نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
فروغی: هند با تقلب قهرمان شد/ قول مدال المپیک را به هیچ‌کس نمی‌دهم 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جواد فروغی، تیرانداز المپیکی تپانچه معتقد است هند با تقلب قهرمان جام جهانی‌ شده است. 

خبرورزشی - جواد فروغی، تیرانداز المپیکی تپانچه، با مدال طلای جام جهانی‌ هند به خودش برای درخشش در توکیو امیدوارتر شد. هرچند اصلاً قول مدال نمی‌دهد تا در آرامش برای المپیک آماده شود. فروغی که تنها برای محک به هند رفته بود، بدجور حریف هندی‌اش را آچمز کرد و معتقد است هند با تقلب قهرمان جام جهانی‌ شده است. 

فکر می‌کردی در جام جهانی‌ هند مدال طلا بگیری؟
خیر، من به نیت مدال به این مسابقات نرفته بودم، بلکه بیشتر برای محک آمادگی‌ام برای المپیک به جام جهانی‌ رفتم که خدا را شکر با امتیاز خوب به فینال رسیدم. حتی در فینال زمانی که رقبای قدرتمندم را دیدم فکر مدال طلا را نمی‌کردم و به مدال برنز هم راضی بودم. با اینکه در فینال از عملکرد خودم راضی نبودم و خیلی معمولی تیراندازی کردم اما با امتیاز خوب مدال جام جهانی‌ هند را گرفتم. 

برای این مسابقات استرس نداشتی؟
با اینکه اهمیت مسابقه بالا بود اما استرس زیادی نداشتم چراکه با مسابقات آنلاین، لیگ برتر و آزاد کشوری تا حدی سطح آمادگی‌ام را بالا برده بودم. اهمیت این مسابقه برای بچه‌هایی بود که می‌خواستند سهمیه المپیک بگیرند زیاد بود اما برای من حکم یک آزمایش را داشت. 

برخورد رقبا با شما بعد از قهرمانی چطور بود؟
من یک رقیب سرسخت هندی به نام سوراب چادهری در جام جهانی‌ داشتم که در توکیو هم از رقبای اصلی من است چراکه سوراب چادهری یکی از شانس‌های طلاست. او فکر نمی‌کرد من بتوانم شکستش بدهم و بعد از مسابقه از رفتار خودش و مربیانش متوجه این موضوع شدم، قبول شکست برایش سخت بود اما در کل برخورد هیچ‌کس با ایرانی‌ها خوب نیست، هرجا که پاسپورت ما را می‌دیدند طور بدی با ما رفتار می‌کردند. 

مگر چه برخوردی کرد؟
مدل نگاه‌هایش و دست دادنش طوری بود که ناراحتی‌اش را نشان می‌داد. 

تو که سهمیه المپیک داشتی، پس چرا به هند رفتی؟
قرار بود فدراسیون همه المپیکی‌ها را به جام جهانی‌ بفرستد اما به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا فدراسیون سفر المپیکی‌ها را لغو کرد و قرار شد فقط تیراندازانی که شانس سهمیه المپیک در رنکینگ را دارند به هند بروند، من از بقیه المپیکی‌ها در تورنمنت‌های کمتری شرکت کرده بودم و نیاز داشتم ضعف و قوت‌هایم را شناسایی کنم، شخصاً با رئیس فدراسیون صحبت کردم و او هم بدون مشکلی مرا با بچه‌ها به این سفر فرستاد. 

میزبانی هند چطور بود؟
هند بهتر از این نمی‌توانست این مسابقه را برگزار کند چراکه در شرایط کرونا، محدودیت‌ها دست و پاگیر می‌شوند. سرویس‌دهی خوب نبود و فشردگی برنامه‌ها خیلی زیاد بود اما پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شد و به طور کلی بد نبود. هند در مسابقات تیمی تقلب کرد و به نظرم 3، 4 مدالش را با تقلب گرفت.

تقلب؟! چه تقلبی؟
در مسابقات تیراندازی تیمی، چند تیم هندی با هم رقابت کردند و در آخر یکی از آنها اول ‌شد و مدال گرفت. وقتی همه از یک کشور هستند مهم نیست کدام تیم برنده شود، مهم مدال است. من نمی‌دانم فدراسیون جهانی تیراندازی چطور اجازه چنین مسابقه‌ای را به هند داد اما آخر هم با 15 مدال قهرمان جام جهانی‌ شد. 

مدال طلای جام جهانی‌ اعتماد به نفس تو را برای المپیک بالا برد؟
مدال جام جهانی‌ برای من دو جنبه داشت. یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی، قطعاً وقتی شما در یک تورنمنت جهانی اول می‌شوی اعتماد به نفس خوبی برای ادامه راه پیدا می‌کنی و این جنبه مثبت است اما سطح توقع دیگران و سطح توقع خودتان از خودتان بالا می‌رود که این اصلاً خوب نیست. من برای المپیک قول مدال به هیچ‌کس نمی‌دهم و نمی‌خواهم کسی از من انتظاری داشته باشد تا از نظر روحیه فشاری روی من باشد چراکه در المپیک 100 تیرانداز مدعی حضور دارند اما همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاق برایم رقم بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی