی دارند». خط و نشانی بزرگ برای رقیب همسایه که بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های عراق داشت و نشان داد کی‌روش نقشه‌های زیاد و بزرگی در ذهن دارد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی