نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
بررسی گروه C یورو ۲۰۲۰/ لاله‌های نوشکفته و تیم‌های کوچک
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در گروه C رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد همه شرایط برای صدرنشینی هلند فراهم است، ولی از انگیزه اوکراین، اتریش و مقدونیه‌شمالی نباید غافل شد.

خبرورزشی - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)؛ جام ملت‌های اروپا پس از یک سال تعویق آغاز خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ پس از حرف و حدیث فراوان در ۱۱ شهر مختلف قاره‌سبز برگزار می‌شود.

در گروه C، روی کاغذ به نظر می‌رسد هلند قدرتمندترین تیم گروه و شانس اول صدرنشینی باشد. لاله‌های نارنجی در این گروه اوکراین، اتریش و مقدونیه‌شمالی را هم به‌عنوان رقیب می‌بینند. اوکراین با اسطوره‌اش سودای صعود به یورو ۲۰۲۰ را داشت و حالا می‌خواهد در مرحله نهایی نتایج خوبی بگیرد، اتریش به اولین صعودش از مرحله گروهی می‌اندیشد و مقدونیه‌شمالی در پی آبروداری در نخستین حضورش است.

دیدارهای این گروه در کشورهای هلند و رومانی برگزار خواهند شد.

بررسی سایر گروه‌های یورو ۲۰۲۰:


هلنــــد

پس از ۹ سال در جام ملت‌های اروپا! تصور این که هلند، کشور پر از استعداد ناب فوتبال نزدیک به یک دهه در این تورنمنت مهم قاره‌سبز غایب باشد هم سخت است. هلندی‌ها بعد از این که نه در یورو و نه در جام‌جهانی حضور پیدا نکردند، به خودشان آمدند و متحول شدند. رفته رفته لاله‌های نارنجی با رونالد کومان وضعیت بهتری پیدا کردند و حالا فرانک دی‌بوئر آمده تا یورو ۲۰۲۰ خوبی را با نارنجی‌ها پشت سر بگذارد. شاید مدعی قهرمانی نباشند، ولی پرستاره هستند.

ستاره: ممفیس دپای
نارنجی‌ها لیستی پر از ستاره دارند، اما بیشتر بار خط حمله بر روی دوش ستاره لیون است. ممفیس دپای بعد از دوره بد در منچستریونایتد حالا در فرانسه درخشیده و برای یورو ۲۰۲۰ بسیار آماده است. دپای پای راست وحشتناکی دارد که می‌تواند با آن هر دروازه‌ای را تسخیر کند.

پدیده: فرنکی دی‌یونگ
حفظ مالکیت، ایجاد فضا و برقراری ارتباط بین خطوط، از نقاط قوت پرشمار فرنکی دی‌یونگ هستند. ستاره بارسلونا در ۲۴ سالگی تبدیل به بازیکنی پخته شده، اما هنوز برای این که در دیدارهای ملی خودی نشان دهد، راهی طولانی در پیش دارد. شاید یورو ۲۰۲۰ تورنمنت او باشد.

سرمربی: فرانک دی‌بوئر
سپتامبر ۲۰۲۰ بود که با حضور رونالد کومان در بارسلونا، میراثش به فرانک دی‌بوئر رسید. سرمربی پیشین تیم‌های آژاکس، اینتر، کریستال‌پالاس و آتلانتایونایتد هنوز مردم هلند را راضی نکرده، ولی می‌تواند در یورو ۲۰۲۰ با تیمی پر از مهره ایده‌آل نتایج بهتری بگیرد و حتی به مراحل بالای رقابت‌ها هم برسد.

آمار هلند در یورو
تعداد حضور: ۹
رکورد: ۳۵ بازی، ۱۷ برد، ۸ تساوی و ۱۰ شکست – ۵۷ گل زده و ۳۷ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال ۱۹۸۸
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۲

هلند (گروه C یورو 2020)


اوکـرایـن

از زمانی که شوروی فروپاشید و اوکراین کارش را شروع کرد، برای بهتر شدن و راهیابی به جام ملت‌های اروپا تلاش زیادی کردند. یورو ۲۰۱۶ اولین صعودشان بود، چرا که دوره قبل از آن میزبان بودند. حالا با اسطوره‌شان آندری شوچنکو سودای صعود از مرحله گروهی برای نخستین مرتبه را دارند. زرد و آبی‌ها وقتی که میزبان بودند هم به مرحله حذفی نرسیدند.

ستاره: روسلان مالینکوفسکی
به لطف پخش توپ عالی، مالکیت توپ و فضاسازی، ستاره آتالانتا را می‌توان بهترین بازیکن فعلی اوکراین نامید. این بازیکن چپ‌پای ۲۸ ساله در ایتالیا شکوفا شد و نامی برای خودش دست و پا کرد. احتمالاً در یورو ۲۰۲۰ روسلان روزهای خوبی خواهد داشت.

پدیده: ویکتور تسیگانکوف
مرد کلیدی ۲۳ ساله دیناموکیف و یکی از محصولات آکادمی این باشگاه بازیکن‌ساز، در پی یافتن جایگاهی ثابت در ترکیب اوکراین است. این هافبک توانا و جوان شاید بعد از یورو ۲۰۲۰ راهی لیگ معتبر و بزرگی شود، چرا که استعدادش را دارد.

سرمربی: آندری شوچنکو
در ابتدای مسیر انتخابی یورو ۲۰۲۰، آندری شوچنکو از رؤیای حضور در این مسابقات گفت. کاری که تیمش راحت‌تر از حد تصور انجام داد و صدرنشین گروهی شدند که پرتغال مدافع عنوان قهرمانی در آن حضور داشت. حالا انتظار از شِوا و تیمش بالاتر رفته و با وجود سابقه نه چندان خوب در جام ملت‌ها، شاید صدر این گروه را تصاحب کنند.

آمار اوکراین در یورو
تعداد حضور: ۲
رکورد: ۶ بازی، یک برد، بدون تساوی و ۵ شکست – ۲ گل زده و ۹ گل خورده
بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی به‌عنوان تیم سوم در سال ۲۰۱۲
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۶

اوکراین (گروه C یورو 2020)


اتــریــش

اتریش سال‌هاست که در حسرت کسب یک نتیجه خوب در جام ملت‌های اروپا مانده. به طور کلی با وجود داشتن مهره‌های خوب در لیگ‌های معتبر اروپایی و به‌خصوص بوندس‌لیگای آلمان، اتریش هیچ‌گاه تیم ملی خوبی نداشته. شاید باورش برای مردم این کشور سخت باشد، ولی تنها دو مرتبه در یورو حاضر بوده‌اند که یک مرتبه هم میزبانی را برعهده داشت. هنوز هم در این تورنمنت برد ندارند.

ستاره: مارکو آرناتوویچ
اتریش در سال‌های اخیر در گلزنی مشکلات فراوانی داشته، با این حال مارکو آرناتوویچ توانسته یک مهاجم گلزن برای پسران اتریشی باشد. ستاره‌ای که در بوندس‌لیگای آلمان با وردربرمن و در لیگ برتر انگلیس با استوک‌سیتی و وستهام درخشید و حالا در سوپرلیگ چین پیراهن شانگهای‌پورت را برتن می‌کند.

پدیده: کریستوف باومگارتنر
هافبک تهاجمی ۲۱ ساله تیم هوفنهایم که سال پیش اولین بازی‌اش را برای اتریش انجام داد، پاسور دقیقی است و مقابل دروازه خوب عمل می‌کند. او که به سرعت به ترکیب اصلی اتریش رسیده، در ۷ بازی ابتدایی ملی‌اش ۳ گل برای اتریشی‌ها به ثمر رسانده.

سرمربی: فرانکو فودا
سال‌ها در اشتورم‌گراتس بازی و مربیگری کرد. مدافع پیشین اشتورم که کنار مهرداد میناوند ستاره فقید تیم ملی ایران در این تیم بازی می‌کرد، حالا سه سالی می‌شود سرمربی اتریش شده. این بازیکن پیشین تیم ملی آلمان که در بایرلورکوزن، اشتوتگارت و کایزرسلاترین هم بازی کرده بود امیدوار است اتریش را به اولین برد خودش در یورو برساند.

آمار اتریش در یورو
تعداد حضور: ۲
رکورد: ۶ بازی، بدون برد، ۲ تساوی و ۴ شکست – ۲ گل زده و ۷ گل خورده
بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی به‌عنوان تیم سوم در سال ۲۰۰۸
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۶

اتریش (گروه C یورو 2020)


مقدونیه‌شمالی

و سرانجام شیرهای بالکان هم به جام ملت‌های اروپا رسیدند. از سال ۱۹۹۴ هیچ‌وقت مقدونیه یک تیم ملی بزرگ نبود و حتی درجه سه یا چهار حسابش می‌کردند، ولی حالا با بردهای حیرت‌انگیز نگاه‌ها را به خودش معطوف کرده. اگر در اولین دوره حضورشان از مرحله گروهی صعود کنند که فوق‌العاده خواهد بود. یادتان باشد چندی پیش مقدونیه در انتخابی جام‌جهانی موفق شد آلمان را شکست دهد.

ستاره: گوران پاندف
دود از کنده بلند می‌شود. گوران پاندف در ۳۷ سالگی هم ستاره‌ای در سری A ایتالیا است و با سال‌ها تجربه بازی در لاتزیو، اینتر و ناپولی به آرزویش که حضور در تورنمنتی بزرگ همراه تیم ملی کشور بود، رسیده است. برترین گلزن تاریخ مقدونیه ۲۰ فصل در ایتالیا بازی کرده و حالا می‌خواهد یک گل هم در جام ملت‌ها به افتخاراتش اضافه کند.

پدیده: الیف الماس
هافبک ۲۱ ساله ناپولی را جانشین پاندف در تیم ملی مقدونیه می‌دانند. او می‌تواند ستاره جدید فوتبال کشورش باشد. بازیکنی که از فنرباغچه به ناپولی رفت و جایی در ترکیب اصلی این تیم مطرح برای خودش دست و پا کرد. او استاد بازی فیزیکی و پخش توپ است.

سرمربی: ایگور آنجلوفسکی
بعد از ۲ سال مربیگری در تیم رابوتنیچکی، از سال ۲۰۱۵ ابتدا دستیار و سپس سرمربی مقدونیه شد. آنجلوفسکی ۴۴ ساله با رساندن مقدونیه به یورو ۲۰۲۰ کاری تاریخی انجام داده و شیرهای بالکان زیر نظر او متحول شده‌اند. ایگور پیش از حضور در تیم ملی مقدونیه، در لیگ این کشور با رابوتنیچکی یک دبل تاریخی به ثبت رسانده بود.

آمار مقدونیه‌شمالی در یورو
تعداد حضور: ۰
رکورد: ---
بهترین عملکرد: ---
آخرین عملکرد: ---

مقدونیه‌شمالی (گروه C یورو 2020)


برنامه بازی‌های گروه C یورو ۲۰۲۰:

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اتریش – مقدونیه‌شمالی (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه ملی بخارست – رومانی)
هلند – اوکراین (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام – هلند)

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اوکراین – مقدونیه‌شمالی (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه ملی بخارست – رومانی)
هلند – اتریش (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام – هلند)

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
اوکراین – اتریش (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه ملی بخارست – رومانی)
مقدونیه‌شمالی – هلند (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام – هلند)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی