نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دعوای یوونتوس، بارسلونا و رئال با یوفا/ جنگ در سرزمین فوتبال ادامه دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یوونتوس، بارسلونا و رئال‌مادرید، بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا حالا بعد از شکست طرح سه و نیم میلیارد پوندی خود که خیلی‌ها آن را تهدیدی جدی برای فوتبال می‌دانند وارد یک جنگ بزرگ با یوفا شده‌اند.

خبرورزشی - یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا قصد کنار کشیدن از پروژه سوپرلیگ اروپا را ندارند و با انتشار بیانیه ای مشترک به انتقاد از فشارهای غیرقابل قبول، تهدیدها و توهین‌هایی که برای از بین بردن سوپرلیگ صورت گرفته است، پرداختند. آن‌ها همچنین از ۹ باشگاه دیگری که از طرح جنجالی سوپرلیگ اروپا کنار کشیدند و با یوفا قرارداد صلح امضا کردند.

بزرگ‌ترین باشگاه های اروپا حالا بعد از شکست طرح سه و نیم میلیارد پوندی خود که خیلی‌ها آن را تهدیدی جدی برای فوتبال می‌دانند وارد یک جنگ بزرگ با یوفا شده‌اند. روز جمعه، ۹ باشگاه از ۱۲ باشگاه موسس سوپرلیگ به توافقی با یوفا دست یافتند و جرایم چند میلیونی پوندی بابت مشارکت در طرح شکست خورده سوپرلیگ را هم پذیرفتند. در همین حال، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، سه باشگاهی که همچنان در این طرح باقی مانده‌اند را تهدید به مجازات‌های سنگین کرد. همین موضوع خشم دو غول فوتبال اسپانیا و تیم بزرگ فوتبال ایتالیا یعنی رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس را برانگیخت طوری که آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای مشترک، فشارهایی که برای تغییر موضع به آن‌ها وارد شده را سرزنش کردند.

این بیانیه اینطور شروع می شود: «باشگاه‌های بنیانگذار، فشارها، تهدیدها و توهین‌های غیرقابل قبولی را از سوی شخص ثالث متحمل شده و می‌شوند تا این پروژه را ترک کنند و در نتیجه از حق و وظیفه خود برای ارائه راه حل جهت پیشرفت فوتبال از طریق پیشنهادات عملی و گفت و گوهای سازنده، دست بکشند.»

آن‌ها تاکید کرده‌اند که تحتت حمایت دادگاه‌ها قرار دارند و شرایطی که یوفا برای آن‌ها ایجاد کرده غیر قابل تحمل است. ذر ادامه این بیانیه توضیح داده که سوپرلیگ ایجاد شد تا راه‌حل‌هایی را برای وضعیت بی‌ثبات جاری در صنعت فوتبال ارائه کند و اینکه تحولات ساختاری برای حفظ جذابیت‌های فوتبال و بقای آن در طولانی مدت، اجتناب ناپذیر است.

در همین زمینه بخوانید:

یوفا و فیفا

این سه باشگاه با انتقاد از یوفا و فیفا بابت «امنتاع از ایجاد هرگونه کانال ارتباطی» اشاره کرده‌اند که هر ۱۲ باشگاه شرکت کننده در سوپرلیگ می‌دانستند که این طرح یک موقعیت بی‌نظیر برای ارائه بهترین نمایش‌های فوتبال به هواداران فوتبال در سراسر جهان ایجاد و منافع جهانی این ورزش را تامین می‌کند، منافعی که در حال حاضر تامین نمی‌شود و به شدت از سوی نسل جدید مورد چالش قرار گرفت است.

بی‌ثبات در تصمیم‌گیری

خبر توافق ۹ باشگاه دیگر سوپرلیگ با یوفا، یک ضربه مهلک به یوونتوس، رئال مادرید و یوونتوس بود و همین باعث شد که این سه باشگاه به همتایان خود که از این طرح کنار کشیدند نیز بتازند و آن‌ها را بابت موضع بی‌ثباتشان مورد انتقاد قرار دهند: «متاسف هستیم که دوستان و شرکای بنیانگذار پروژه سوپرلیگ هنگام امضای تعهد خود حالا در چنین موقعیت دشوار و متناقضی قرار گرفته‌اند. با این حال اهداف مهم این ۱۲ باشگاه از بین نرفته است. تکرار می‌کنیم که برای احترام به تاریخ، پیروی از تعهدات خود در قبال ذینفعان و هواداران، به خاطر فوتبال و برای پایداری مالی اقتصادی ما وظیفه داریم علیرغم فشارها و تهدیدهای غیرقابل قبول و مداوم از یوفا، به روشی مسئولانه عمل کنیم و پیگیر راه‌حل‌های مناسب باشیم.»

فلورنتینو پرس و الکساندر چفرین

فلورنتینو

طراح اصلی این پروژه، فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید است که همفکری زیادی با آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس داشته و دارد. عصبانیت پرس، باعث انتشار این بیانیه شده و حالا بارسلونا و خوان لاپورتا نیز در کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند. این سه باشگاه رسماً ۹ باشگاه دیگر را تهدید کرده‌اند که اگر از تعهدات خود در قبال سوپرلیگ دست بکشند با جریمه‌های میلیون دلاری طبق قرارداد، محکوم خواهند شد.

تخت‌گرایان!

رئیس یوفا، چفرین که از ابتدا با ادبیات تند و حتی بی‌ادبانه مقابل طرح سوپرلیگ موضع گرفت، حالا با کنایه به سه باشگاه باقیمانده در این طرح لقب «معتقدان به تخت بودن زمین» یا «تخت‌گرایان» را داده و آن‌ها را افرادی با اعتقادات پوچ و سنتی خطاب کرده است. او همچنان سر مواضع قبلی خود در قبال تهدید این باشگاه‌ها باقی مانده و عواقب این سرکشی را برعهده خود آن‌ها گذاشته است.

در همین زمینه بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی