نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بررسی گروه E یورو ۲۰۲۰/ نسل جدید ماتادورها، سوئد بی‌زلاتان و لهستان با لِوا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در گروه E رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، اسپانیای بدون رئالی‌ها باز هم بالاتر از سوئد، لهستان و اسلواکی شانس صعود و صدرنشینی خواهد بود.

خبرورزشی - ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)؛ جام ملت‌های اروپا پس از یک سال تعویق آغاز خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ پس از حرف و حدیث فراوان در ۱۱ شهر مختلف قاره‌سبز برگزار می‌شود.

در گروه E، اسپانیا که سابقه ۳ قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد، بی‌شک شانس اول صدرنشینی است و تیمی قدرتمند از رقبا. سوئد می‌تواند لاروخا را اذیت کند، اگرچه لهستان هم تیمی با ستاره‌های مطرح و در حد سوئد است. این دو تیم برای دوم شدن یا شاید حتی شگفتی‌سازی و صدرنشینی در گروه نسبت به اسلواکی که دیگر تیم گروه است، شانس بیشتری خواهند داشت.

کشورهای اسپانیا و روسیه میزبان رقابت‌های این گروه جام ملت‌های اروپا خواهند بود.

بررسی سایر گروه‌های یورو ۲۰۲۰:


اسپانیــا

۵ سال پیش در فرانسه هیچ‌چیز برای اسپانیا خوب پیش نرفت و بعد از آن در جام‌جهانی هم وضعیت خوبی نداشتند. تیمی که یک دهه پیش بر فوتبال جهان سلطنت می‌کرد، حالا پوست‌اندازی کرده و جوان‌تر شده. لوئیس انریکه که نتایج خوبی با لاروخا گرفته، می‌خواهد ثابت کند تصمیماتش در جهت بهبودی تیم بوده است. اسپانیا در هر حالتی یک مدعی قهرمانی است.

ستاره: تیاگو آلکانتارا
این سومین تورنمنت تیاگو همراه تیم ملی اسپانیا است و نمی‌خواهد مثل دوتای قبلی ناکام باشد. او ستاره‌ای بین ستاره‌های لاروخا است، چرا که می‌تواند تیمش را راه بیندازد. هافبکی تکنیکی و باهوش، که داشتنش آرزوی هر مربی‌ای در فوتبال جهان است. تیاگو حالا با ۱۰ سال سابقه، بین باسابقه‌های اسپانیا هم قرار گرفته.

پدیده: پدری
محصول آکادمی لاس‌پالماس و ستاره جوان بارسلونا، می‌تواند شروعی خوب در تیم ملی اسپانیا داشته باشد. پدری یکی از بازیکنان آینده‌دار اسپانیا است و او را با ژاوی مقایسه می‌کنند. یک هافبک خوش‌فکر و باهوش که در ۱۸ سالگی اعتمادبه‌نفس خوبی هم دارد.

سرمربی: لوئیس انریکه
ژوئن ۲۰۱۹ به دلایل شخصی از مربیگری اسپانیا کناره‌گیری کرد، اما نوامبر سال بعد برگشت و شروع کرد به ایجاد تحول در لاروخا. او که همراه بارسلون افتخارات پرشماری داشته، منتظر موفقیت در یک تورنمنت ملی است. لوئیس انریکه برای اولین مرتبه در یک تورنمنت مهم ملی سرمربی اسپانیا خواهد بود و برای موفقیت انگیزه زیادی دارد.

آمار اسپانیا در یورو
تعداد حضور: ۱۰
رکورد: ۴۰ بازی، ۱۹ برد، ۱۱ تساوی و ۱۰ شکست – ۵۵ گل زده و ۳۶ گل خورده
بهترین عملکرد: قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

اسپانیا (گروه E یورو 2020)


سوئـــد

زرد و آبی‌ها همیشه تیمی خوب پر از استعداد ناب بوده‌اند، ولی بعد از دهه ۱۹۹۰ دیگر روزهای چندان خوشی نداشته‌اند. نسل جدید به خوبی نسل قبلی نیست و به همین دلیل هم ستاره‌ای مثل زلاتان ایبراهیموویچ در ۴۰ سالگی به تیم ملی سوئد برمی‌گردد. با این حال با افزایش تعداد تیم‌های صعودکننده در یورو امیدوارند بعد از ۱۷ سال از مرحله گروهی صعود کنند.

ستاره: امیل فورسبرگ
هافبک لایپزیش خلاق است و قدرت بدنی خوبی دارد. او در یورو ۲۰۲۰ وظیفه راه‌اندازی خط حمله سوئد را برعهده خواهد داشت. امیل فورسبرگ یک ضربه ایستگاهی‌زن خیلی خوب هم هست و احتمالاً در جام ملت‌ها از او ضرباتی خاصی خواهیم دید.

پدیده: کریستوفر اولسون
هافبک ۲۵ ساله کراسنودار روسیه دریبل‌زن است و با پاس‌هایش همه را شگفت‌زده می‌کند. این بازیکن باهوش چشم‌نواز بازی می‌کند و شاید یورو ۲۰۲۰ او را به تیم بزرگ‌تری برساند. اولسون زمانی هم بازیکن آرسنال بوده، ولی در تیم اول این باشگاه فرصت بازی پیدا نکرد.

سرمربی: یانه اندرسون
مغز متفکر همیشگی فوتبال سوئد از سال ۲۰۱۶ سکاندار هدایت تیم ملی فوتبال کشورش بوده. این سرمربی ۵۸ ساله سوئد را بعد از ۱۲ سال به جام‌جهانی برد و در لیگ ملت‌های اروپا هم تیمش را در گروهی که روسیه و ترکیه قرار داشتند در صدر جدول قرار داد. حالا هدف بعدی او صعود از گروه در یورو ۲۰۲۰ است.

آمار سوئد در یورو
تعداد حضور: ۶
رکورد: ۲۰ بازی، ۵ برد، ۶ تساوی و ۹ شکست – ۲۵ گل زده و ۲۴ گل خورده
بهترین عملکرد: حضور در مرحله نیمه‌نهایی در سال ۱۹۹۲
آخرین عملکرد: حذف در مرحله گروهی در سال ۲۰۱۶

سوئد (گروه E یورو 2020)


لهستــان

عقاب‌ها اگرچه در جام‌های جهانی و در دهه ۱۹۷۰ تیم بسیار خوبی بوده‌اند و حتی سوم هم شده‌اند، ولی همان دوران هم به جام ملت‌های اروپا نرسیدند. عجیب است که لهستان تا سال ۲۰۰۸ که میزبان هم بود برای شرکت در یورو صبر کرد. در دوره قبلی یکی از بهترین‌ها بودند که بدون باخت و با بدشانسی هم کنار رفتند. حالا مردم لهستان به تیم‌شان نسبت به قبل امید بیشتری دارند.

ستاره: روبرت لواندوفسکی
بهترین فصل فوتبالی‌اش را در ۳۲ سالگی پشت سر گذاشته و با زدن رکورد گلزنی در بوندس‌لیگای آلمان به استقبال یورو ۲۰۲۰ می‌آید. روبرت لواندوفسکی که این روزها در بایرن می‌درخشد، با ۶۶ گل هم بهترین گلزن تاریخ تیم ملی لهستان است. او در جام ملت‌ها فقط ۲ گل زده و می‌خواهد تعداد گل‌هایش را افزایش دهد.

پدیده: یاکوب مودر
هافبک برایتون در ۲۲ سالگی در حال تثبیت خودش است. او به‌دلیل شوت از راه دورهای خوبش شهرت پیدا کرده. یاکوب مودر سه ماه پیش اولین گل ملی‌اش را هم در دیدار مقابل انگلیس در ومبلی به ثمر رساند. از این هافبک جوان در آینده بیشتر خواهیم شنید.

سرمربی: پائولو سوسا
با این که یرژی بژنچک، لهستان را به یورو ۲۰۲۰ رساند، اما جای خودش را به پائولو سوسا هافبک پیشین تیم ملی پرتغال داد. سوسا که به‌عنوان بازیکن همراه پرتغال در دو جام ملت‌ها حضور داشته، حالا برای نخستین مرتبه در این تورنمنت مهم سرمربی عقاب‌ها خواهد بود. این مربی ۵۰ ساله تنوع‌طلب هم هست و برای کارش تابه‌حال در کشورهای انگلیس، مجارستان، سوئیس، ایتالیا، فرانسه و چین هم حضور داشته.

آمار لهستان در یورو
تعداد حضور: ۳
رکورد: ۱۱ بازی، ۲ برد، ۶ تساوی و ۳ شکست – ۷ گل زده و ۹ گل خورده
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۱۶ (حذف بدون شکست)
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۱۶

لهستان (گروه E یورو 2020)


اسلــواکی

از دهه ۱۹۹۰ که از چک جدا شدند، برای حضور در جام ملت‌های اروپا تا سال ۲۰۱۶ صبر کردند، با این حال در اولین حضورشان عملکرد خیلی خوبی داشتند و از مرحله گروهی هم صعود کردند. همین می‌تواند زنگ خطری برای دیگر تیم‌های این گروه باشد و نشان می‌دهد که اسلواکی در تورنمنت‌ها اعتمادبه‌نفس دارد. فالکون‌ها برای یک شگفتی جدید می‌آیند.

ستاره: مارِک همشیک
باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسلواکی با ۱۲۶ بازی و ستاره پیشین ناپولی که پس از سال‌ها بازی در این تیم به چین رفت و حالا در سوئد بازی می‌کند. هنوز هم مارِک باانرژی و محکم بازی می‌کند. تصور تیم ملی اسلواکی بدون همشیک دشوار است. او با وجود بازی در خط میانی گلزن هم هست و با ۲۶ گل بهترین گلزن تاریخ اسلواکی به شمار می‌رود.

پدیده: توماش سوسلوف
با ۱۸ سال سن، شماره ۱۰ اسلواکی به این بازیکن رسیده و همین نشان می‌دهد چه ارزشی برای‌شان دارد. توماش سوسلوف چند سالی می‌شود به هلند رفته و بازیکن تیم خرونینگن است. این وینگر چپ می‌گوید روزی به پدرش گفته که با مارِک همشیک همبازی خواهد شد و حالا این اتفاق رخ داده است.

سرمربی: اشتفان تارکوویچ
دستیار پیشین تیم ملی اسلواکی که سال ۲۰۱۸ برای مدتی موقتاً سرمربی هم شده بود، از سال ۲۰۱۸ سرمربی دائم شد. اشتفان تارکوویچ ۴۸ ساله اعتماد فدراسیون فوتبال کشورش را جلب کرده و حالا می‌توان در یورو ۲۰۲۰ جواب این اعتماد را بدهد. او هیچ‌گاه برای سرمربیگری از اسلواکی خارج نشده است.

آمار اسلواکی در یورو
تعداد حضور: ۱
رکورد: ۴ بازی، یک برد، یک تساوی و ۲ شکست – ۳ گل زده و ۶ گل خورده
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶
آخرین عملکرد: حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی در سال ۲۰۱۶

اسلواکی (گروه E یورو 2020)


برنامه بازی‌های گروه E یورو ۲۰۲۰:

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
لهستان – اسلواکی (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)
اسپانیا – سوئد (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه لاکارتوخا سویا – اسپانیا)

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
سوئد – اسلواکی (ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
اسپانیا – لهستان (ساعت ۲۳:۳۰ – ورزشگاه لاکارتوخا سویا – اسپانیا)

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰
سوئد – لهستان (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ – روسیه)
اسلواکی – اسپانیا (ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه لاکارتوخا سویا – اسپانیا)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی