نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
صمد مرفاوی: هر کس سر تمرین استقلال نرود، می‌گویند قهر کرده است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صمد مرفاوی مدیرفنی استقلال که چند روزی در تمرینات این تیم حاضر نشده بود به خبرورزشی گفت: عدم حضورم در تمرین روز شنبه استقلال یک مسافرت کاری بود که باید انجام می‌دادم و شایعه قهر کردن من از استقلال تحت هیچ شرایطی صحت ندارد.

خبرورزشیمهدی همدانی؛ فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در شرف آغاز است و استقلال نیز همچون سایر مدعیان تمرینات و دیدارهای تدارکاتی خودش را به صورت مداوم دنبال می‌کند. البته آبی‌پوشان پایتخت طی چند روز گذشته با حاشیه‌های عجیب و غریبی مواجه شدند و تحولاتی نیز در جمع آنها رخ داد. همه این موارد باعث شد با صمد مرفاوی همکلام شویم.

غیبت و قهر
همان‌طور که به شما گفته بودم، دلیل عدم حضورم در تمرین روز شنبه استقلال یک مسافرت کاری بود که باید انجام می‌دادم و شایعه قهر کردن من از استقلال تحت هیچ شرایطی صحت ندارد. تمرین روز شنبه ریکاوری بود و یک‌شنبه هم تعطیل بودیم به همین خاطر از فرصت استفاده کردم و مرخصی گرفتم چون می‌دانستم هنگامی که مسابقات آغاز شود، عملاً دیگر هیچ فرصتی برای رسیدگی به سایر امور برای ما باقی نمی‌ماند و دیدارها به صورت کاملاً فشرده دنبال خواهد شد ولی شرایط استقلال بسیار خاص است و به دلیل هواداران پرشماری که دارد، کوچک‌ترین اتفاقی در این تیم زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. هر کس یک جلسه سر تمرین استقلال نرود و غیبت کند، بلافاصله شایعه می‌کنند قهر کرده است.

تکمیل تیم
 
خوشبختانه هفته سوم تمرینات پیش‌فصل را با موفقیت و طبق برنامه‌ای که از قبل تدوین کرده بودیم، جلو بردیم. الان از وضعیت استقلال راضی هستم ولی باید این واقعیت را بپذیریم که تیم هنوز به آمادگی آرمانی نرسیده است!

محدودیت‌ها و ماجرای سرخابی‌ها
 
ما تابع سازمان لیگ هستیم و هر طور که برنامه‌ریزی کنند خودمان را با آن منطبق می‌کنیم. طبق برنامه اولیه اصلاً داشتیم برای استارت لیگ برتر در روز دهم آبان آماده می‌شدیم ولی مسابقات به تعویق افتاد. همه مربیان و دست‌اندرکاران فوتبال ایران برای من فوق‌العاده محترم هستند ولی گاهی اوقات حرف‌های عجیب و غریبی می‌شنویم. اینکه می‌گویند فصل جدید به خاطر استقلال و پرسپولیس به تعویق افتاده اصلاً درست نیست چون سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اصلاً در این مسئله دخیل نبودند. ستاد ملی کرونا دستور به تعویق افتادن فصل جدید را صادر کرد. این ستاد اصلاً کاری به استقلال یا پرسپولیس ندارد بلکه بحث سلامت جامعه را در اولویت کار خودش قرار می‌دهد. چند روز قبل اعلام شد رقابت‌های لیگ برتر والیبال نیز به تعویق افتاده است، خب آیا تأخیر در آغاز آن مسابقات نیز به خاطر استقلال و پرسپولیس بوده است؟ اصلاً استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر والیبال تیم دارند؟ الان برخی از پاساژها تعطیل شده و کارمندان دولت دورکار شده‌اند، آیا این تعطیلی و دورکاری هم به خاطر کمک به استقلال و پرسپولیس بوده است؟ انصافاً چنین چیزی نیست.

شجاعیان و شیخ
 
هواداران استقلال نگران مهره‌های کلیدی تیم محبوب خودشان نباشند. خوشبختانه وضعیت مصدومیت داریوش شجاعیان به احتمال زیاد اصلاً جدی نیست. عضله این بازیکن سفت شده بود و به همین خاطر ترجیح دادیم از زمین خارج شود. شیخ دیاباته هم به ایران برگشته و تمرینات خودش را آغاز کرده است. به احتمال زیاد دیاباته از روز دوشنبه (امروز) در تمرینات گروهی حاضر می‌شود. در مجموع فکر می‌کنم برای هفته اول هم شجاعیان را در اختیار داشته باشیم و هم بتوانیم از وجود شیخ دیاباته استفاده کنیم.

ماندن باقری
با توجه به شرایط موجود، دیگر هیچ بازیکنی را از دست نخواهیم داد و همه سرمایه‌های خودمان را نگه می‌داریم. به شایعات توجه نکنید. فرشید باقری هم در استقلال می‌ماند. همان‌طور که گفتم، در حال حاضر دیگر تصمیمی برای جدا شدن بازیکنان کنونی نداریم. در مورد جدا شدن علی کریمی هم ضمن احترام فراوان به ایشان، معتقدم بازیکنان دیگری هستند که بتوانند جای خالی او را برای استقلال پر کنند.

ناراحتی به خاطر دکتر نوروزی
 
دکتر امین نوروزی از جمله افرادی است که شخصاً علاقه بسیار زیادی به او دارم. شاید برایتان جالب باشد بدانید من اولین بیمار دکتر نوروزی در استقلال بودم. من با چشمان خودم شاهد بودم دکتر نوروزی به خاطر شکست استقلال گریه می‌کرد به همین خاطر طی روزهای گذشته خیلی با ایشان صحبت کردم تا از جمع ما جدا نشود ولی به ‌هر حال شرایطی ایجاد شد که ایشان رفتند. باشگاه‌ را هم مقصر نمی‌دانم. به هر حال طرفین با همدیگر به تعامل نرسیدند و ترجیح دادند در محیطی دوستانه قطع همکاری کنند. اعتراف می‌کنم از جدایی دکتر نوروزی ناراحتم ولی زحمات او برای مجموعه استقلال هرگز فراموش نمی‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    من از الان دیگه نمی گویم کیسه بهتره به جای گفتن کیسه و لنگ بگیم پرسپولیس و استقلال
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    از هواداران پرسپولیس و استقلال می خواهم به جای گفتن کیسه و لنگ بگویند پرسپولیس و استقلال
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    هرکسی هم میختاریان بازیکن فعلی رم و اسبق منچستر و...را دیپورت کرده و تعمدا دو باخت به استقلال در کسوت سرمربیگری صباباطری داشته میشه مدیرفنی استقلال و یک عالمه پول بابت این پست تشریفاتی و الکی می گیره میشه مدیرفنی استقلال!!!
  • علی اس اسی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    من معتقدم ک استقلال واقعا الان تیم سوم یا چهارم ایرانه و اگه وضع به همین شکل باشه احتمال اینکه تا 10 سال دیگه جام بگیریم نیست.شایدم بریم دسته 3 اونجا قهرمان شیم.خوش به حال پرسپلیسیا
  • امید اس اس IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    البته صمد آقا شکسته نفسی فرمودند و گفتند ما تابع سازمان لیگ هستیم استقلال اینقدر بزرگ هست که به هیچ احدی پاسخگو نباشه فقط نمی دونم چرا کیسه گل پاختاکور میشیم و هزار ساله رنگ فینال واقعی آسیا را ندیدیم و دلخوش به قهرمانی چهار جانبه عصر هیتلریم!! دوستان استقلالی من را به خاطر رک گویی ام ببخشند من تیمم را دوست دارم باید هم ایراداتش را رک بگم
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      چرا به جای بقیه کامنت می گذاری لطفا به جای بقیه کامنت نگذار
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      امید اس اس کوچلو چقدر واقع بین شدی حتما مربیان مهدوکودک رو تو تاثیر گذاشتند
    • امید اس اس IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      به اسم من کامنت نزار حالا چرا سوختی؟؟ برو بشین تو یخ
    • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      دوست استقلالی خوش بحالت استقلالی هستی من سالهاست دارم میسوزم که چرا در دو ورژن جدید و قدیم آسیا ما قهرمان نمیشیم چرا دربی رو کمتر بردیم سالهاست حقارت دارم
    • مهدوی PL ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      دوست کم سن و سال و عزیز من با جمله اولی که نوشته بودی متوجه شدم پرسپولیسی هستی .چون این کارهای حقیرانه فقط از پرسپولیسیا برمیاد .البته پرسپولیسیای بالای ۴۰ سال کمتر این کارها رو میکنند ولی کلا استقلالی پیدا نمی کنید که از این حرکتا بکنه .در ضمن صمد مرفاوی برای پرسپولیسیای هم سن و سال من تداعی کننده شکست های دردناکی هست
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    امید سی سی بازم شروع کردی کاجی قندش بالاست از اسم کاربری من خوشت اومده بزار باشه
    • امید اس اس IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      عزیزم طرف به اسم من کامنت گذاشته بعدش یکی دیگه به اسم تو هردومون یه مشکل داریم مشکل از سایته که کامنت فیک تایید میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی