نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
دو عکس خاص از سرمربی سابق تیم ملی ایران در تلویزیون کرواسی/ ایرانی‌ها تا روز مرگ من صبر کنند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مردی در اواخر دهه ۷۰ سرمربی تیم ملی ایران شد که از نظر ژورنالیستی، تیترهایش خوراک روزنامه‌های ورزشی آن سال‌ها بود.

خبرورزشی - دیدن عکس‌های میروسلاو بلاژویچ در ۸۶ سالگی؛ آن هم در شرایطی که او همچنان خودش را سرپا نگه داشت و هنوز با فوتبال زندگی می‌کند. عجیب است. چیرو انگار هیچ تغییر در قیاس با سال‌هایی که او را در ایران می‌دیدیم نکرده است. همان پیرمرد بانمک و زودجوش که اگر از حرفی خوشش نمی‌آمد همان لحظه واکنش نشان می‌داد. اهل دعوا بود اما زود هم با همه گرم می‌گرفت، یک چهره عجیب و تکرارنشدنی؛ لااقل در فوتبال ایران...

بلاژویچ دست از فوتبال نمی‌کشد؛ حتی این بار در قامت یکی از شبکه‌های تلویزیونی کرواسی به عنوان کارشناس رقابت‌های یورو ۲۰۲۰.

سرمربی تیم ملی ایران در اواخر دهه ۷۰؛ روزهای عجیبی که برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ تلاش می‌کردیم و سرانجام به آنچه استحقاقش را داشتیم دست نیافتیم؛ یک حذف دراماتیک از انتخابی جام جهانی مقابل ایرلند در پلی‌آف.

دو تصویر خاص از سرمربی تیم ملی ایران در تلویزیون کرواسی/ ایرانی ها تا روز مرگ من صبر کنند!

بلاژویچ اما در مصاحبه‌ای که سال‌ها بعد انجام داد به نکته ای بسیار تلخ اشاره کرد: «من همه اتفاقات آن روزها را به دقت نوشته‌ام و آن کتاب را تقدیم مرد بزرگی خواهم کرد که در تمام لحظات کنار من بود، مرحوم رنجبر که خیلی دوست داشت مثل من به جام جهانی برویم اما ما نهایتا با چشمان پر از اشک مجبور به خداحافظی از مسابقات جام جهانی شدیم. به هر حال تا مرگ من صبر کنید و بعد این کتاب را بخوانید.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    ما خودمون حشمت خان مهاجرانی رو داریم کوه تجربه و علمه که ادم دوست داره ساعت های پای صحبتشون بشینه فکر کنم همسن و سال شیرو یا بلازوویچ باشه
    • نیکویی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      کوه تجربه رو موافقم ولی کوه علم؟! بستگی داره با کی مقایسش کردی که اونو کوه علم میدونی و خدا به فریاد اون کسی برسه که با حشمت خان مقایسش کردی!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی