نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل سابق استقلال گفت: به نظرم «امیررضا واعظ‌آشتیانی» در سال ۱۳۸۰ گیر کرده و جلوتر نیامده است. او حرفی خلاف واقع در مورد مالکیت کمپ مرحوم حجازی می‌زند.

فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی، علی فتح‌الله‌زاده امروز (دوشنبه) در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند نسبت به اظهارات واعظ آشتیانی مبنی بر ابهام در مالکیت زمین کمپ ناصر حجازی واکنش نشان داد و اسنادی را در این برنامه رونمایی کرد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: متاسفانه آشتیانی آدرس غلط می‌دهد و سپس به ما منتسب می‌کد. به نظرم صحبت‌هایی که می‌کنیم باید براساس ادله و مدارک باشد. وی سال‌هاست می‌گوید نمی‌توانستیم این زمین را به باشگاه بدهیم چرا که باشگاه دولتی است و حتی می‌گویند هیچکسی از وزارتخانه جواب من را نداده است؟ در پاسخ باید بگویم همه آمده و جواب داده‌اند؛ به خاطر دارم امیررضا خادم معاون اسبق حقوقی پارلمانی وزارت ورزش اعلام کرده بود در این که زمین متعلق به باشگاه استقلال دارد شکی نیست؛ بقیه دوستان نیز همین حرف را زدند. خداوند حجت‌الله خطیب را رحمت کنند که در تلویزیون گفت این زمین را من به باشگاه استقلال دادم. در حقیقت، در ابتدا زمین را به پرسپولیس داده بودند، اما آنان برای تحویل نیامدند.

وی افزود: علاوه بر این، واعظ آشتیانی گفت که این زمین به صورت اجاره‌ای در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد؛ در این مورد باید بگویم که ایشان اخیرا گفته این زمین به صورت اعیانی برای استقلال است؛ بگذارید سند زمین شهری را به شما نشان بدهم. این سند می‌گوید زمین واگذار شده است. حتی پول زمین را هم از محل تبصره‌ای که دولت برایش در نظر گرفته بود، پرداخت کردند؛ بنابراین استقلال زمین را خریده است.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: به نظرم واعظ آشتیانی در سال ۱۳۸۰ گیر کرده و جلوتر نیامده است. در پاسخ به اظهارات وی که در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، باید بگویم که سال ۱۳۷۷به مدت ۳ سال این زمین را به صورت اجاره‌ای دریافت کردیم تا بتوانیم حداقل‌هایی را در آن فراهم کنیم. برای مثال زمین شهری می‌گوید برای این که زمینی را تصاحب کنید باید کار‌هایی روی آن انجام دهید؛ مثلا باید دیوار بکشید، زمین فوتبال درست کنید، دروازه بگذارید، ۶ دستشویی درست کنید و ... برهمین اساس به مدت ۳ سال با تربیت بدنی قرارداد بستیم تا این حداقل‌ها فراهم شود. خاطرم هست در آن زمان دیوار‌های بتن آرمه در تهران وجود نداشت و من رفتم آن را از سمنان خریدم و آوردم. این کار‌ها قبل از ۳ سال انجام شد و بنابراین تعهد خود را کامل انجام دادیم.

وی تاکید کرد: در ادامه رییس وقت سازمان تربیت بدنی ما را به زمین شهری معرفی کرد و گفت که باشگاه استقلال کارهایش را انجام داده و زمین را به نام آنان بزنید. برهمین اساس، زمین شهری جلسه‌ای را برگزار می‌کند که صورت جلسه آن با حضور رییس وقت سازمان تربیت بدنی، رییس زمین شهری و سایر مسوولان امضا می‌شود. آنان ما را به منطقه ۱۰ معرفی می‌کنند تا ادامه طرح را انجام دهیم اینجاست که زمین به ما واگذار می‌شود. آقای آشتیانی اتفاقات تا سال ۱۳۷۹ را روایت می‌کند و خبری از بعد از آن ندارد. اگر به زعم ایشان قرارداد ما در سال ۱۳۷۹ ملغی شده است، چرا در سال ۱۳۸۶ قرارداد تمدید شده است؟ در آن زمان قرارداد تمام شده بود و می‌خواستند زمین را از ما بگیرند، تعهد دادم که این زمین را به کسی واگذار نکردیم و فعالیت عمرانی مرتبط را انجام می‌دهیم؛ اجازه بدهید که قرارداد را تمدید کنیم که این اجازه را به ما دادند. بنده نامه وزیر وقت را آورده‌ام که نوشته است، اگر این کار‌ها را انجام دهید قابل قبول است؛ بنابراین با اسناد اثبات می‌کنم که اعیانی نیست و زمین است. ایشان هم باید با اسناد حرف بزند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: در ادامه مذاکرات خود را با زمین شهری انجام دادم؛ اگر این زمین متعلق به ما نبود چرا مذاکره کردم؟ متاسفانه مدیران مکرر عوض می‌شوند و کار رها می‌شود. اسناد آقای واعظ تنها تا سال ۱۳۸۰ است. من نامه‌ای را به شما نشان می‌دهم که خطاب به رییس زمین شهری است. در پاسخ این نامه آمده است که اگر پایان کار ارائه دهید، با شما همکاری خواهیم کرد. این زشت است که ایشان حرفی خلاف واقع می‌زند. علاوه بر این اگر ایشان می‌گوید باشگاه استقلال دولتی است یعنی اساسنامه را نخوانده است. در اولین بند اساسنامه آمده است که باشگاه استقلال یک موسسه غیرانتفاعی است بنابراین دولتی نیست و می‌توانست آن زمین را بگیرد. در حقیقت در آن زمان که ما زمین را گرفتیم غیرانتفاعی بوده و به همین دلیل توانستیم زمین را بگیریم.

وی در پاسخ به بخش دیگر صحبت‌های واعظ آشتیانی مبنی بر خرید زمینی برای روزنامه استقلال جوان در استان گیلان، گفت: آقای واعظ در برنامه شما پرسید که ایشان با کدام مجوز آن زمین‌ها را خرید که حالا می‌خواهد بفروشد؟ اولا اگر شما بخواهید از منابع اعتباری باشگاه چیزی بردارید و بخرید باید مجوز بگیرید. وقتی از منابع باشگاه چیزی برنداشتم و از جیب شخصی خودم هزینه کردم، باید از شما مجوز بگیرم؟ دوما ایشان حوصله خواندن اساسنامه ندارد. اساسنامه می‌گوید انجام هرگونه معامله از اختیارات مدیرعامل است؛ بنابراین اجازه دارد که آن کار را انجام دهد. به همین دلیل است که می‌گویم این زمین‌ها به صورت قانونی گرفته شده و ایشان به من اتهام غلط زده است و می‌خواهم از او شکایت کنم. من در سال آخر حدود ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون درآمد در باشگاه استقلال داشتم و هزینه‌ها در حدود ۲۴ میلیارد بود. باید نصف این رقم را وارد باشگاه می‌کردم که معادل ۱۲ میلیارد تومان است در حالی که من بالای ۱۷ میلیارد برای باشگاه درآمدزایی داشتم. به عبارت دیگر سودآوری داشتم. بگذارید در پایان این بحث حرفی را بزنم؛ فرض کنید که حرف ایشان درست است و زمین به صورت اعیانی برای باشگاه است؛ من ۲۰ سال این زمین را گرفتم و در اختیار باشگاه گذاشتم؛ اگر سالی ۳ میلیارد حساب کنید، حدود ۶۰ میلیارد آورده داشتم. آیا کار بدی کردم؟ چرا زحمت آدم را بی‌اجر می‌کنید؟

فتح‌الله‌زاده در پایان صحبت‌های خود در واکنش به نامه دیروز بازیکنان استقلال خطاب به وزیر ورزش گفت: وقتی آمدم و دیدم که وضعیت این شکلی است و از طرفی کرونا هم گرفتم و دکتر گفت که باید ۲۵ روز استراحت کنید، دیدم که باشگاه استقلال آسیب می‌بیند. به نظرم نباید بگذاریم که بچه‌ها چنین کاری کنند. البته نمی‌خواهم بگویم که چرا این کار را کردند. آنان هم چهار ماه است که هیچ پولی نگرفتند. باید مدیران باشگاه و بچه‌ها دست به دست هم بدهند که از این وضعیت خارج شویم. آقای سعادتمند نیز باید به قول خود عمل کند و ۱۰ درصد از پول بچه‌ها را پرداخت که آنان نیز با انرژی بیشتری تمرین کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی