استقلال و پرسپولیس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر چقدر به زمان دربی نزدیک می شدیم هیجان شهروندان فوتبالدوست بیشتر می‌شد؛ بازار کرکری‌های رایج داغ شد و دو تیم سرانجام به زمین مسابقه رفتند.

آرتین زهرابی؛ روزها و هفته‌های پیش از دربی حذفی تهران چه خبر بود؟ در همه جای شهر، در هر محفل دوستانه و غریبانه‌ای حرف دربی بود. مردم نگران بودند و با ولع از دیداری که بی بروبرگرد باید یک برنده را به مرحله بعد معرفی می‌کرد سخن می‌گفتند.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم برای اینکه روغن دربی را هر چه بیشتر داغ کنند پشت سرهم بیانیه می‌دادند و در فضای مجازی یک جنگ پارتیزانی راه انداخته بودند. هر چقدر به زمان دربی نزدیک می‌شدیم هیجان شهروندان فوتبالدوست بیشتر می‌شد؛ بازار کرکری‌های رایج داغ شد و دو تیم سرانجام به زمین مسابقه رفتند.

۴۵ دقیقه نخست از نظر فنی صفر؛ ۴۵ دقیقه دوم از هر لحاظ زیر صفر. وقت‌های اضافه هم هیچ و در نهایت برنده ای در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شد. ۱۲۰ دقیقه فوتبال که چه عرض کنیم؛ ملغمه‌ای بی شور و هیجان دیدیم و بازیکنانی که هیچ چیز برایشان مهم نبود.

مردم اما جور دیگری به این بازی می‌نگریستند؛ بعضی‌ها حتی از خود بازیکنان بیشتر استرس داشتند و نتیجه بازی حتی برایشان از سرمربیان هر دو تیم مهمتر بود. چه مردمان خوبی داریم در این آب و خاک... بدون این که سرسوزنی در منافع هر دو تیم سهم داشته باشند، حرص و جوش دربی را می‌خورند.

مردمانی بی توقع که از فوتبال چیز زیادی نمی‌خواهند. حتی به همین دربی نصف و نیمه که احترام تماشاگر و بیننده در آن لحاظ نشد راضی اند. چه مردم نازنینی داریم؛ خیلی‌هایشان فوتبالی نیستند اما بیشتر از صاحبان فوتبال حرص می‌خورند. حالا این دربی نشد؛ دربی‌های بعد؛ همیشه فضا برای استرس و حرص و جوش بی دلیل فراهم است...

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    به محض اینکه قرعه دربی برای جام حذفی در اومد استقلال رو وارد بحران کردن. استقلال که با یک تیم از هم پاشیده و بحران زده وارد دربی شد. تیمی که نه میلیچ داشت و نه دیاباته. چون دیاباته اصلا تمرین کرده بود چون حقوقش پرداخت نشده بود. بازیکنان هم که حقوقشون پرداخت نشده بود. مدیر عامل هم که اصلا سر تمرین نمی رفت و هیئت مدیره ای که سریعا بعد از قرعه دربی جا به جا شدند. فرهاد مجیدی هم که از پول خودش خرج می کرد تا تیم حداقل سرپا بمونه. از استقلال توقعی نبود ولی از پرسپولیس توقع داشتیم که بسیار هجومی بازی کنه چون کاملا برای دربی ثباتشون حفظ شده بود و آرامش کامل داشتند و حساب بانکی هاشون با 30 میلیارد تومنی که آذری جهرمی با رانت از همراه اول گرفت و حسابشون رو شارژ کرده بود در آمادگی کامل به سر می بردن. علت اصلی خراب شدن دربی تضعیف دوباره استقلال 3 هفته به دربی مانده و دفاع اتوبوسی پرسپولیس از ترس خط حمله استقلال بود.
  • عامیرزا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    چیز عجیبی نبود همونی بود که برای عستقلال نیاز داشتن! ینی یه فضای ملتهب وپر از حاشیه واسه تحت فشار روانی قراردادن پرسپولیس و تیر عاخر هم عاوردن بی...ترین داور تاریخ فوتبال کشوربا پرونده های سیاه دربی هایی که سوت زده و اوج هنر وشرافتش رو که باید از از صنعت نفتی های آبادانی بپرسین با هزینه سنگین تیم مظلوم عستقلال ینی میلیونها ماهیتابه املت و هزاران کارتن پودر از اون سر دنیا عاوردنش فقط واسه ندیدن خطاها و پشت کردن به صحنه ها!،اتفاقن ماموریت بدرستی انجام شد وشاگرد کمک سرپرست بغل شوفر خوب فرمودن که اگه فغانی بود الان عستقلال با ده امتیاز بالاتر صدرجدول بود!احتمالن همین الان جام قهرمانی رو بهشون میداد وبازیهای بعدی تا فینال رو براشون تشریفاتی میکردن!عیب نداره ما به این کارکشته بازیهای مکتب کارکشته های دودی پودری انگشتی عادت داریم ومیدونیم که ته ماجرا باز زمستون میره و بازم همه با بغض شاهد موفقیتهای پرسپولیس خواهند بود و روسیاهی به صورت منحوس ودریده حامیان و چاکران درگاه و داوران بی... بین المللی ای میمونه که نصف کره زمین رو چرخ زدن و برگشتن پیش عیال عستقلالیشون.الخ
    • شاهرخ خان: IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      جناب عامیرزای عزیز فغانی از ترس عیال استقلالیش حاضر شد کارنامه سیاه خودشو سیاهتر کنه تا زنش شب تو خونه راش بده وگرنه باید میرفت تو پارک بغل کارتن‌خوابها میخوابید و با ساندویچ فلافل شکم کارد خورده‌شو پر میکرد. الانم واسه اینکه زنش بتونه سرشو جلوی در و همسایه‌های پرسپولیسی و بقال و چقال محله بالا بیاره گفته خطای مطهری رو ندیدم چون زنمو بیشتر از آبروم دوست دارم!! از قدیم میگفتن اگه میخوای شب تو مسجد بخوابی خونه‌تو به نام زنت کن. حالا شده حکایت جناب قلدرخان (شما بخونید موش خونگی) که مجبوره واسه یه لقمه نون با گوشت کانگورو به عیالش باج بده و روی وجدان نداشته‌اش پا بذاره. این آقا برای اینکه شب توی پارک محل نخوابه حاضر شد این ننگو به جون بخره با این خیال که با رنگ میشه پاکش کرد. فقط دوست دارم ببینم میثاقی کیسه‌کش تو برنامه‌اش راجع به قضاوت پرحرف و حدیث جناب متکبر و قلدرخان چی میگه و فغانی رو عاقبت‌بخیر میکنه یا عاقبت‌به‌شر.
  • لنگ سوخته IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    با رمزهای مجیدی قهرمان میشم
  • محمدطاها IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    ایووول بالاخره آقای زهرابی بعد از چند روز یه مطلب گذاشت اتفاقا دیروز همش تو ذهنم بود که چرا مطلبی نمیذاره خیلی دلم برای مقاله های زیبایی که میذاره تنگ شده بود واقعا فقط به خاطر آقای زهرابی خیلی دوست دارم تو این سایت باشم⁦♥️⁩
  • محمدطاها IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    دربی واقعا نود دقیقه اصلا جذابیت و هیجانی نداشت بار فنی خاصی نداشت و بیشتر در میانه میدان دنبال میشد ولی بنظرم با شروع وقت اضافه دو تیم بازی رو به جلوتر ارائه دادن و چند فرصت ایده آل هم داشتند..به گواه‌ کارشناسان و حتی آمارهای استخراج شده از بازی این استقلال بود که از نظر فنی به پرسپولیس برتری داشت‌ و حقش برد بود..
  • شمسعلی. AE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    تمامی حرفهای شاهرخ خان را قبول دارم فقط آقای فغانی باید بداند میلیونها هوادار پرسپولیس بازیچه ی دست آقای فنایی و همسر ایشان نیستند که این آقا هر وقت بازیهای پرسپولیس را سوت میزند به خاطر اینکه علیامخدره ناراحت نشود یک ضربه ی بزرگ‌به پرسپولیس میزند که نمونه ی بارز آن همان اشتباه هولناک در بازی با ذوب آهن بو.د و قشنگ‌ایشان از سکوت مسئولین پرسپولیس استفاده ابزری میکند و باز به خاطر همسر گرام سر صنعت نفت را می برد تا به جای مردم ستمدیده ی آبادان خانواده ی همسر ایشان شادمان شوند ، آقای فغانی لطف کن هیچوقت دیگر برای پرسپولیس سوت نزن و هواداران میلیونی پرسپولیس را قربانی امیال همسرتان نکتید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی