نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
 ژنرال سابق ارتش سوریه را در ایران تحویل نگرفتند/ سوریه یک روزه میزبان را عوض کرد؛ ما دو ماهه نتوانستیم/ تیم ملی می‌توانست به بحرین نرود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک اتفاق بزرگ در امارات موجب شد دوباره پرونده میزبانی ایران مقابل چشم همه فوتبالدوستان قرار بگیرد. 

خبرورزشی - تیم ملی فوتبال سوریه دهم فروردین در آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت. این تیم پیش از سفر به تهران دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی بحرین برگزار کرد.

در زمان حضور تیم ملی سوریه در منامه واسطه‌هایی به رئیس فدراسیون فوتبال پیغام دادند که «عمید حاتم الغیاب» که ژنرال ارتش سوریه بود و رابطه‌ای بسیار خوب با حاکمیت سوریه بخصوص بشار اسد دارد، با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا صمیمی است و می‌تواند برای بازگرداندن میزبانی ایران و سلب میزبانی از بحرین وارد عمل شود و در روزهای حضور در منامه با شیخ سلمان جلسه بگذارد.

رئیس این پیغام‌ها را جدی نگرفت ولی سرپرست نایب رئیس اول فدراسیون با اصرار یکی از مدیران سابق فدراسیون پذیرفت که با عمید حرف بزند. عمید که توقع داشت رئیس با او صحبت کند این برخورد را مناسب خود ندید و گمان کرد ایران برای برگرداندن میزبانی جدی نیست. به این دلیل در جلسه عمید و سلمان درباره همه چیز حرف زده شد جز میزبانی ایران. 

به عمید برخورد

عمید حتی به محض ورود به ایران هم آمادگی داشت برای ایران وساطت کند؛ اما در روزهای حضورش برخوردها را در شان خود ندید. اوج این رفتار، در بازی ایران و سوریه دیده شد. جایی که عزیزی خادم رئیس فدراسیون که رئیس فدراسیون فوتبال سوریه را به عنوان مهمانش در VVIP کنار خود داشت، در دقیقه ۸۰ بازی از صندلی بلند شد و ورزشگاه را ترک کرد. 

رئیس فدراسیون فوتبال سوریه همان شب در ضیافت شامی که یکی از تاجران ایرانی ترتیب داده بود موضوع را مطرح کرد و گفت که از این برخوردها به شدت عصبانی است.   

میزبانی چین یک شبه پرید

اما خبر مهم، این هفته در امارات اتفاق افتاد. تیم ملی فوتبال سوریه برای سفر به چین برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه A آسیا، اردویی را در امارات برپا کرد. در این زمان بود که خبر رسید چینی‌ها با سفر سه نفر از کاروان تیم ملی سوریه مخالفت کرده‌اند. دلیل چینی‌ها این بود که این سه نفر قبل کرونا گرفته‌اند.

عمید حاتم الغیاب اینجا وارد ماجرا شد و به چینی‌ها پیغام داد که این سه نفر کاملا بهبود یافته‌اند و اگر با سفر آنها موافقت نکنند، کاروان سوریه را از امارات حرکت نخواهد داد.

چینی‌ها سر حرفشان باقی ماندند و عمید در سه تماس با بشار اسد، حاکم دبی و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست که به دلیل ریشه‌کن نشدن کامل کرونا در چین، محل بازیها از چین به امارات منتقل شود و برای این درخواست موافقت امارات را هم دارد.

به این ترتیب، کنفدراسیون فوتبال آسیا یک روزه چین را موظف کرد که بار سفر به سوی امارات ببندد و در فرودگاه بین‌المللی دبی ویزای فرودگاهی بگیرد.

از نظر شما فردی که چنین نفوذی دارد و تماس‌های تلفنی‌اش یک روزه میزبانی بازی‌ها را از چین به امارات می‌آورد، آیا نمی‌توانست میزبانی ما را از بحرین به تهران یا امارات و قطر منتقل کند؟ 

داستان شهردار ژنو 

در روزهایی که حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های مقدماتی گروه C آسیا به صورت متمرکز در منامه بحرین به ایران رسید و همه را در شوک فرو برد، یکی از تاجران ایرانی وارد معرکه شد و به رئیس فدراسیون فوتبال پیغام داد می‌تواند خیلی سریع قرار جلسه‌ای با جیانی اینانتینو رئیس فیفا ترتیب دهد.

این تاجر رابطه‌ای بسیار نزدیک و صمیمی با «رمی پاگانی» شهردار ژنو داشت. پاگانی که از ۹ سال قبل شهردار ژنو است، در ماجرای نقش بستن یوزپلنگ در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توانست فیفا را مجاب کند به ایران اجازه این کار را بدهد. این تاجر تلاش فراوانی کرد تا رئیس فدراسیون به سوییس برود و همراه با پاگانی به دیدار جیانی اینفانتینو برود؛ اما این سفر هرگز اتفاق نیفتاد تا بازی‌ها به صورت قطعی به منامه برود.

رئیس فدراسیون ترجیح داد به جای تماس با عمید و پاگانی، به دادگاه حکمیت ورزش پناه ببرد تا هم پول از ما بگیرد و هم میزبانی را به بحرین بسپارد. 

در هر حال تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز با پروازی کوتاه مدت و اختصاصی از کیش به منامه رفت. تیم ملی می‌توانست این بازیها را در تهران یا دست‌کم در دبی و دوحه برگزار کند؛ اما سرنوشت این گونه نوشته شد.

با وجود همه فرصت‌هایی که پیش روی ما بود و سوزاندیم، تیم ملی محکوم شد به دلیل حکم ناعادلانه و غیر منصفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحرین بازی کند.

اگرچه به توانایی بازیکنان باغیرت و شایسته کشورمان ایمان و اعتماد کامل داریم؛ اما کاش این توانایی و غیرت برای مقابله‌ای برابر به کار گرفته می‌شد نه رقابتی این چنین نابرابر که همه امکانات و اختیار به بحرینی‌ها واگذار شده است.

آرزو می‌کنیم تیم ملی از این آزمون با سربلندی خارج شود و آرزو می‌کنیم مدیران فوتبال ما فرصت‌های آینده را به این راحتی از دست ندهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زاگرس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    فعلاً که تمام برنامه ها وهم وغم جناب عزیزی خادم وعواملش شده جلوگیری از قهرمانی پنجم پرسپولیس وهول دادن دو تیم استقلال و سپاهان.مسائل ملی در اولویت های آخر ایشان می‌باشد
    • مانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      فدراسیون آبی همه تلاش و فکرش اینه که علیه پرسپولیس دسیسه کنه و برای موفقیت استقلال و سپاهان هر کاری بتونه بکنه . بنظرمیاد که برای فدراسیون آبی تیم ملی بعنی استقلال و سپاهان
    • امیر علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      خدا وکیلی جناب عزیزی خادم به هیچ عنوان صلاحیت رئیس فدراسیون فوتبال بودن رو نداره متاسفانه شخصی که با لابی و وساطتت اشخاص دیگر به سر این پست گمارده شد هیچ گونه اطلاع و قدرت تصمیم گیری از جانب خودش رو نداره با این فرد فوتبال نصف و نیمه ما به قهقراه خواهد رفت ایشون باید برکنار کنن حتی اگر فوتبال ایران تعلیق بشه بهتر از ادامه دادن با عزیزی خادم
    • ضدمافیای سرخ فوتبال IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      آخه راه حل مشکلات اینچنینی اینه ؟ پس دولت و وزارت خارجه و سفرای ایران وزارت ورزش و ارتباطات بین المللی و سیاسی برای چه زمانی هست ؟ یعنی اگر کار از مجرای قانونی رسمی و درستش انجام بشه این مشکلات حل نمیشه ؟ کشورهای دیگه هم معادلات و مسائل ورزشی خودشون رو با تجار و رفقاشون حل میکنن ؟ نه راهی که مسئولین ورزش و فوتبال میرن درسته نه اون راه اگر هر مدیری هر مسئولی هر وزیری تنها به دنبال منافع کشورش باشه تنها قلبش برای مملکت و مردمش بزنه کارها درست میشه هر قدرمهدی تاج تونست از نفوذش در کنفدراسیون آسیا استفاده کنه اینها هم میتونن
  • یاحق IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    اگر ایران میزبان بود رئیس فدرسیون ودوستانش سفرخارجی مجانی کجا برن
  • gaber IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    .ایکاش همان اداره تربیت بدنی بود و وزیر بد سلیقه و بد فکر به وزارت نمی‌رسید . اگر خواهان تغییرات خوب هستید چه در جراید چه در فضای مجازی شروع کنید به راهنمایی و تشویق کاندیداها به آوردن اصحاب و دوستان واقعا ورزشی . آقای دادکان درسته که گله مندی ولی با نیامدنت چه ضربه هایی علیه فوتبال وارد و بخیال خود راه درستی رفتی همه جا مشکلات انسانی هست چرا دریغ کردی .وزیری با قیافه متدینانه و اسلامی چقدر می‌تونه به تخصص ضربه بزنه را دیدی و دم بر نیاوردی . این هم ظلمیست از شما به جامعه که هیچ چیز برایش نمانده جز ورزش
  • میثم IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    به نظرتون فدراسونی که با لابی توسط دولت به قدرت رسیده و اونم دولتی که تو هشت سال تو هیچ زمینه‌ای نتونسته حق ملت رو بگیره توان انجام همچین کاری داره؟! قطعا این مشکل هم حل نخواهد شد امیدوارم خادم و دوستانش هرچه زودتر فدراسیون فوتبال رو ترک کنند
  • محمود IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    آخه معیار آقایون برای بهترین رئیس فدراسیون قدرت لابیگری و باج دهی بوده.اینکه یه نفر اصول مدیریت یا توانایی و دانش لازم برای این پستو داشته باشه و بدونه چه کاریرو باید انجام بده ، برای آقایون رای دهنده اهمیت و اولویتی نداره.توقع زیادی نداشته باشیم.در ضمن رسولی خادم و تیم کیسه پرستش به شدت مشغول کار و برنامه ریزی برای متوقف کردن پرسپولیس هستن.احتمالا این آقا بد موقع مزاحم شده.شما هم مزاحم آقایون نشید
  • ج IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    چه معنی میدهد که این خبر را دراین شرایط. حساس برای فوتبال وکشور نشر کنید
  • علی US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    خدا از سر تقصیر اون منفعت طلبانی که بهش رای دادن نگذره بخصوص دو روی بزرگ حاج صفیه
  • ناشناس NL ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    بابا این کیسه کش فقط اومده به کیسه جام بده
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    طبق معمول قضاوت شتاب زده و تحلیل ناقص و ناصحیح . نویسنده حتی بعد از چند بار اشاره صحیح بنده در این سایت به حرف کاملا صحیح بنده توجه نکرده و مطلبی نادرست بیان کرده جناب نویسنده قبلا گفتم که کنفدراسیون فوتبال عرعرستان و حومه بعد ماجرای هواپیمای اوکراینی دیگه ایران را میزبان هیچ تورنمتی نکرده حتی پرسپولیس هم که همه می گفتند میزبان گروهش میشه مجبور شد به کشور عقب افتاده هند برود و آنجا پذیرای رقبای خود شود این چیزی هست که حلش از عهده عمید و هزار عمید دیگه بر نمیاد مگر انکه کنفدراسیون فوتبال عرعرستان و حومه تبدیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا در معنای واقعی کلمه شود
  • Amir perspolisi IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    متاسفانه طرفداران تیم محبوب من با پرتاب ترقه جلوی ناظری که از اروپا برای بررسی میزبانی ایران آمده بود روند اعصای میزبانی بازی های ایران جلوی عربستان در کشور بی طرف را کلید زدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی