چرا ملکه مارها شماره یک نمی‌شود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پی وی سیندو تمام خصوصیات یک ستاره را دارد فیزیک مناسب، دستان بلند، گام‌های بلند و صحیح اما مهمترین چیزی که در سیندوی درون زمین می‌بینیم یک سیندوی متفاوت با بیرون زمین است.

خبرورزشی/ بدمینتون؛ پی وی سیندو بدمینتون باز حرفه‌ای هندی‌ها که پا جای ساینوا نهوال گذاشت به مراتب از او صاحب‌نام‌تر شد و دیگر برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده است اما اگر در پی ترمیم اشتباهات خود نباشد با سقوط چند پله فاصله دارد.

سیندو ۲۵ ساله مانند اکثر بدمنیتون بازهای حیدرآبادی توان حمله بالا دارد، اسمش‌های قوی که اگر قصد زدن آن به سر ملکه مارها بزند کسی نمی‌تواند با آن مقابله کند، دراپ‌های کم عمق و لب تور که خصلت بدمینتون‌بازهای هندی است پی وی را یک امتیاز دیگر جلو می‌اندازد. شاید از تاس‌های قدرتمند برد بلند او هم بتوان نام برد اما نباید فراموش کرد که یک بدمینتون باز حرفه‌ای تنها کسی نیست که تنها میل تهاجمی بالایی داشته باشد.

اولین اشکال مهم سیندو این است که با اینکه خودش استاد دراپ‌های زیباست اما در مهار دراپ‌های بعضا معمولی حریف پر اشتباه است و جوری توپ را هدیه می‌کند که خود حریف هم انتظار چنین ارمغانی را ندارد. دومین ایراد سیندو که نکته قابل تامل و نگران‌کننده برای یک بازیکن حرفه‌ای است افت شدید روحی بعد از دست دادن امتیاز است که این امر نیز در ورزشکاران شرقی بسیار عادی است و گویی ریشه در فرهنگی دارد که شکست را نمی‌پذیرد. سومین تقص بازی پی وی سیندو دفاع بی‌برنامه است به این معنی که در بدمینتون درست دفاع کردن خود نیمی از امتیاز است. ستاره هندی‌ها در دفاع کم دقت و بی‌برنامه است و جوری دفع توپ می‌کند که انگار هدفش زدن توپ است به کجا مهم نیست. در بازی با اینتانون تایلندی در امیتاز میانی ست اول دفاع‌های بی‌برنامه و بی‌انگیزه را بارها دیدیم که در حد یک بازیکن المپین نبود. اشکال بعدی سیندو را باید در خستگی‌های غیر متعارف او دانست که با وجود تمرینات مناسب نزد مربیان با تجربه اما در میانه میدان‌گویی بازیکنی را می‌بینیم که انگار چندین ساعت بازی کرده است.

پی وی سیندو تمام خصوصیات یک ستاره را دارد فیزیک مناسب، دستان بلند، گام‌های بلند و صحیح اما مهمترین چیزی که در سیندوی درون زمین می‌بینیم یک سیندوی متفاوت با بیرون زمین است. هندی‌ها کمتر قدر ستارگان خود را می‌دانند همان اتفاقی که برای نهوال افسانه‌ای افتاد امروز هم برای سیندو خواهد افتاد. متاسفانه کشورهایی با داشتن استعدادهای بیشمار بدمینتون مانند هند قهرمان را خرج پوپولیست بازی‌های سیاسی و تبلیغاتی بی‌برنامه می‌کنند و به جای اینکه تمرکز بازیکن را معطوف به بازی‌ها و افتخارآفرینی کنند او را به سمت چاه ویرانی هل می‌دهند.

سیندو اگر می‌خواهد راه گذشتگان بدمینتون هند را طی نکند باید کمی از فرهنگ غلیظ شرقی هندی با طعم سیاست دوری کند و تمرکزش به این باشد که او یک ستاره ورزشی است و جایش درون کورت سبز است نه پارلمان کشور هزار فرقه.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی