سیمونه بایلز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیمونه بایلز که به دلیل مشکلات روحی از تیم ژیمناستیک آمریکا کنار رفته بود، برگشت و یک مدال برنز را به دست آورد.

سیمونه بایلز، ژیمناست آمریکایی که در رقابت‌های المپیک توکیو سر و صدای زیادی به پا کرده است، با کسب مدال برنز در بخش چوب موازنه به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. این البته پایانی خوب برای این ورزشکار زن سرشناس به حساب می‌آید چرا که او پیش از این به دلیل مشکلات روحی از همراهی تیم آمریکا در پنج فینال دیگر رقابت‌های ژیمناستیک خودداری کرده بود و قصد داشت برای مدتی از ژیمناستیک دور باشد.

ستاره ۲۴ ساله بعد از کسب مدال برنز اعتراف کرد که دوشنبه شب بود که تصمیم خود را گرفت تا در مسابقه فینال شرکت کند، بعد از اینکه با دو روانپزشک ورزشی صحبت کرد و آنها بررسی کردند که آیا او می‌تواند بعد از مشکلات روحی که داشت، به مسابقات برگردد یا نه. بایلز همچنین به جنجالهای فراوانی که بابت کناره‌گیری او از تیم ملی آمریکا در پنج فینال دیگر این رشته، اشاره کرد و به انتقاد از منتقدانی پرداخت که او را به پشت کردن به تیم ملی آمریکا در توکیو متهم کردند: «شماها اصلاً از اینکه ما چه شرایطی را تجربه می‌کنیم، درکی ندارید. ما مردم را سرگرم می‌کنیم اما خودمان هم انسان هستیم.»

او سپس در مورد در مورد عملکرد خود در راه کسب مدال برنز بخش چوب موازنه این رقابت‌ها حرف زد و گفت: «رفتم و برای خودم حرکاتی که می‌خواستم را انجام دادم و گفتم که هر اتفاقی که بیفتد مهم نیست. من خوشحال بودم هرچند که استرس هم داشتم، اما در نهایت احساس خیلی خوبی داشتم.»

بایلز از صحبت در مورد اینکه ایا بعد از رقابت‌های المپیک از ورزش خداحافظی خواهد کرد امتناع کرد، این فرضیه‌ای است که خیلی‌ها در مورد او مطرح کرده‌اند. البته بایلز گفت المپیک ۲۰۲۴ پاریس قطعاً الان در ذهن او نیست چون نیاز دارد که اول روی خودش کار کند: «اول باید همه این اتفاقات را بررسی کنم.»

بایلز که حالا برنده هفت مدال در المپیک است یکی از پردرآمدترین ورزشکاران حاضر در المپیک توکیو نیز به حساب می‌آید و برخی منتقدان او معتقدند او به خاطر فشار اسپانسرهایش حاضر یا حتی مجبور شده که به رقابت‌های المپیک برگردد و دوباره مسابقه بدهد.

طبق نوشته نشریه اقتصادی «فوربز»، بایلز سالانه بیش از ۵ میلیون دلار فقط از راه تبلیغات درآمد دارد. او با برندهای معتبری در زمینه محصولات آرایشی، ورزشی، پوشاک، ویزا، شرکت‌های هواپیمایی، خوراکی، دندانپزشکی، تجهیزات ورزشی به ویژه تجهیزات ژیمناستیک، شرکت حمل و نقل اوبر، ساعت و همچنین سازمان‌های آموزشی به عنوان سفیر تبلیغاتی همکاری می‌کند و در این راه درآمد هنگفتی نیز به دست می‌آورد.

همین موضوع او را از نظر کسب درآمد بالاتر از بسیاری از المپین‌های حاضر در توکیو قرار داده است. از جمله از کیتی لدکی، ستاره آمریکایی شنای زنان که دو مدال طلا در این رقابت‌ها به دست آورد و با ۵ مدالی که در المپیکهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به دست اورده بود مجموع مدالهای طلای خود را به عدد ۷ رساند. لدکی سالانه حدود ۳ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی از همکاری با برندهایی مثل آدیداس، رالف لورن و هرشی ریسه دارد. الکس مورگان ستاره تیم فوتبال زنان آمریکا و سو بِرد بازیکن تیم بسکتبال این کشور هم درآمدهای میلیون دلاری بابت تبلیغات دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    باز هم یک مقاله مسخره! بستن اینترنت و بی خبری از خبرها به درد چنین نویسنده هایی می خوره که می تونه هر توهم ذهنی بنویسه و خاطرش حمع باشه کسی گزارش های اصلی به گوش و چشمش نمی رسه. دوم این که گویا هنوز در ان دیار هر استرس و عدم ارامش را به روان پریشی نسبت داده و قادر نیستند کمی اگاهی به خورد ذهنشان بدهند. در این که سیمون بایلزپس ار اشباهات دور اول ارامش و تمرکز مورد نیاز را برای ادامه مسابقات را ار دست داد شکی نیست و اختلاف نظر هم سر همین بود که برخی می گفتند قهرمانی چون او نباید چنین با یکی دو خطا به هم بریزه و برخی می گفتند برعکس به دلیل همان فشارها و توقع ها او بیش از یک ورزشگار معمولی زیر فشار استرس بود.. این را هم نوشتم برای اگاهی نویسنده این مطلب و توهم نپروراندن برخاسته از بی دانشی !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی