لیورپول – لایپزیش؛ جایی که تیم کلوپ، تیم دیگری است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول در لیگ برتر روزهای بدی را سپری می‌کند، اما در لیگ قهرمانان اروپا شرایط خوبی دارد و با توجه به برد بازی رفت، شانس خوبی برای حذف لایپزیش خواهد داشت.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش آرنا که در بازی رفت هم میزبان بود، لیورپول به مصاف لایپزیش خواهد رفت. قرمزهای مرسی‌ساید با برد بازی رفت شانس بیشتری برای صعود دارند.

لیورپول؛ بهشت در جهنم
هفته به هفته وضعیت لیورپول عجیب و غریب‌تر می‌شود. تیمی که در لیگ برتر عملاً ناتوان شده و حتی در خانه هم نمی‌تواند امتیاز بگیرد. این روزها بیش از هر تیم دیگری در دنیا، لیورپولی‌ها دعا می‌کنند شرایطی به وجود بیاید که هواداران به ورزشگاه‌ها برگردند. شاید فشار تیفوسی‌های لیورپول بتواند آن‌ها را از این جهنم نجات دهد. یورگن کلوپ که تا ماه قبل اصلاً وضعیت تیمش را بحرانی نمی‌دانست، حالا اعتراف می‌کند که در بدترین برهه زمانی دورن مربیگری‌اش قرار گرفته. به نظر می‌رسد لیورپول بیش از این که حتی به فکر حضور بین ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر باشد، باید به موفقیت در لیگ قهرمانان فکر کند. فعلاً که وضعیت خوب است و مقابل لایپزیش هم با برد بازی رفت شانس خوبی برای صعود دارند.

لایپزیش؛ خداحافظی زودهنگام؟
یک تیم دوست‌داشتنی، با مربی و بازیکنانی جوان. لایپزیش فصل پیش تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم بالا آمد و این فصل رقیب جدی بایرن‌مونیخ در کورس قهرمانی بوندس‌لیگا به شمار می‌رود. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم باعث حذف منچستریونایتد شدند. با این حال به نظر می‌رسد مقابل ضعیف‌ترین لیورپول چند سال اخیر کم آورده‌اند. در بازی رفت که خانگی محسوب می‌شد نتیجه خوبی نگرفتند و گل هم نزدند. حالا باید دست‌کم ۳ گل برای صعود بزنند که دشوار به نظر می‌رسد.

آخرین جدال
دیدار رفت که مثل دیدار برگشت در پوشکاش آرنا برگزار شده بود را لیورپول با ۲ گل از لایپزیش برد. صلاح و مانه گل‌های قرمزهای مرسی‌ساید را زدند.

آمار بازی
۴۵) لیورپول در ۴۵ مصاف با تیم‌های آلمانی ۲۳ برد داشته، ۱۵ مرتبه به تساوی رسیده و در ۷ دیدار شکست خورده است.
۵) حاصل کار لایپزیش در ۵ مصاف با تیم‌های انگلیسی ۳ برد و ۲ شکست بوده است.
۳) لایپزیش در حالی بازی رفت خانگی (در مجارستان) را به لیورپول باخت که در ۳ بازی خانگی‌اش در مرحله گروهی پیروز شده بود.
۸) فصل لیورپول عجیب و غریب سپری می‌شود. در ۱۲ بازی لیگ برتری سال ۲۰۲۱، قرمزها ۸ مرتبه شکست خورده‌اند که ۶ بازی خانگی بوده.
۱۲) بین تیم‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان، لایپزیش ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشته. ۱۴ گل در ۷ بازی دریافت کرده‌اند.
۳) لیورپول برخلاف لیگ برتر، در لیگ قهرمانان اروپا شرایط دفاعی خوبی دارد. سومین خط دفاعی برتر مرحله گروهی را داشته‌اند و فقط ۳ گل خورده‌اند.

مصدومان و محرومان
جردن هندرسون، ویرجیل فان‌دایک، جو گومز و جوئل ماتیپ قطعاً نمی‌توانند برای لیورپول بازی کنند. اوزان کاباک، روبرتو فیرمینو و کویوین کلهر هم شرایط‌شان مشخص نیست. دومینیک سوبوسلای و کونراد لایمر هم به طور قطع در ترکیب لایپزیش قرار نخواهند گرفت. ناگلزمن امیدوار است آنخلینیو و ویلی اوربان به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، فیلیپس، فابینیو، رابرتسون، تیاگو، واینالدوم، جونز، ژوتا، مانه و صلاح
لایپزیش: گولاچی، موکیله، اوپامکانو، کلوسترمن، آدامز، زابیتسر، کمپل، اولمو، آنجلینیو، شورلوت و انکونکو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی