تجاوز برای یک ورزشکار دردسرساز شد/ این هم‌تیمی خطرناک است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

الن هدزیچ، مجبور شد به تنهایی و جدا از سایر اعضای تیم شمشیربازی آمریکا به توکیو سفر کند و در ژاپن هم او در یک هتل جدا اقامت دارد و تمریناتش نیز جداگانه انجام می‌شود.

تیم ملی شمشیربازی آمریکا در رقابتهای المپیک با یک مورد عجیب روبه‌رو شده است. یکی از شمشیربازان این تیم طبق حکمی باید از همه ورزشکاران زن در المپیک توکیو دور نگه داشته شود.

او متهم به اعمال غیراخلاقی و تجاوز است. همین موضوع باعث شده که او از سوی هم‌تیمی‌هایش هم طرد شود و آن‌ها با به صورت زدن ماسک صورتی، اعتراض خود را به حضور او در جمع‌شان و همچنین حمایتشان را از قربانیان او نشان داده‌اند. الن هدزیچ، مجبور شد به تنهایی و جدا از سایر اعضای تیم شمشیربازی آمریکا به توکیو سفر کند و در ژاپن هم او در یک هتل جدا اقامت دارد و تمریناتش نیز جداگانه انجام می‌شود چرا که دیگر ورزشکاران نگرانی خود را از امنیت و سلامت‌شان بابت حضور این فرد، اعلام کرده‌اند.

حدود دو ماه پیش بود که مرکز سلامت و امنیت ورزشکاران آمریکا اعلام کرد که سه زن از الن هدزیچ بابت تعرض جنسی در سه موقعیت جداگانه شکایت کرده‌اند. این مرکز حکم به محرومیت هدزیچ داد اما با درخواست تجدید نظر او، این حکم تعلیق شد. حالا سه نفر از هم‌تیمی‌های او در المپیک توکیو، به نام‌های جیک هویل، کورتیس مک داوالد و یسیر رامیرز، اعتراض خود را به حضور آلن هدزیچ در تیم آمریکا نشان داده‌اند و با زدن ماسک صورتی او را از جمع خود متمایز کرده‌اند. در عکس‌هایی که منتشر شد، هدزیچ با ماسک سیاه بود و سه عضو تیم دیگر تیم اپه آمریکا با ماسک‌های صورتی!

هدزیچ البته همواره این اتهامات را تکذیب کرده است. اما یکی از شاکیان او در گفت‌وگو با روزنامه «یواس‌ای تودی» گفته است: «به نظرم حتی یک پرونده اینچنینی هم کافی است که مانع حضور یک ورزشکار در رقابت‌های لعنتی المپیک بشود! واقعاً این سوال به وجود می‌آید که یک نفر تا کجا باید پیش برود که او را از رقابت محروم کنند و از تیم کنار بگذارند؟»

در نامه‌ای که به دست این روزنامه رسیده است، رئیس فدراسیون شمشیربازی آمریکا برای هدزیچ توضیح داده است که سایر ورزشکاران احساس می‌کنند که حضور او در توکیو می‌تواند تاثیر روحی و احساسی منفی روی آن‌ها بگذارد و توانایی‌شان برای رقابت در بالاترین سطح رقابت‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و در نتیجه شانس موفقیت آن‌ها در المپیک را کم کند. در نتیجه همین نامه و اعتراضاتی که در این مورد صورت گرفت، مسئولان شمشیربازی آمریکا یک برنامه ویژه با عنوان «برنامه امنیت» را در مورد این ورزشکار به کار گرفتند تا او را از سایرین در جریان رقابت‌های المپیک جدا کنند.

بسیاری از ورشکاران و کارشناسان آمریکایی به اینکه چرا باید این شمشیرباز به مسابقات المپیک اعزام می‌شد اعتراض کرده‌اند، هرچند که او در رشته خود یکی از بهترین‌هاست اما به نظر می‌رسد که حمایت خاص و عجیبی از او صورت می‌گیرد. هدزیچ، اتهاماتی که به او وارد شده را غیرواقعی خوانده است. وکیل او، مایکل پالما هم تاکید کرده است که موکلش هرگز تعرض جنسی به کسی نداشته است. او البته به عنوان نفر ذخیره تیم آمریکا راهی این مسابقات شد و در ترکیب اصلی جای داشت. در شکست ۴۵-۳۹ آمریکا مقابل ژاپن هم هدزیچ خارج از ترکیب آمریکا بود.

او گفته که هم‌تیمی‌هایش قبل از بازی سه ماسک صورتی برای خود آوردند و یک ماسک سیاه به او دادند و گفتند تو باید این ماسک را بزنی: «این کار آن‌ها خجالت‌آور بود. هیچکس از من نپرسد که ماجرای آن اتهامات چیست و نخواستند که داستان من را هم بشنوند.»

تجاوز برای یک ورزشکار دردسرساز شد/ این هم‌تیمی خطرناک است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شهرام AE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    این همانی نیست که قبلا میشد اختلاف فرهنگی؟؟؟ یا موارد شبیه این...
  • ابوالفضل NL ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    آمریکاییها هم شورشو درآوردن اگه تجاوز اثبات شده خوب تهش حبس ابده بندازینش زندان کسی هم معترض نمیشه ولی نمیشه به صرف اتهام مردمو بدبخت کنید تهش دادگاه یه معذرت خواهی کنه و تمام رونالدو و کوین اسپیسی و ... رو همین بدبخت کردن حالا رونالدو زرنگ بود سریع فایل ویدئویی بار را منتشر کرد تا همه بفهمن این فمنیستای آمریکایی چه آشغالیی هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی