نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
۷ |
۵
از بهترین بوسنی تاریخ تا بوسنی همیشگی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با برد بوسنی شاید دوباره به این فکر بیوفتیم که کی‌روش مربی توانایی نبود اما این بوسنی کجا آن بوسنی کجا.

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ برد برابر بوسنی ما را امیدوار کرد تا به آینده تیم ملی خوشبین باشیم. بعد از دو دوره صعود به جام جهانی تیم ملی با مارک ویلموتس نتایجی کسب کرد که حضور ایران در جام جهانی را به اما و اگر کشاند ولی نتایج اخیر در بازی های دوستانه تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ ما را به آینده امیدوار نگه داشته است.

در این بین برخی از برد برابر بوسنی هیجان زده شدند و تصور برد در جام جهانی را دارند. این تیم که اسکوچیچ آن را هدایت می‌کند نیاز به تعریف و تمجید دارد ولی نه به اندازه تیمی که مقابل نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ به کمک داور شکست خورد. برد برابر تیم ذخیره‌های بوسنی در ساریوو را کسی در دنیا تماشا نمی‌کند اما تمام جهان دیدند که تیم ملی ایران برابر آرژانتین و اسپانیا یک حریف دسته و پا بسته نبود و رسانه‌های دنیا تیم کی‌روش را تحسین کردند. نمایش تیم ملی در جام جهانی سکو پرتابی برای بازیکنان این تیم بود تا راحت تر به سطح اول فوتبال اروپا راه پیدا کنند و تعدادی از بازیکنان آن تیم هم با پول قطری‌ها زندگی خوبی برای خودشان دست و پا کردند. بیشترن انتقاد ها در زمان مربگیری کی‌روش به باخت برابر بوسنی بود.

تنها نقطه سیاه تیم کی‌روش در دو جام جهانی همان باخت است. باختی که بهانه همیشگی منتقدان کی‌روش بود. حالا با برد بوسنی شاید دوباره به این فکر بیفتیم که کی‌روش مربی توانایی نبود اما این بوسنی کجا آن بوسنی کجا. تیم ملی بوسنی و هرزگووین در تاریخ خود بعد از تجزیه یوگسلاوی فقط یک بار توانسته به جام جهانی صعود کند. در گذشته بوسنی بازنده بیشتر بازی‌ها برابر ایران بود اما در تنها صعودش به جام حهانی ایران را در حساس‌ترین بازی تاریخ دو تیم شکست داد. ایران به تیمی باخت که نماینده اروپا در جام جهانی بود و پیش از آن ما در جام‌های جهانی که به مصاف اروپایی‌ها رفته بودیم  فقط یک امتیاز از اسکاتلند در کارنامه داشتیم. فیلتر اروپا برای رسیدن به جام جهانی انقدر سخت است که هر تیمی به این مسابقات راه پیدا نمی‌کند.

البته جالب است بدانید بوسنی حتی سابقه حضور در جام ملت‌های اروپا را هم ندارد. تیم ملی ایران به بهترین بوسنی تاریخ باخت. تیمی که پیانیچ، ژکو و بگوویچ را داشت. در این ۶ سال فوتبال بوسنی افول کرد و حتی در جام ملت‌های اروپا که با ۲۴ تیم برگزار شد هم حضور نداشتند و در حال حاضر باری صعود به جام ملت‌ها در گروه خود فقط از ارمنستان و لیختنشتاین نتایج بهتری کسب کردند و به امید صعود از مرحله پلی‌آف را دارند. این همان بوسنی همیشگی بود که در تقابل با یاران ذخیره‌اش پیروز شدیم و نباید این تیم را با تیم جام جهانی ۲۰۱۴ مقایسه کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضا سپاهانی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    با اسکوچیچ بوسنی رو تو خاک خودش بردیم، اگه اونا ژکو رو نداشتن ما هم سردار آزمونو نداشتیم
    • نوید IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      بعضی از مقاله های خبر ورزشی رو که آدم می خونه کیف می کنه از بس نویسندش فهم و شعور داره. واقعا به این نویسنده ها باید بهای بیشتری داد. این مقاله قابل توجه لنگیا و برانکو است که کیروش رو فراری دادن تا کار ما برای رفتن به جام جهانی گره بخوره.
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      علیرضا سپاهانی با همین سربار ازمون کیسه گل عراق و بحرین شدیم یادت باشه همین بت قدیس تو (سربار آزمون) یک موقعیت گلزنی هم در این دو بازی نداشت!!! و افتضاح بود
    • پیشرو IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      همون سربار آزمون پنجمین گلزن برتر ایرانه تو بسوز وقتی یاد صحنه هیس نشون دادنش به اسطورتو تو میوفتم جیگررررم حال میاد
  • علی US ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    این تیم ذخیره های دوم و سوم بوسنی بود
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      پس قاعدتا خیلی نباید از گلزنی مهدی قایدی بی اخلاق جلوی این تیم درپیتی ذوق زده بشیم
    • پیشرو IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      به تو ربطی داره آیا؟ تو مگه ایرانی که درباره بازیکن ایران اظهار نظر میکنی؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی