علیرضا دبیر: متهم شدم به باشگاه استقلال کمک کرده‌ام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس فدراسیون کشتی گفت که از نظر سایر مربیان به کمک به باشگاه استقلال متهم شده است.

خبرورزشیکشتی؛ علیرضا دبیر در واکنش به اظهارات رضا یزدانی اظهار داشت: از حامی مالی استقلال یعنی نصیری که سرمایه‌گذاری کرد، تشکر می‌کنم. کشتی من در سن ۲۵ یا ۲۶ سالگی تمام شد و خواستم به این رشته برگردم که اجازه ندادند و در جای دیگری خدمت کردم. خواستم این اتفاق برای این قهرمانان رخ ندهد. باور دارم مهدی تقوی و رضا یزدانی می‌توانند به کشتی ایران به‌عنوان مربی یا سمت دیگری کمک کنند و وظیفه دارم قهرمانان را بیاورم.

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: به یزدانی زنگ زدم و به او گفتم اگر کشتی بگیری یا مربیگری کنی، از تو حمایت می‌کنم و می‌خواهم در کشتی باشی. زمانی که استقلال می‌خواست تیم بدهد،‌ با سعادتمند صحبت کردم و او نظرم را درباره رضا یزدانی پرسید. من گفتم او عالی است و می‌تواند به تیم کمک کند. گفته شد به مربیان بی‌ احترامی شده است. مربیان استقلال عزیزان و اساتید ما هستند و اسماعیل‌پور ما را بزرگ کرده است. با این حال گفتم اگر در تشک کشتی حاضر نشوید، دو سال شما را محروم می‌کنم و اگر آنها نمی‌آمدند، این اتفاق رخ می‌داد.

رئیس فدراسیون کشتی درخصوص قرارداد سالن جهانبخت توفیق با باشگاه استقلال بیان کرد: درباره قراردادی به مبلغ ۱۶ میلیون تومان صحبت و آن را در فضای مجازی منتشر کردند. این مبلغ هنوز به حساب فدراسیون کشتی واریز نشده است. تیم استقلال سه وعده در دورهای رفت و برگشت در این سالن حضور داشت. نصیری (اسپانسر استقلال) در این مسابقات دو شخصیت داشت؛ یکی به‌خاطر حضور در استقلال و یکی هم به‌عنوان کسی که در دور رفت، ۵۰ درصد از تبلیغات را با فدراسیون قرارداد داشت. هنوز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب‌ها مانده است.

یزدانی با بیان اینکه فدراسیون کشتی برای برگزاری مسابقات حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه کرد، گفت: ما به وزارت بهداشت قول داده بودیم و خودمان هزینه‌ها را تقبل کردیم. ۱۰ میلیون تومانی واریز کردند که ارتباطی به این موضوع نداشت و برای تبلیغات بوده است. این فیش ۱۶ میلیون تومانی را به ما بدهد تا بدانیم چه بوده است. امیرمحمد یزدانی را خواستیم به جام جهانی بفرستیم که او برای استقلال کشتی نگرفت. غیاثی کشتی گرفت و پیروز شد که غلامرضا گفت او می‌تواند کمک کند. یزدانی دو روز پیش به اردوی تیم ملی آمد و تست او هنوز مثبت است.

وی با بیان اینکه در این باره باید با غلامرضا محمدی صحبت کرد، خاطرنشان کرد: همه بچه‌ها به‌جز یزدانی در اردوی تیم ملی حاضر بودند. ما دو تست از بچه‌ها گرفتیم و یزدانی تنها آزادکار ما با تست کرونای مثبت بود. من از خدایم بود که او کشتی بگیرد؛ چون شانس حضور در المپیک دارد. بالأخره خدا و پیغمبری هم هست. یزدانی آژانسی‌های هواپیمایی و ایرلاین قطر را معرفی کرد که از او تست گرفتند و هنوز تستش مثبت است.

رئیس فدراسیون کشتی با انتقاد از رضا یزدانی اظهار داشت: یک زمان یک نفر کشتی‌گیر است و می‌تواند قهر کند، اما زمانی که مربی یا سرپرست می‌شود، باید آینده چند جوان را ببیند. دوستان این موضوع را در تصمیمات خود رعایت کنند. یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم با استقلال قرارداد بسته بوده، اما مبلغ بیشتری به او دادند و دور رفت در در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی گرفته است. اگر کسی شکایتی دارد، شکایت کند. ایشان مدرک داده که عمل جراحی کرده و گفته در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی نمی‌گیرم. این مسائل را از مهربان و محمدی پرسیدم.

« رضایی، درستکار، تقوی و یزدانی مربیان آینده‌داری هستند که وظیفه دارم آنها را حفظ کنم.»، دبیر ضمن بیان این جمله تصریح کرد: من متهم شدم که به باشگاه استقلال کمک کردم. من تا جایی که توانستم، به همه تیم‌ها کمک کردم و اشکالی هم ندارد. سالن جهانبخت توفیق را به استقلال دادیم و دوستان ۴۰ روز در این سالن بودند. تقوی از من ناراحت بود که دو بازیکن تیمش با رأی کمیته انضباطی به استقلال رفتند. عسکری محمدیان رضایتنامه دوستان را نمی‌داد و من شخصاً به او گفتم رضایتنامه را صادر کن.

وی با بیان اینکه نماینده تیم ایران‌مال از او ناراحت است، گفت: ایران‌مال می‌خواست دو کشتی‌گیر خارجی بیاورد که پذیرفته نشد. یزدانی هفته گذشته پیامی محترمانه داد، اما این پیام حالت تهدیدآمیزی داشت و گفتند دروغ‌های مرا افشا می‌کنند. من هم گفتم این کار را انجام دهید. من صادقانه صحبت می‌کنم و دوست دارم افرادی مانند مهدی تقوی، رضایی و خود یزدانی آینده‌های کشتی باشند. درباره اتفاقات وزن ۹۷ کیلو اسم نمی‌آورم، اما اگر خیلی بخواهند پافشاری کنند، باید بدانند تخلف سنگینی کردند. دست بردن در تست کار درستی نیست و می‌تواند آنها را به دادگاه بکشاند.

بیشتر بخوانید: رضا یزدانی: فدراسیون کشتی نمی‌خواست استقلال قهرمان شود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    کیسه وقتی تو لیگ کشتی نبود حتی یک خبر جنجالی هم از لیگ کشتی شنیده نمی شدحتی لیگ کشتی حاشیه نداشت تا اومد تو لیگ کشتی اونجا هم با هوچی گری به گند کشوند کلا هوچی گری عادشونه
  • احمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    ببین کشور ما به کجا رسیده که امثال هادی ساعی، دبیر و برادران خادم و ... که کل دوران مدیریتیشون به مالیدن برای بالادستی ها مشغول بودن شدن نمونه مدیریت ورزشی! از امثال تیمسار نوآموز رسیدیم به تاج و کفاشیان و سلطانی فر!!!!! شما ببین چکار کردن که امثال ابراهیم شکوری(که شمشیر را از رو برای استقلال و سایر تیمها بسته) سالها سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی