نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: ما شانسی برای قهرمانی نداریم، اما می‌توانیم جایگاه و شخصیت‌مان را در جدول بالا ببریم.

به گزارش  خبرورزشی، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان در دیدار معوقه هفته نوزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: امید وارم که عید را خوب شروع کرده باشید و در آرامش سال ۹۸ را تمام کنید. همچنین عرض تسلیت دارم بابت اتفاق گنبد و اطراف و شیراز که واقعا دردآور است. این‌ها می‌تواند تلخ‌ترین اتفاقات باشد. اولین بار است که این دربی را تجربه می‌کنم. به جرأت می‌توانم بگویم که این دربی اصفهان بعد از دربی تهران دومین دربی بزرگ کشور است. سپاهان و ذوب آهن هر دو نایب قهرمان آسیا هستند و جزو اعتبارات فوتبال ایران به حساب می‌آیند. سپاهان هم اکنون یکی از بهترین مربیان را در اختیار دارد که بنده نیز شاگرد او بودم و همین موضوع بازی فردا را برای ما سخت خواهد کرد.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن ادامه داد: از لحاظ تعداد نفرات و شرایط میزبانی کفه ترازو به نفع سپاهان است، اما ما جوانان بسیار خوبی در تیم داریم و همچنین سپاهان را آنالیز کرده‌ایم که این‌ها می‌تواند به ما کمک کند. بازیکنان ما تجربه سخت بازی با پدیده و با حضور ۲۵ هزار تماشاگر را به خوبی پشت سرگذاشتند. همچنین ما اخیرا از سد الغرافه و النصر هم گذشته‌ایم و امیدوارم بچه‌ها در این بازی هم در شرایط ایده آل‌شان باشند. برای این بازی هم در طول ۹۰ دقیقه برنامه داریم و امیدوارم نتیجه دلخواه‌مان را کسب کنیم.
منصوریان تصریح کرد: سپاهان یکی از تیم‌های بالای جدول است و فکر می‌کنم مصاف ما با آن‌ها بسیار خوب و زیبا باشد. با توجه به اینکه دو بازی ما از جدول خارج شده است ما سعی کردیم طبق فشردگی مسابقات خودمان را هماهنگ کنیم. بعد از بازی استقلال خوزستان ما فقط به بازیکنان‌مان دو روز و ۱۰ ساعت استراحت دادیم. خیلی دوست داشتیم به بازیکنان ۴ یا ۵ روز استراحت بدهیم، اما شرمنده آن‌ها شدیم چرا که سپاهان فقط یک روز استراحت کرده و بازیکنان ما فرصت مناسبی برای دیدوبازدید‌های عید نداشتند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به سیل برخی از استان‌های کشور گفت: من آدم سیاسی نیستم و در این حوزه اطلاعاتی هم ندارم و فقط چند شبکه ورزشی را نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم مثل برخی از دوستان وارد مقوله‌هایی شوم، اما از مسئولان می‌خواهم که به مردمی که تحت فشار هستند کمک کنند و همراه آن‌ها باشند. من به مردم استان فارس و گلستان تسلیت عرض می‌کنم. زمانی که عکس‌های این اتفاقات را نگاه می‌کنم متأثر می‌شوم. قطعا اگر ما فردا بازی نداشتیم من از چند روز قبل در گلستان حاضر می‌شدم. امیدوارم همه کسانی که بی‌ریا به این مردم کمک می‌کنند قوت داشته باشند.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در ادامه راجع به دیدار فردای تیمش مقابل سپاهان خاطرنشان کرد: بازی فردا از دید من فوق العاده سخت خواهد بود. من همیشه دربی‌های اصفهان را از پای تلویزیون نگاه می‌کردم. تفاوتی که دربی اصفهان با دربی تهران دارد این است که در اصفهان این بازی از کیفیت بالایی برخوردار است چرا که فشار‌های روحی و روانی این بازی بسیار کمتر است، بخصوص اینکه در این شهر حوزه خبری و رسانه‌ها به هر دو تیم معطوف می‌شود و در لحظات حساس رسانه‌ها از هر دو تیم به یک اندازه حمایت می‌کنند. ما وضعیت بدنی فوق‌العاده‌ای داریم و آماده این بازی هستیم. من حدودا در ۱۵ دربی تهران حضور داشتم. معمولا نیمه اول بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس کتک‌کاری است و انتظار هواداران داخل ورزشگاه، بلکه همه ایرانی‌های جهان بر ذهن بازیکنان فشار می‌آورد که باید پیروز شویم، اما در اصفهان دو تیم در فشار نیستند و برد و باخت از لحاظ فنی مشخص می‌شود.
منصوریان با اشاره به حضور قلعه نویی در سپاهان گفت: قلعه نویی سرمربی سپاهان است و سیستم‌های خاص خودش را دارد که ممکن است این سیستم به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. قلعه‌نویی در لیگ برتر قهرمانی‌های زیادی داشته و ما مقابل سپاهان کار سختی خواهیم داشت، البته من برای این بازی نقطه عطفی دیده‌ام و به بازیکنانم گفته‌ام که اگر بخواهند مقابل سپاهان با ذهنیت بازی مقابل النصر و الغرافه به میدان بروند کار سختی خواهند داشت، اما اگر ذهنیت‌شان مانند بازی با پدیده باشد، می‌توانند پیروز شوند.
وی در ادامه راجع به داوری و حواشی به وجود آمده پیش از آغاز این بازی یادآور شد: قطع به یقین اگر داور بازی فردا یک سوت اشتباه بزند می‌تواند در نتیجه تأثیرگذار باشد. درست است که سپاهان هم امسال از لحاظ داوری اذیت شده، اما ذوب‌آهن مظلوم‌ترین تیم لیگ است، چون امتیازات زیادی از ما کم شده است. اعتقاد ما این است که باید از داوری حمایت شود و اگر حمایت شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم تعداد اشتباهات کم باشد.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن درباره بیانیه‌ای که باشگاه ذوب آهن راجع به داوری صادر کرده بود، گفت: این نیست که در این بیانیه گفته شده قرار است سوتی به نفع سپاهان زده شود. به هرحال باید دقت بیشتری وجود داشته باشد. خود سپاهان هم جزو تیم‌های معترض به داوری است، اما به هرحال داور فردا فکر می‌کنم بیشتر از من و قلعه نویی در نتیجه تأثیرگذار خواهد بود. در چینش داوری‌ها باید دقت بیشتری شود. در دیدار ما مقابل پدیده یک پنالتی در دقیقه ۹۴ گرفته نشد و همان گرفته نشدن پنالتی باعث شد تا وضعیت دو تیم تغییر کند. پدیده به بالای جدول رفت و ذوب آهن به پایین.
منصوریان افزود: درست است که داوری رشد کرده و خیلی خوب شده است و ما تیم‌های داوری خوبی مانند تیم علیرضا فغانی در آینده خواهیم داشت، اما امیدوارم فردا داوری در نتیجه بازی دخالتی نداشته باشد، البته اعتراض ما مربیان نیز ممکن است در تصمیمات داوری موثر باشد، اما نمی‌توانیم فراموش کنیم که در فولادشهر پنالتی ما گرفته نمی‌شود آن هم در حالی که خلعتبری را طوری می‌زنند که رباط صلیبی پاره می‌کند. به هرحال به داوری تمکین می‌کنیم چرا که در مسیر پوست اندازی داوری ممکن است لبه چاقو پوست بعضی از تیم‌ها را بکَند. سپاهان و ذوب آهن در این باره بیانیه‌ای صادر کرده بودند، اما برایم جالب است که در شهر اصفهان و بین رسانه‌ها انگار توافقی خاموش شکل گرفته و همه از دو تیم به یک اندازه حمایت می‌کنند.
وی درباره اینکه آیا بازی فردا هجومی خواهد بود، گفت: قطع به یقین تفکرات من و قلعه‌نویی طوری نیست که تیم‌های‌مان رو به عقب بازی کنند. همیشه به بازیکنانم گفته‌ام که اگر می‌خواهید تفکرات مربیان را متوجه شوید باید به دوران بازیگری‌شان نگاه کنید. مربی که در گذشته مدافع بوده است تفکرات دفاعی دارد و مربیانی که مهاجم بودند، تفکرات هجومی آن‌ها بیشتر است. من و امیرقلعه‌نویی هر دو هافبک بوده‌ایم و سعی می‌کنیم هم در جلوی زمین و هم در عقب زمین برنامه داشته باشیم. بازی فردا بسیار خوب و با کیفیت خواهد بود.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن درباره سوال خبرنگاری مبنی براینکه سپاهان تیم همشهری شماست و در بالای جدول برای قهرمانی رقابت دارد با این اوصاف آیا این امکان وجود دارد که در بازی فردا برای این تیم بازی کنید، تصریح کرد: سپاهان همشهری ما و تیم قابل احترامی است. اما اگر قرار بود برای سپاهان بازی کنیم چرا اصلا بازی می‌کنیم. ما اصلا توجهی به صدر جدول نداریم چرا که اصلا شانسی برای خودمان قائل نیستیم. خیلی جالب است که زمانی که بازی‌ها به دو هفته پایانی می‌رسد همه دم از بازی جوانمردانه می‌زنند، اما همه هفته‌ها در سرنوشت تیم‌ها تأثیرگذار است. ما شانسی برای قهرمانی نداریم، اما می‌توانیم جایگاه و شخصیت‌مان را در جدول بالا ببریم. قطعا در این بازی برای خودمان بازی خواهیم کرد نه برای سایر تیم‌ها.
منصوریان عنوان کرد: امیدوارم هر تیمی که در کورس قهرمانی است و لیاقت قهرمانی را دارد به این مهم دست پیدا کند. با حضور سپاهان، استقلال، تراکتورسازی، پدیده و پرسپولیس لیگ خوبی را شاهد هستیم، اما ما فقط برای رنگ سبز پیراهن خودمان می‌جنگیم.
وی در خصوص غایبان تیمش در بازی فردا عنوان کرد: در این بازی اساسی‌ترین بازیکن تیم‌مان قاسم حدادی‌فر را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم. به او خیلی می‌گویم در بازی‌ها تکل نزند، اما همیشه بالای زانو تکل می‌زند و کارت می‌گیرد. او یکی از مهره‌های اساسی ما در بازی مقابل الکویت و الغرافه بود که سطح بازی‌اش بالاتر از کشور است. اگر در سال ۲۰۱۱ آستین بالا می‌زدند، حدادی‌فر می‌توانست به اسپانیا برود چرا که در آن سال‌ها سطح بسیار بالایی داشت و بعد از آن دو بار رباط صلیبی پاره کرد. با این اوصاف هم اکنون زودتر از همه در تمرینات حاضر می‌شود و بسیار منضبط است. برای بازی فردا رحیم ذهیوی و محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در پایان گفت: دست هواداران‌مان را می‌بوسم که در بازی الکویت و الزورا به تیم کمک زیادی کردند. ما برای بازی فردا ۱۰ درصد ورزشگاه را در اختیار داریم. امیدواریم همین تعداد به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند، چرا که می‌دانیم سپاهان هواداران زیادی دارد و از آن‌ها می‌خواهیم که ما را در این بازی تنها نگذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی