نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
المپیک جای تنبل‌ها نیست/ ستاره‌های مجازی در المپیک جایی ندارند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

المپیک توکیو برای بدمینتون یک پیام منحصر به فرد داشت و اینکه هرگز تنبل‌ها برنده نمی‌شوند با چهار سال تلاش کنی تا دیده شوی.

از شروع بدمینتون حرف و حدیث‌های زیادی در مورد تکرار قهرمان‌ها شد و غیبت مارین به این امر دامن زد. خیلی‌ها بر این باور بودند که المپیک جذابیت خود را از دست داده و دیگر شاهد پدیده ای در این ورزش نخواهیم بود. اما یک نکته از باور خیلی‌ها نگذشت و آن این بود که  المپیک جایی برای تمرین نیست و محلی نیست که آزمون و خطا داشته باشی  آوردگاه المپیک ویترینی است برای دیده شدن و نشان دادن تمام توانایی‌هایی که در چهار سال گذشته کردی و اگر دست خالی در چهار سال آمادگی باشی حرفی برای گفتن نداری و بیشتر تماشاچی خواهی بود.

امسال در توکیو نام‌های زیادی از گردونه رقابت‌ها حذف شدند کسانی که می‌توانستند مدال آوران توکیو باشند اما نکته ای که باعث حذف آنها شد برنامه نداشتن برای توکیو بود و بیشتر وقت خود را صرف دیده شدن در فضای مجازی کردند.چهره‌هایی مانند لارن اسمیت انگلیسی، لی یونگ مالزی، لی زی جا از مالزی و کنتو موموتای بی نظیر.

تیم ستاره انگلیسی با تمام بازی دل انگیزش ولی به اسیر بودن در فضای مجازی اش باخت.چهره ای که تمام تلاشش این بود تا محتوایی در دنیای مجازی داشته باشد و حقیقت تمرین در انتخاب دوم بود.

ستاره میکس مالزی هم در کشورش که بلاگر شناخته شده است و بیشتر از استعداد ظاهری اش برای درآوردن پول در فضای مجازی و گرفتن تبلیغات استفاده می‌کند و طبیعی است که حرفی برای رقابت‌های بی نظیر المپیک نداشته باشد.

برای المپیکی شدن و ماندنی شدن در المپیک باید شب و روز برنامه ریزی و تلاش کرد. سیندوی هندی‌ها در بازی‌های اخیر نشان داد تمام اهداف و معایب خود را بر طرف کرده سبک بازی سیندو به شدت با قبل متفاوت است و دیگر نام و نشانی از سیندوی ضعیف در زمین بازی دیده نمی‌شود. بازی بی رحم و نت کیل‌ها کشنده در مقابل یاماگوچی پرتلاش حرف آخر را زد و اینکه باید تلاش کرد و المپیک جای تنبل‌ها نیست.

سیندو مربی افسانه ای خود را تغییر داد و با مربی جدید خود که یک کره ای است تمرین را آغاز کرد و حتی به شرایط موجود در ژاپن از نظر آب و هوا و استادیوم با سقف بلند هم توجه کرد و امروز مزد این تغییر را می‌بیند.

اینتانون در بازی با شماره یک جهان نشان داد مملو از انگیزه است ولی هیچ برنامه ای برای بازی ندارد و در حقیقت بازی را به خودش باخت و اگر کمی‌از نظر روحی و تاکتیکی آماده تر بود امروز او به جای شماره یک جهان صعود کرده بود.

جیاو چینی که امروز ایرانی‌ها او را خوب می‌شناسند برای المپیک حدود ۱۰ کیلو وزن خود را کم کرد و با تلاش زیاد و تمرین‌های طاقت فرسا نشان داد المپیک جای قهرمانان واقعی است.ستاره چینی‌ها حتی صفحه ای در اینستاگرام ندارد.

در قمست مردان ویکتور اکسلسن افسانه ای برای المپیک تمام تلاش خود را خود کاهش وزن هر روزه و تمرینات مرگبار واکینگ را همیشه حریفی ترسناک نشان می‌دهد. اکسلسن برای هر روزش برنامه دارد و اینطور نیست که سهمیه المپیک برایش مهم باشد.او بعد از مسابقات انگلستان حضورش در فضای مجازی به شدت کمرنگ شد.

تولد یک ستاره از گواتمالا هم اتفاق جالب در بدمینتون است.کوین کوردن که به شدت با انگیزه و جدی در کورت بازی نشان می‌دهد نتیجه عملکرد درست و قابل احترام بدمینتون کشورش است.ساختاری که باید با تمام وجود به آن احترام گذاشت ایزوله کردن یک بازیکن تا قبل از المپیک و به شدت روحیه ساختن برای او. نتیجه کار و تلاش تیم موفق می‌شود ظهور یک ستاره شبیه کوین.

گریز پولی و آپریانی یک از تیم‌های مورد علاقه دوستداران بدمینتون هستند دوبل بانوان همیشه با حضور این دو بازیکن جذاب به نظر می‌رسد.این دو بازیکن به قدری هماهنگی و از خود گذشتگی دارند که توکیو را محو بازی زیبای خود کردند.پولی قبل المپیک رابطه با بسیاری از دوستان صمیمی‌اش را قطع کرد و تمام تفکر و اتحاد تیم برای پیروزی بود و خبری از حضور در صفحات مجازی به شکل وحشتناک نبود.

پس باید به خوبی یادمان باشد که المپیک جای نمایش قدرت‌هاست باید تمام هماهنگی و تلاش تیم و خودت را برای چهار سال نشان بدهی. المپیک به جهان نشان می‌دهد که ساختار بدمینتون در ورزش کشور شما چگونه است.اگر در ساختار ورزش کشور مسیر درستی ترسیم شده باشد حتما در المپیک نتیجه دلچسب خواهید گرفت و گرنه یک توریست بیشتر نخواهید بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی