مرتضی کرمانی‌مقدم: قطری‌ها یک سال پای محرومیت من ایستادند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تا زمانی که جام قهرمانی پرسپولیس را بالای سر ببرد. وظیفه ما حمایت از یحیی گل‌محمدی است که خودش را در این تیم نشان داده است.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ مرتضی کرمانی‌مقدم هم یکی از پیشکسوتان پرسپولیس به شمار می‌رود که از طریق تلفن و دوستان مشترک پیگیر اوضاع و احوال مهرداد میناوند بوده است. ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در همین ارتباط و شرایط تیم محبوبش پرسپولیس صحبت‌هایی با ما انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

آقا مرتضی چه خبر؟
راستش بیشتر نگران مهرداد میناوند بوده و هستیم. وقتی خبر بستری شدن او را شنیدم و فهمیدم ۸۰ درصد ریه‌هایش درگیر کرونا شده، خیلی ناراحت شدم. از ته‌ دل دعا کردیم که ان‌شاءا... مهرداد برگردد. 

خبر جدیدی از او دارید؟
بیشتر تلفنی با برخی دوستان مشترک در ارتباط و پیگیر بودیم. ۲ روز اول اصلاً شرایط خوبی نداشت ولی کمی که گذشت بهتر شد خدا را شکر. 

از علی انصاریان چطور؟
تا جایی که شنیدم وضعیت علی انصاریان خیلی مثل مهرداد وخیم نبوده است. برای علی هم آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. 

پیشکسوتان پرسپولیس چقدر از حال و روز هم باخبرند؟
واقعیت این است که بیماری کرونا همه را از هم دور کرده و حتی گاهی اعضای خانواده خودمان را هم ماه‌ها نمی‌بینیم. قبل از شیوع این ویروس هرازگاهی در تمرین پیشکسوتان همدیگر را می‌دیدیم اما الان مدت‌هاست این اتفاق نمی‌افتد. 

بیشتر دل شما برای چه کسی تنگ شده است؟
برای همه همبازیان و دوستانم دلم تنگ شده است. از علی‌آقا پروین و محمودخان خوردبین بزرگان پرسپولیس بگیرید تا بقیه بچه‌ها که امیدوارم با فروکش کردن ویروس کرونا دوباره دور هم جمع شویم. 

می‌دانیم یکی از حامیان یحیی گل‌محمدی هستید. تا چه زمانی می‌خواهید به این حمایت ادامه دهید؟
تا زمانی که جام قهرمانی پرسپولیس را بالای سر ببرد. وظیفه ما حمایت از یحیی گل‌محمدی است که خودش را در این تیم نشان داده است. این کاری است که از ما پیشکسوتان برمی‌آید. 

مهدی ترابی به قطر رفت و نتوانست کارایی لازم را داشته باشد. شما جزو بازیکنانی بودید که ۴ سال در لیگ قطر توپ زدید. چرا ترابی در العربی موفق نشد؟
این اواخر که بد کار نکرد ولی فکر می‌کنم مهدی ترابی مصدوم شد و بدشانسی آورد. او بازیکن تکنیکی، گلزن و خوبی است. 

این روزها بحث بازگشت احتمالی او به ایران و پرسپولیس به گوش می‌رسد. به نظر شما این اتفاق می‌افتد؟
من در جریان دقیق این موضوع نیستم. مهدی ترابی فصل گذشته ثابت کرد چقدر برای پرسپولیس مؤثر است اما در حال حاضر با قطری‌ها قرارداد دارد. بعید می‌دانم به راحتی بتواند رضایت آنها را جلب کند. 

یک سؤال ویژه داریم‌؛ مرتضی کرمانی‌مقدم اگر امروز بازی می‌کرد، چقدر ارزش مالی داشت؟
بگذریم!

نه نگذریم!
همه بازیکنان امروزی از من بهتر هستند. 

اینکه شکسته‌نفسی است و می‌دانیم قطری‌ها بعد از ۴ سال هم اجازه جدایی به شما نمی‌دادند و...  
همین‌قدر بگویم وقتی به خاطر اتفاقات جام ملت‌های ۱۹۹۲ آسیا یک سال محروم شدم، مدیران باشگاه الغرافه قطر پای من ایستادند تا محرومیتم تمام شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    یک کم‌اخلاق کیروشی را بیاموزید آیا همین کرمانی مقدم نبود در پیکان با خبرنگار روزنامه شما بد رفتاری کرد؟؟ من بودم مثل کیروش تا اخر عمر طرف را بایکوت می کردم مگه اینکه کتبا عذرخواهی کنه و از عهده خسارات معنوی و مادی بدرفتاری اش بر بیاد اونم البته شاید ببخشم
  • ممم DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    تا اونجایی که ما میدونیم سال 1992 توی قطر تیمی به نام الغرافه نداشتیم
    • بهبودی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      یه ذره اون آی کی یو رو تقویت کن یه سرچ کن بعد نظر بده تاریخچه چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۵۸، باشگاه فوتبالی با نام الأتحاد در شهر دوحه تأسیس شد و ۲۵ سال پس از آن در سال ۲۰۰۴ به الغرافه، تغییر نام داد. ایده ساخت این باشگاه، توسط یک روزنامه‌نگار به نام سعد الرحیمی، نویسنده ورزشی روزنامه الریا داده شد. آنها تا اواخر دهه ۱۹۸۰، به صورت آسانسوری بین دسته اول و دوم جابه‌جا می‌شدند تا اینکه در سال ۱۹۹۲، پس از ۵ سال حضور متوالی در دسته برتر، قهرمان لیگ شدند و اولین افتخارشان را به دست آوردند. الغرافه تا امروز ۷ بار فاتح لیگ و ۶ بار برنده جام حذفی قطر شده‌است. (الان دیگه کسی این تیم رو با اسم قبلیش اسم نمیبره)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی