نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
از استعفای مدیرعامل شرکت‌های لبنی کره جنوبی تا بر باد رفتن ساختمان فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یادتان می‌آید ادعا می‌کردند که مبلغ قرارداد و جرایم تعلق گرفته به آن باید از جیب همان کسانی پرداخت شود که این فاجعه ملی را رقم زدند؟ ما خوب یادمان می‌آید که چنین قول و قراری گذاشته شد...

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ خواندن چنین خبرهایی از کشورهای شرق آسیا جای تعجب ندارد اما تکرارش هم هرگز از جذابیت اصل خبر نمی‌کاهد:

«رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های لبنی کره‌جنوبی با متهم شدن به انتشار عمدی اطلاعات غلط درباره این که ماست این شرکت در مبارزه با کرونا موثر است، کناره‌گیری کرد. هونگ در یک عذرخواهی عمومی تلویزیونی گفت: من از سمت ریاست نامیانگ دایری استعفا می‌دهم تا مسئولیت همه این‌ها را بر عهده بگیرم و مدیریت را به فرزندانم نمی‌سپارم.»

آقای هونگ در جایگاه مالک این شرکت بزرگ می‌توانست از این سمت کناره‌گیری نکند یا حتی در بدترین حالت ممکن، مدیریت امور را به فرزندانش بسپارد. نه دولت می‌توانست در این زمینه از او ایراد بگیرد نه بخش خصوصی قرار است به کسی جواب پس بدهد اما او در پیشگاه افکار عمومی مسول است؛ این مسولیت پذیری اجتماعی است (در عکس می‌بینید که عرق شرم بر پیشانی آقای هونگ نشسته) که کشورهای شرق آسیایی را به این درجه از پیشرفت رسانده...

از استعفای مدیرعامل شرکت های لبنی کره ای تا بر باد رفتن ساختمان فدراسیون فوتبال

در فوتبال ایران، قراردادی به درست یاغلط با آقای مارک ویلموتس منعقد شد که فقط تبعات محکومیت فدراسیون در فیفا پیرامون دستیاران این مربی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است؛ این رقم منهای آن پول‌های هنگفتی است که باید به خود ویلموتس بپردازیم؛ در واقع اگر فوتبال ایران، نقره را داغ می‌کرد و روی دستش می‌گذاشت، تا این اندازه که ویلموتس عصاره فدراسیون را چلاند، باعث درد و سوزش نمی‌شد.

وقتی رای پرونده ویلموتس در فیفا صادر شد، از نهادهای مختلف بگیرید تا افراد مسئول، مدعی شدند مسببان قرارداد ویلموتس که چنین ضرر و زیان هنگفتی را به فوتبال ایران وارد کردند باید محاکمه شوند. افراد طرف قرارداد با ویلموتس اما نه تنها حاضر به عذرخواهی نشدند و بابت این مدیریت مشعشع خود، سر تعظیم مقابل افکار عمومی فرود نیاورند که وعده برخورد قانونی با آنها هم به جایی نرسید. در این باره حتی به یک اطلاع‌رسانی کوتاه هم بسنده نشد!

یادتان می‌آید ادعا می‌کردند که مبلغ قرارداد و جرایم تعلق گرفته به آن باید از جیب همان کسانی پرداخت شود که این فاجعه ملی را رقم زدند؟ ما خوب یادمان می‌آید که چنین قول و قراری گذاشته شد اما به جای این که اموال و دارایی آنهایی که فوتبال ایران را به این انداختند به مخاطره بیفتد، ساختمان مستهلک فدراسیون که با هزار بدبختی در سال‌های گذشته تهیه شده بود، به دلیل مطالبت شرکت شستا بر باد رفت و سند شش دانگ آن به نام همین شرکت زده شد.

اینجا ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    جناب زهرابی؛ این سیستم کاملا دقیق داره کار می‌کنه اگر خروجی مشکل داره ایراد از ورودیه! نمیشه که ورودی صفر بعلاوه صفر باشه خروجی بیست! پس سیستم داره درست کار می‌کنه حالا اگه خروجی مطابق انتظار نیس ایراد جای دیگه و در واقع از ورودیه. خب حالا این ورودی رو کی به سیستم می ده؟ عده ای که تعیین شدن تا به سیستم ورودی بدن . اون عده رو کی تعیین میکنه همون ورودی سیستم! اون اول کار، که ورودی نبوده و فقط تعیین کننده های ورودی بودن ، اون موقع که تعیین کننده ها رو مشخص کرده؟ هون شعر ناصر خسرو هست که ....روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست.
  • مصباح IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    چه مقایسه وصف الحال وصف العشقی تو این کشور هر نامسئولی که خطایی میکنه یا باعث از بین رفتن بیت المال میشه نه تنها عذر خواهی نمیکنه بلکه یه چیزی هم از ملت طلب داره تازه این اولین مرحله است در مراحل بعدی پست های مهم تری به امثال این افراد داده میشه خب همین میشه که کره جنوبی از نظر صنعت و تکنولوژی سالهاست جزو ده کشور برتر دنیاست ما باید ساختمان فدراسیون فوتبال رو گرو بزاریم برای برای پرداخت بدهی یعنی خدا وکیلی یکی نباید جناب ساکت رو یقه گیر کنه بگه شما به عنوان رفیق شفیق استاد تاج و بعد ایشان همه کاره فدراسیون پنج ستاره بودید این چه مصیبتی سر این فوتبال آماتور کشور آوردید جالب خیلی راحت به این آقا پست مهمتری داده میشه حرف زدن فایده ای نداره وضعیت اسفبار تر از این حرفاست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی