۱۰
پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
۱۰ |
۴
دو عکس عجیب و جالب از مهدی طارمی؛ به یاد کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پورتو در آخرین بازی خود در فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر پرتغال موفق به کسب یک پیروزی خانگی قاطع شد.

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ اختتامیه لیگ پرتغال برای مهدی طارمی بسیار شیرین بود؛ یک گل و یک پاس گل مقابل تیم بلننسس و آماری عجیب و قابل تحسین برای طارمی؛ مجموعا ۲۷ گل و پاس گل برای یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پورتو و البته کل لیگ پرتغال...

برای بررسی حال و روز مهدی طارمی، فقط نباید وضعیت امروزش را در نظر بگیریم؛ فوتبال طارمی می‌توانست پس از انتقال عجیب و غریبش به لیگ ترکیه و تیم ریزه‌اسپور، تمام شود. حتی حضورش در لیگ قطر هم با حاشیه‌های غیرفوتبالی همراه شد. طارمی اگر در قطر می‌ماند، در نهایت بازیکنی بود در قواره‌های رامین رضاییان که امروز حتی به تیم ملی هم دعوت نمی‌شود!

بیخود نیست او هربار به شرایط امروزش نگاه می‌کند که پیشنهادهای تیم‌های اروپایی به مدیر برنامه‌هایش سرازیر شده، یاد کارلوس کی‌روش می‌افتد. توصیه‌های پدرانه او به شاگردانش و ترغیب آنها به حضور در لیگ‌های اروپایی، دقیقا به خاطر وضعیت امروز مهدی طارمی است.

عکس عجیب و جذابی که از طارمی منتشر کردیم، حال و روز خوب او را به تصویر می‌کشد. کدام بازیکن ایرانی بدش می‌آید اینجایگاه ویژه را در فوتبال اروپا داشته باشد؟ حضور در پورتو که تیم مهمی در فوتبالل پرتغال است از همه تیم‌ها و لیگ‌های اروپایی معتبر برای طارمی بهتر بود.

به یاد می‌آوریم که علیرضا جهانبخش هم وقتی در لیگ هلند توپ می‌زد، جایگاهی رفیع داشت و مثل امروز در لیگ برتر انگللیس محو نشده بود. حالا مهدی طارمی است و لیگ پرتغال و تیم پورتو؛ درباره او کارشناسان و چهره‌های کاملا فوتبالی مثل مهدی مهدوی کیا آینده ای در اندازه‌های لالیگا برای او متصور هستند.

مقصد بعدی طارمی مشخص نیست اما بی تردید او برای ادامه بلندپروازی‌هایش، حد حدودها را در نظر می‌گیرد و جایگاه خودش را هم بررسی می‌کند. بی‌تردید نباید در این شرایط با عجله تصمیم گرفت؛ فعلا وقت شادمانی از حضور موفقیت آمیز یک ایرانی در فوتبال پرتغال است؛ بازیکنی که امروز، همه او را در اندازه‌های یک چهره موفق و تاثیرگذار تیم پورتو می‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    باز خبر دلار یاد دلال موزامبیکی رو با ارتباط بی ربط که حاصل تراوشات ذهنیش است زنده کرد.....قهرمانی بدونه جام
  • محمود IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    یاد اونروزی افتادم که کیروش برای اینکه رو بازی پرسپولیس و تراکتور تاثیر بزاره،روز قبل بازی اعلام کرد که دیگه هیچ پرسپولیسیرو به تیم ملی دعوت نمیکنم. مگه میتونست؟اگر شاگردهای برانکو نبودن همون چند تا خاطره خوب تیم ملی کیروشو مگه داشتیم ؟آقای زهرابی عادت داره از هر کاموایی که تو کمد پیدا میکنه برای کیروش جونش یه ژاکت ببافه.طارمی هر سه ماه ،یک هفته تو تیم ملی با کیروش تمرین میکرده،در عوض سه سال تمام زیر نظر برانکو بوده و هر بازی کیفیتش بیشتر از قبل میشده.برانکو به غیر از مسائل فنی و تکتیکی از لحاظ اخلاقی هم روی طارمی تاثیر گذار بودو باعث شد طارمی راه بازیکنایی مثل مسلمانو نره.برانکو وظیفه اش به عنوان سرمربی یه تیم باشگاهی این بود که بازیکنای خوبی به تیم ملی معرفی کنه.طارمی،رضاییان،بیرانوند،خلیل زاده،امیری ،نوراللهی و حتی سید جلال که به دست برانکو احیا شد،نشون دهنده بخشی از توانایی های برانکو بود.کیروش وظیفه اش این بود که تو جام جهانی تیم ملیرو به شکلی روانه میدون بکنه که بعد این بازیها دو سه تا بازیکن لژیونر بشن.ولی سیستم و روش مسخره و افتضاحی که تیم کیروش داشت مانع از این اتفاق بود.
    • hassan IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      دوست عزیز، من از طرف آقای کیروش ازشما عذرخواهی میکنم، چون تیم ملی جام جهانی نرفته بود که، جام محلات رفته بود و آقای کیروش باید یه سیستم هجومی میچید و به پرتغال و اسپانیا 20 30 تا گل میزدیم و اونوقت بارسا و رئالم واسه خرید بازیکنامون صف میکشیدن. واقعا فهم و درک فوتبالی شما قابل وصف نیست اصلا اصلا برانکو خوب همه بد
    • محمود IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      آقا حسن نیازی به عذرخاهی جنابعالی نیست.اونایی که باید عذرخواهی کنن یا دارن استند آپ کمدی اجرا میکنن یا تو سی سی یو دارن دوران نقاهتو طی میکنن ،یا تو پرتقال دارن با پول این مملکت دارن عشق و صفا میکنن.کسی از گلبارون کردن پرتقال و اسپانیا حرفی نزد.این ویژگی شما جماعت کیروش پرسته که چون جواب منطقی ندارین مغلطه میکنید.میگی بازی دفاعی تنها راه نتیجه گرفتن ایران جلوی پرتقال و اسپانیا بود،قبول دارم .ولی نه اینکه یازده تا بازیکنو نود دقیقه جلوی دروازه بکاری و با دفاع اتوبوسی بشی مضحکه عالم و آدم.وقتی تیمی دفاعی بازی میکنه و خوب دفاع میکنه بعد جام جهانی چندتا از مدافعینش لژیونر میشن.حالا کدوم یکی از مدافعین ایران بعد جام جهانی دیده شدن؟در ضمن وقتی تیمی مثل ایران زمان کیروش جونتون جلوی مالدیو هم دفاعی بازی میکنه آقای زهرابی حق نداره موفقیت طارمی به عنوان یک مهاجمو به کیروش جونش بچسبونه.
    • سینا NL ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      من واقعا موافق حرفاتم و هیچ وقت جماعت کیروش پرستو درک نکردن. آخه کیروش یه عادتی داشت که به بازیکنای داخلی هیچ اهمیتی نمیداد اونوقت تا دعوت میشدن به یه تیم اروپایی حتی درپیت سریع یارو رو دعوت میکرد تیم ملی. حالا تو مصاحبه هاش همیشه ایرانیارو کوچیک میکرد که هیچ. با هر تیم آسیایی بازی داشتیم قبل بازی میومد مصاحبه میکرد میگفت ما فوتبالمون از این تیم پایین تره ولی تمام تلاشمون رو میکنیم یعنی علنا لِه میکرد تیمو بعدم اگه میبرد میگفت تیز هوشی من و تلاش زیاد بچه ها بود وگرنه ایران که فوتبال نداره.بد نیست این خاطراتو یه مرور بکنید. البته انصافا من مدیریتشو تو جلوگیری از بازیکن سالاری دوست دارم ولی نه که فدراسیون بشه نوکرش. بعدم نتایجش مگه چی بود که انقد یه سری رو ذوق زده کرده بود ما قبلنم میرفتیم جام جهانی یه وقتایی یه بردم میاوردیم تو مرحله ی گروهی و حذف میشدیم کیروش مگه کاری بیشتر از این کرد؟ تازه قبل کیروش حداقل یه فوتبال میدیدم از تیم ملی نه که همه واستن دفاع بزنن زیر توپ. برید بازی ایران آلمان رو نگاه کنید که برانکو مربی تیم بود تا ببینید فوتبال یعنی چی حداقل میباختیمم مردانه بازی میکردیم.
  • شمسعلی. AE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    ایشان در پرسپولیس رشد کرد ، آقای گل شد آن هم دو بار ، به تیم ملی دعوت شد ، و همه ی اینها در پرسپولیس برانکو بود چه ربطی به کیروش دارد که شما به هر بهانه ای پای این مردک را میان می کشید یعنی اگر کیروش به طارمی نمی گفت به اروپا برو خودش آنقدر عقل نداشت که به این هدف برسد نکند قبلا هم با راهنمایی های این آقا بازیکنان ایران به تیمهایی مثل بایرن مونیخ و هامبورگ و کلن و دیگر تیمهای اروپایی می رفتند یا نکند هنوز در فکر صاف کردن جاده برای ایشان هستید نه دوست عزیز کیروش به خاطر توهین به پرسپولیس هرکز دیگر جایی در ایران ندارد و بیخود در مقالاتی که می نویسی سعی نکن با اوردن نام کیروش ذهن ها را به زعم خودت به طرف این شیاد سوق دهی
  • حقیقت تلخه IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    درسته که در پیشرفت طارمی توجه به توصیه کی‌روش مهم بوده ولی هیچ کسی مهم تر از خودش در زندگیش نبوده خیلی خوب یادم هست که بازیکنی مثل صادقیان آینده ای بهتر براش پیش بینی میشد هر دو تقریبا هم سن هستن حالا طارمی کجاس و صادقیان کجا! بازیکنی مثل قایدی هم حواشی خیلی داشت ولی زود کمکش کردن وگرنه اونم الان معلوم نبود کجا هس. اکثرا بازیکنای معروف وبا استعداد فوتبال از خانواده های ثروتمندی نیستن وقتی در مدت یکی دو فصل به ثروت میلیاردی می‌رسد باید افراد سالم و دوستان خوب و دلسوزی اطرافشون داشته باشن تا در مسیر اشتباهی نیفتن
  • محمدطاها IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    دمشگرررم..لژیونر مستعد و پر تلاش، واقعا بازیکن خوبیه تحسین برانگیزه..طارمی نشان بارز صرف کردن فعل خواستن،‌صبر و بردباری..
  • شیخ راسل IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    می بینم که اسم کی‌روش کبیر اومده و یه عده خیلی کم سوزش گرفتن
  • arash061 IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    درود به کارکنان خبر ورزشی، یه سوالی دارم که ممنون میشم جواب بدید، چرا کامنتی که حاوی بی احترامی و ناسزا نیست رو چاپ نمی‌کنید، خیلی جاها میشه بدون دغدغه‌ی چاپ نشدن کامنت گذاشت اما من نویی اینجا رو با تمام محدودیت هاش انتخاب کردم پس لطفا با چاپ نکردن کامنتمون دلسردمون نکنید دوستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی