نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
قهرمانی اروپا و هت‌تریک برگزاری مسابقات در شرایط کرونا/ بلیت توکیو از اوکراین صادر می‌شود 
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کمتر از یک هفته، مسابقات قهرمانان اروپا آغاز می شود. همه نگاه‌ها به کیف اوکراین معطوف خواهد شد جایی که می تواند ویترین زیباترین مسابقات بدمینتون جهان باشد.

خبرورزشی - قرعه کشی مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ در آستانه مسابقات قهرمانی قاره که از ۲۷ آوریل تا ۲ مه برگزار می شود انجام شد که به شرح زیر است:

در قسمت سینگل مردان ویکتور آکسلسن، قهرمان فعلی از سال ۲۰۱۸ و شماره دو جهان ، در حال آماده سازی برای کسب سومین طلای قهرمانی اروپا است. او ابتدا به مصاف میلان لودیک از جمهوری چک می رود که در حال حاضر از انتخابی المپیک حذف شده است و به این امتیاز نیاز مبرمی دارد.

آندرس آنتونسن ، دارنده مدال طلای بازی های اروپایی ۲۰۱۹ ، در طرف دیگر قرعه کشی ، امیدوار است که در فینال با دوست دانمارکی خود دیدار کند و امسال برنده سومین رویارویی باشد. آنتونسن در برابر کای شفر آلمانی قرار می گیرد. آخرین و تنها رویارویی آنها پنج سال پیش بود.

فرانسه و روسیه در مرحله نیمه نهایی مسابقات تیم های میکس اروپا در سال ۲۰۲۱ نبردی حماسی داشتند. قرعه کشی تک نفره مردان ، یادآور این رقابت است. بریس لوردز ، دارنده مدال نقره بازی های اروپایی ۲۰۱۹  با سرگئی سیرانت دیدار خواهد کرد که هدف او تثبیت موقعیت انتخابی المپیک است. این دو در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۷ به مصاف هم رفتند.

دیگر روسی که برای کسب امتیاز می جنگد ولادیمیر مالکوف است. توماس روکل ، کسی است که ممکن است در مقابل او بایستد و کار را برای مالکوف سخت کند ، روکسل آخرین بار در مسابقات بین المللی ایتالیا ۲۰۱۸ برنده این رویارویی بود.

سینگل بانوان؛ فرصتی برای دیده شدن نسلیهان یگیت

به دلیل کناره گیری لحظه آخر ستاره روس ها اوجنیا کاست کایا ، دارنده مدال نقره در سال ۲۰۱۸ ، جدول سینگل زنان به روز شد. و در کمال خوش شانسی لیان از بلژیک تا رده هشتم صعود می کند.

کارولینا مارین اسپانیا چشم به رکورد خارق العاده پنج طلای متوالی به عنوان شانس شماره یک است. او با پنج عنوان پیتر گید ستاره سال های دور دانمارکی ها برابر می شود و می تواند نام خود را بعنوان یکی از اسطوره های بدمینتون اروپا ثبت کند. او به مصاف آناستازیا چرنیاوسکایا بلاروسی در اولین بازی خود خواهد رفت.

در آن سو دارنده مدال طلای بازی های اروپایی ۲۰۱۹ ، میا بلیچفلدت با هموطن خود ، جولی داوال جاکوبسن روبرو می شود. که هر دوی آنها با هم از رده سنی نوجوانان بالا آمدند نکته جالب توجه اینجاست که آنها از سال ۲۰۱۵ در مقابل یکدیگر بازی نکرده اند اما آمارها و تحلیل ها رای برتر را به  ژاکوبسن می دهند.

کیرستی گیلمور ، دارنده دو مدال نقره اروپا و دارنده مدال نقره در بازی های اروپایی ۲۰۱۹ با یک دشمن قدیمی و ستاره سوئیسی ، سابرینا ژاکت روبرو خواهد شد. آنها ۱۰ بار درمقابل هم بازی کرده اند و سکوی مشترک بازی های اروپایی ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارند و همچنین در مرحله یک چهارم نهایی بازی های اروپایی ۲۰۱۹ به مصاف هم رفته اند. اما این بار فقط یکی از آنها این شانس صعود را خواهد داشت و خبری از تقسیم نتایج نیست.

ماریا اولیتینا ، ستاره اوکراینی ها ، اگر می خواهد در خانه افتخار آمیز باشد و نامی در بدمینتون جهان برای خود دست و پا کند باید از کریستوفرسن رده هفتمی عبور کند که کار دشواری است. 
اما در سینگل بانوان نباید قرعه خوب ستاره پرتلاش ترک ها را نادیده گرفت. نسلیهان یگیت اگر با همان پشتکار بازی های گذشته و البته چاشنی شانس کار را جلو ببرد می تواند به بدمینتون جهان توانایی هایش را نشان دهد.

دوبل مردان جایی که تمامی نگاه ها به آنجاست

کیم آستروپ و آندرس اسکاراوپ راسموسن ، قهرمانان خوش نام باید برای دفاع از عنوان خود به مصاف ماخانوفسکی و بخوتوف اوکراینی یا پیریس و مونروی اسپانیایی بروند. در صورت موفقیت ، تکرار احتمالی رقابت با برادران رده هشتمی در یک چهارم نهایی خواهد بود.

تیم دو نفره مردان انگلیسی مارکوس الیس و کریس لنگریج تجربه زیادی را به کیف می آورند و یا با کریستجان کالجوراند و رائول کسنر از استونی یا با استعدادهای خوش تکنیک فرانسوی ، فابین دلورو و ویلیام ویلگر روبرو خواهند شد.

انگلیس همچنین تیم دوم و قدرتمند خود متشکل از بن لین و شان وندی را دارد که در ژانویه به نیمه نهایی تور جهانی رسیدند و اخیراً عنوان مستر اورلئان را به خانه بردند. تمامی قرعه کشی دوبل آقایان نوید بازی های دیدنی را می دهد.

کیف اوکراین جایی برای انتقام خواهران بلغاری

خواهران استوا ستارگان دوبل زنان اروپا شاید راه دشواری را پیش رو نداشته باشند  با برنده بازی روس ها و استونی دیدار خواهند کرد که نباید خیلی تهدیدی برای دو دختر قدرتمند بلغاری باشد.

با نگاهی خوش بینانه، تیم  سختکوش دانمارکی ها آمالی ماگلوند و فرجا راون می توان گفت شانس پیروزی حتی مقابل خواهران قدرتمند بلغاری را دارند. 
اما تیم هلندی ها متشکل از سلنا پیک و شریل سینن قهرمان بازی های اروپا در سال ۲۰۱۹ هستند و در اولین مسابقه خود یک چالش سخت را خواهند داشت. آنها یا با جولی مکفرسون و سیارا تورانس اسکاتلندی  یا با آناستازیا آکچورینا و اولگا موروزوا از روسیه روبرو خواهند شد.

میکس جایی که قهرمانان از قبل انتخاب شده اند

اما قسمت دیدنی قهرمانی اروپا را باید در گروه میکس دانست جایی که مارکوس الیس و لورن اسمیت در بازی های اروپایی ۲۰۱۹ در مینسک طلا گرفتند و در کیف مقابل تیم ترکیبی فنلاند و چک ایا ستاره های اتریشی خواهند جنگید تا احتمالا در مرحله یک چهارم نهایی به سد مستحکم ماتیاس کریستینسن و الکساندرا بوژه برخورد خواهند کرد، که ماه گذشته آنها را در نیمه نهایی در سوئیس شکست دادند.

تیم قدرتمند فرانسوی ، متشکل از کیگول و دلرو ، که در اواخر سال خود را به بدمینتون جهان ثابت کردند ، شانس زیادی برای دارند که نشان دهند بهترین ها در اروپا هستند. این احتمال وجود دارد که اولین مسابقه آنها برابر هم تیمی هایشان باشد که در دور یک به مصاف ایرلندی ها می روند.

والری آتراشچنکوف ، ستاره باتجربه اوکراینی ، با یلیزاوتا ژارکا در برابر رونان لابار و آن تران بازی خواهند کرد که باید دید اوکراینی ها در خانه چه می کنند.

به اذعان بسیاری از کارشناسان در این گروه قهرمانان از پیش تعیین شده اند و خبری از هیجان نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی