نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
با فساد و دلالی مبارزه می‌شود؟ واقعاً؟!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها بسیار می‌شنویم که می‌خواهند با فساد و دلالی در فوتبال مبارزه کنند که بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد تا عملی.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ وقتی می‌خواهند مربیان متخلف را محروم کنند، می‌روند سراغ لیگ یک و لیگ‌های پایین‌تر و اصلاً انگار نه انگار که در لیگ برتر هم هستند کسانی که تخلف می‌کنند. در واقع مبارزه‌ای هم اگر باشد با مربیان مشهور و دانه درشت نیست پس به اینکه می‌گویند چند مربی سرشناس محروم می‌شوند خیلی خوشبین نباشید. حداقل اینکه تمام تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد خبری از برخورد- به صورت قاطع و همه‌گیر- نیست. توجه کنید.

۱- سال‌ها قبل حرف از مربیان منشوری بود اما برخوردها در نهایت شخصی شد و گفتند این مربیان در لیگ برتر نمی‌توانند کار کنند و باید بروند لیگ یک! (یعنی آنجا تخلف اشکالی نداشت)

۲- بحث سقف قراردادها را یادتان هست؟ در راستای مبارزه شعاری با افزایش قیمت فوتبالیست‌ها گفتند سقف قرارداد ۳۵۰ میلیون تومان است اما همان سقف قرارداد شد کف قرارداد و خروجی کار قراردادهای میلیاردی بود که امسال هم با وجود کرونا جهش عجیبی داشت.

۳- مبارزه با دلالی را که یادتان هست؟ فقط دو، سه برنامه مفصل عادل فردوسی‌پور در این زمینه ساخت اما خروجی‌اش چه بود؟

۴- ماجرای تیم‌های بدهکار هم بامزه بود. از وقتی مهدی تاج در سازمان لیگ بود، مدام مصاحبه می‌کرد و می‌گفت امسال اجازه حضور تیم‌های بدهکار را در لیگ برتر نمی‌دهیم! حداقل ۱۰ سال از آن روزها می‌گذرد و تاج رئیس فدراسیون هم شد و استعفایش دادند اما دقیقاً در تمام این سال‌ها تمام تیم‌های بدهکار در لیگ برتر شرکت کردند و تازه قربان صدقه آنها هم رفتند.

۵- بحث شفاف‌سازی مالی در باشگاه‌ها را به خاطر دارید؟ یک سال قراردادها را به دروغ تحویل سازمان لیگ دادند و آنها هم قراردادهای دروغ را رسانه‌ای کردند اما چه شد؟ اولاً که بسیاری از رقم‌ها را نصف قیمت واقعی اعلام کردند، بعد هم گفتند به خاطر سازمان مالیاتی این کار را کرده‌اند و خلاصه بساط همان شفاف‌سازی دروغ هم برچیده شد.

۶- پیگیری وضعیت بغرنج مدارس فوتبال و سوءاستفاده‌های مالی و... در این مدارس به کجا کشید؟ چه برخوردهایی شد و سرانجام کار چه بود؟ سؤال اینجاست که چرا حداقل یک‌بار- توجه کنید، یک‌بار- در این زمینه به مردم توضیح داده نشد که چه کارهایی انجام گرفته و با کدام فساد مبارزه شده است؟ آیا مردم و فوتبالدوستان نباید بدانند که نهادهای نظارتی چقدر و چطور با فساد مبارزه کرده‌اند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا RU ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    مدير عامل يه تيم امده در كليپي كه سراسري براي همه مردم ايران پخش شده اعلام كرده كه سر مربي تيمش از بازيكنهاي همان تيم حق دلالي طلب ميكرده و از شون مي خواسته ايجنتشان را به كسي كه او معرفي ميكرده تعويض كنند و وقتي مخالفت كرده اند گفته شما را نمي خواهم! بعد هيچ كسي و ارگاني و كميته اي هيچ عمس العملي نشان نداد!!! حالا شما دم از مبارزه با فساد در فوتبال مي زنيد؟!!! اي واي كه خانه از پايبست ويران است! كاري كه كردند اين بود كه انها را رد كردند و مدير عامل را معزول!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی