نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
این ملوان را چه کسانی بسته‌اند؟!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به راستی چه کسانی این ملوان را که حالا غم و غصه پول را ندارد، بسته‌اند؟!

خبرورزشی - در پایان هفته هفدهم لیگ دسته اول ایران که با قهرمانی نیم‌فصل شهرداری آستارا به آخر خط رسید، فقط استقلال خوزستان دست به کار بزرگی زد و خالق شگفتی شد. تیمی که در کرمان موفق شد مس پرهزینه را از صدر جدول دور کند. برد خانگی شهرداری آستارا مقابل هوادار تهران و پیروزی بادران برابر ملوان انزلی طبیعی بود اما خوردن ۳ گل ملوانان خیلی عجیب بود، چراکه هوادار و ملوان نه تنها چندین هفته است که نمی‌برند بلکه یا تساوی می‌کنند و یا می‌بازند. از دیگر نتایج غیرمنتظره می‌توان به توقف خانگی فجرسپاسی مدعی برابر گل‌ریحان البرز یکی از قعرنشینان اشاره کرد. از سوی دیگر تساوی فجرسپاسی و شکست مس کرمان و هوادار باعث خوشحالی شهرداری آستارا، استقلال خوزستان و بادران تهران شد. به هر حال وقتی لیگ یک استارت خورد همه از ملوان، شاهین بوشهر، فجرسپاسی و هوادار به عنوان مدعی درجه اول حرف می‌زدند اما این اتفاق نیفتاد و تیمی بر سکوی قهرمانی نیم‌فصل ایستاد که هیچ‌کس روی آن حساب نمی‌کرد. باید شهرداری آستارا و پایان رأفت، سرمربی بی‌ادعای این تیم را تحسین کرد. شهرداری بازی در خانه و بیرون از خانه را خیلی خوب بلد بود و برای هر بازی حساب ویژه‌ای داشت اما حیف که مسئولان شهر آستارا تیم‌شان را ساپورت مالی نمی‌کنند و این موضوع باعث کناره‌گیری «رأفت» شده است. در راه موفقیت آستارایی‌ها باید یادی هم از حسن اشجاری، بازیکن سابق ملوان و استقلال تهران بکنیم که این تیم را از لیگ ۳ به لیگ یک آورد و پس از چند بازی خیلی زود با مسئولان باشگاه و شهر آستارا زاویه پیدا کرد تا از شهرداری جدا شود.

این ملوان نبود!
بار دیگر شکست سنگین ملوان صدای اعتراض هواداران این تیم انزلی‌چی را درآورد و مردم در فضای مجازی به عملکرد ضعیف بازیکن بی‌کیفیت ملوان حمله کردند! ولی مردم خوب انزلی که تنها امیدشان همین ملوان است هنوز نمی‌دانند که این تیم را مازیار زارع نبسته! این ملوان هیچ نشانی از نام ملوان واقعی ندارد و گفته می‌شود یکی، دو نفر که در اطراف باشگاه هستند بسیاری از این نفرات بی‌کیفیت را به کادر فنی قالب کرده‌اند! ضعف بدنی بازیکنان، بازی پراشتباه از خطوط دروازه گرفته تا خط حمله و مهمتر از همه «قد» کوتاه ملوانان است! در گذشته ملوان ۵ آقای گل بلندقامت و سرزن به نام‌های غفور جهانی، عزیز و احمد اسپندار، محمد احمدزاده و سیدجلال رافخایی به فوتبال ایران معرفی کرد. به راستی چه کسانی این ملوان را که حالا غم و غصه پول را ندارد، بسته‌اند؟!

بادران و بقیه مدعیان
قبلاً گفته بودیم که بادران فوتبال را خوب بازی می‌کند و تیمی نیست که دنبال ضدفوتبال باشد. بادران در بازی با ملوان قدر فرصت‌ها را دانست و ۳ گل زد که اگر چند دقیقه دیرتر داور سوت می‌زد شاید ملوان به هم ریخته بازهم گل می‌خورد. ضمن آنکه بادران را در ضدحمله هم یک تیم خطرناک و زهردار دیدیم. استقلال خوزستان با شکست مس کرمان هم خودش در جمع مدعیان باقی ماند و هم سایر مدعیان را خوشحال کرد. بردن مس در کرمان کار هر تیمی نیست. کرمانی‌ها در ۵ بازی اخیر ۸ امتیاز گرفته‌اند. فجرسپاسی از ۵ بازی ۷ امتیاز دشت کرده و هوادار نیز از همین تعداد بازی ۲ امتیاز به دست آورده. ملوان از ۹ بازی اخیر فقط یک برد و ۴ تساوی داشته. ملوان هر ۵ شکست خود را در خارج از انزلی داشته است و این تیم در خانه حریفان مانند کبریت بی‌خطر است!

بهترین‌های هفته

تیم هفته: استقلال خوزستان
استقلال خوزستان با شکست مس صدرنشین در کرمان دست به کار بزرگی زد و با سه امتیاز شیرین به اهواز برگشت. استقلال در طول بازی کمتر به حریف کرمانی اجازه خودنمایی داد و سرانجام در دقایق پایانی به پیروزی رسید.

مربی هفته: محسن عاشوری (بادران) با تقدیر از امیر خلیفه‌اصل از استقلال خوزستان
محسن عاشوری بعد از ۲ باخت متوالی بادران مقابل قشقایی و رایکا از نظر روحی و روانی تیمش را خوب آماده کرد و با زدن ۳ گل به ملوان بحران‌زده همه چیز را جبران کرد.

بازیکن هفته: مرتضی خراسانی (بادران) با تقدیر از علی فاتح از پارس‌جنوبی جم
مرتضی خراسانی، مهاجم سرعتی و زهرداری است و شم گلزنی بالایی دارد. او ۲ گل از سه گل بادران را زد و خوب کار کرد. علی فاتح که هر دو گل پارس‌جنوبی را وارد دروازه قشقایی کرد، روز خوبی داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی