سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
۰ |
۰
۵ طلا، نقره و برنز فرنگی‌کاران ایران در ۵ وزن اول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیدارهای ۵ وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

خبرورزشی - این رقابتها صبح و عصر امروز در آلماتی برگزار شده و نمایندگان کشورمان با کسب ۵ مدال درهمه اوزان۵ وزن اول، به‌کار خود خاتمه دادند. پژمان پشتام نماینده ۷۷ کیلوی کشورمان یکی‌از عجیب‌ترین مدالهای طلای قاره‌کهن را فقط با گرفتن ۲ کشتی برگردن آویخت. پشتام، دور دوم و فینال به‌دلیل عدم‌حضور حریفان، دستش به‌عنوان کشتی‌گیر برنده بالا رفت، تا یکی‌از طلاهای عجیب آسیا نصیب کشورمان شود. 

نتایج فرنگی‌کاران ایرانی در ۵ وزن نخست به‌این شرح است:

۵۵ کیلو: جین هیوک کیم (کره‌جنوبی) دور اول سر وزن نرسید تا داور دست پویا دادمرز را به‌عنوان نفر برنده بالا ببرد. کشتی گیر مغولستان هم دور دوم مغلوب دادمرز شد. اما در نیمه‌نهایی برابر الهام بهرام‌اف قهرمان آسیا از (ازبکستان) شکست خورد و به رده‌بندی رفت. برای کسب مدال برنز به مصاف اسلام‌جان عزیزاف (تاجیکستان) رفت و با پیروزی ۹ – صفر روی سکوی سوم قاره کهن ایستاد. 

۶۳ کیلو: میثم دلخانی دریکی‌از سخت‌ترین گروه‌ها، ابتدا قرقیزستان را ۵ – صفر برد. درمصاف با المورات تاسمرادوف دارنده مدالهای نقره و برنز جهان و برنز المپیک (ازبکستان) ۹ –۷ به پیروزی رسید. کره‌جنوبی را ۸ – ۵ شکست داد ولی در فینال درحالی‌که ۸ – ۳ از کشتی‌گیر میزبان عقب بود، با ضربه‌فنی شکست خورد و به مدال نقره قناعت کرد. 

۷۷ کیلو: پژمان پشتام دور اول قرقیزستان را مغلوب کرد. دور دوم نمایندگان عراق و فلسطین کشتی نگرفتند تا برابر پشتام حاضر شوند.  درمصاف با حریف هندی ۷ – ۷ به پیروزی رسید و راهی فینال شد. در فینال هم دالر رضازاده (تاجیکستان) روی تشک حاضر نشد، تا پشتام فقط با ۲ کشتی، اولین طلای کاروان کشت‌ فرنگی ایران در رقابتهای قهرمانی‌آسیا را برگردن بیاویزد. 

۸۷ کیلو: ناصر علیزاده یکی از فرنگی کاران کشورمان بود که با قرعه سخت و دشواری روبرو شد ولی با اقتدار روی سکوی قهرمانی ایستاد. علیزاده بعداز استراحت در دور اول، با پیروزی مقابل کشتی‌گیران میزبان و ازبکستان راهی فینال شد و در دیدارپایانی هم آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) را ۳ – یک شکست داد و دومین طلایی کاروان کشتی‌فرنگی کشورمان در روز نخست لقب گرفت. 

۱۳۰ کیلو: علی‌اکبر یوسفی، باغلبه بر کشتی‌گیران قرقیزستان و ازبکستان راهی فینال شد. علیمخان سیزدیکوف کشتی‌گیر میزبان (قزاقستان) حریف دیدار پایانی فرنگی‌کار ما بود که مغلوب جسارت و توانمندی سنگین وزن کشورمان شد و چاره ای به جز قبول شکست ۵ – یک نداشت، تا سومین طلای روز نخست را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی