حامد لک، آقا کریم و حرمتی که شکست
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چند روزی از ماجرای حامد لک و کریم باقری و قهر مربی پرسپولیس در مراسم جشن قهرمانی این تیم می‌گذرد اما کمتر کسی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.

مهدی یکتا؛ با وجود تکذیب باشگاه پرسپولیس، حامد لک دروازه بان اول این تیم در حین بازی با پیکان و حتی در رختکن با کریم باقری مربی خودش بگو مگو داشته و جواب پیشکسوت خود را داده است.

هرچند این بگو مگو با ادبیاتی زشت نبوده اما به هر حال حرمت بزرگتر تیم در آن شب قهرمانی شکسته شده است. از سوی چه کسی؟

حامد لک را چند سالی است که خوب می‌شناسم و می‌دانم تلاش می‌کند دور از حاشیه باشد اما ...

او در حالی در تابستان سال گذشته به پرسپولیس پیوست که این تیم گزینه‌های دیگری هم روی میز داشت؛ از علیرضا حقیقی بگیرید تا رشید مظاهری!

با این وجود یحیی گل محمدی با مشورت حمید مطهری و داوود فنایی تصمیم گرفت دروازه بانی را در نقل و انتقالات تابستانی بخرد که در صورت نشستن روی نیمکت (ذخیره رادوشویچ آماده آن روزها!) اعتراض نکرده و پرسپولیس را وارد حاشیه نکند.

علیرضا حقیقی گلر اول ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود و پس از درخشش در نساجی مازندران خیلی دوست داشت به پرسپولیس باز گردد و رشید مظاهری هم بدش نمی‌آمد به دلیل کُرکُری با علیرضا بیرانوند به این تیم کوچ کند.

این دو اما دو گلر مدعی بودند و یحیی گل محمدی نیز نگران حواشی احتمالی جذب یکی از این دو ؛ به همین دلیل با مشورت دو دستیار خود تصمیم به جذب حامد لک گرفت. دروازه بانی که در همه این سال‌ها ثابت کرده بود عاشق پرسپولیس است و از هر فرصتی به ویژه بازی‌هایش مقابل استقلال برای نشان دادن این علاقه قلبی استفاده می‌کرد.

۱۱ شهریورماه سال گذشته حامد لک، دروزاه‌بان تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با عقد قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست و رسماً به عضویت این تیم درآمد در حالی که رقیبان بزرگی هم داشت.

او به پرسپولیس پیوست و با توجه به اشتباهات عجیب رادوشوویچ در دربی حذفی سال گذشته خیلی زود گلر فیکس پرسپولیس شد. حامد لک فیکس و بهترین گلر غرب آسیا شد تا بر انتخاب یحیی گل محمدی صحه بگذارد و از قضا تلاش کرد نه وارد حاشیه شود و نه وقت تلف کند!

گلر پرسپولیس رویه جدید و عجیبی هم برخلاف علیرضا بیرانوند، رادوشوویچ و سایر گلرهای سابق پرسپولیس در پیش گرفت؛ بی اعتنایی به تمامی‌رسانه‌ها!

شاید او تصور می‌کرد با دوری از رسانه‌ها و پرهیز از مصاحبه بهتر می‌تواند حواشی را کنترل کند و حدود یک فصل هم دوام آورد اما ناگهان در شب قهرمانی پرسپولیس اتفاق عجیبی رُخ داد.

حامد لک با فرشاد فرجی درگیری لفظی پیدا کرد و بر سر همبازی خودش فریاد کشید تا واکنش کریم باقری را به دنبال داشته باشد، واکنشی که در پرسپولیس برانکو و یحیی گل محمدی مسبوق به سابقه بود؛ از پیام صادقیان بگیرید تا محمد حسین کنعانی زادگان!

این مرتبه اما حامد لک جواب باقری را داد: «شما بشین سر جات آقا کریم!»

بگو مگویی که در رختکن هم ادامه پیدا کرد و با وساطت نزدیکان تیم خاتمه یافت اما این پایان کار نبود.

دل کریم باقری و حرمت کسوت شکست تا مربی پرسپولیس به جای حضور در مراسم جشن قهرمانی، ساک خود را برداشته و تک و تنها در اتوبوس تیمش بنشیند و چندین و چند بار اتفاق عجیب بازی با پیکان را با خود مرور کند.

حامد لک را چند سالی است که خوب می‌شناسم و می‌دانم ذات خوبی دارد و تلاش می‌کند کتاب بخواند و بر معلومات خودش اضافه کند اما این حامد لک جدید و گلر اول پرسپولیس را خیلی نمی‌شناسم.

اینکه او با کریم باقری تماس گرفت یا نگرفت، اینکه استوری یا پُست عذرخواهی گذاشت یا نگذاشت چندان به این مطلب مربوط نمی‌شود و آنچه کمتر در این مدت به دلایلی توجه شد؛ حرمتی بود که شکسته شد!

حامد لک یا حامد لک‌ها باید بدانند صدها آدم به این فوتبال و پرسپولیس آمده‌اند که شما الان نه کسی اسم آنان را می‌آورد و نه نام و نشانی از آن‌ها وجود دارد. اگر حرمت به پیشکسوت را رعایت نکنید، نمی‌توانید ماندگار شوید.

موفقیت، کلین شیت یا قهرمانی موقت است اما احترام به پیشکسوتان و مربیان همیشه باقی خواهد ماند.

امیدواریم حامد لک که خیلی دوست دارد پیراهن تیم ملی را بپوشد و حتی مسافر جام جهانی شود یک بار دیگر اتفاقات بازی با پیکان و شب قهرمانی پرسپولیس را با خود مرور کند تا خیلی چیزها دستگیرش شود. البته امیدواریم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    تو این مدت هم فکری مربی قبلی استقلال بابت کم کاری بازیکنان تو بازی با سپاهان صحبت هایی کرد اما دریغ از یک مطلب از این طرف میبینیم کوچکترین حاشیه ها تو پرسپولیس رو چقدر بزرگ نشون میدید
    • امیر علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      حامد لک چون باجی به مافیای رسانه نمیده میخوان تخریبش کنن یک روز میگن اخراج میشه از پرسپولیس یک روز میگن جریمه میشه همش حرف مفت خود یحیی گل محمدی عنوان کرد دروازه بان اول تیم حامد لک و هیچ جایی هم نمیره کیه که ندونه یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس از بعضی برخوردهای کریم باقری با بازیکنان تیم دلخور هستن مخصوصا سر برخوردی که با کنعانی زادگان داشت. کریم باقری احتیاج به تعریف نداره همیشه نماد تعصب باشگاه بوده اما رسانه ها سر همین برخوردها خیلی بادش کردن تو این چند سال اینکه نمیزاره بازیکنان حاشیه درست کنن عالی اما بعضی برخوردها با بازیکن داخل زمین مخصوصا وقتی پخش زنده هست اصلا جالب نیست تو لحظه ای که آدرنالین و هیجان بازیکن بالاست وقتی یه گیر الکی بدی یا تو لحظه بازیکن خودت رو خراب کنی مشخص به شخصیت بازیکن بر میخوره بالاخره به جا صبرش تموم میشه ممکن جواب سر بالا هم بده...
  • پویا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    حامد لک دروازبان خوبیه اما سلطان کریم خط قرمز ماست
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    تورو خدا آقاکریم پرسپولیس نیاز مبرمی به دروازه بان خوب دارد این فصل دیدیم کسی دراندازه حامد لک که با جونش برا پرسپولیس بازی کند نیست تو کریمی ببخشش آقا کریم
  • محمد IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    کلا حامد لک تو حاشیه هست
  • پرسپولیسی منطقی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    واقعا جای تعجب داره مگه آقاکریم قرداد میلیاردی نمی بنده که در مواقع لزوم میانجی دعوا باشه و پس گردنی بزنه چطور به لک پَسی نزده ؟!!؟
  • انا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    کریم باقری دیگه شورشو در اورده همیشه با بازیکنا درگیر میشه خودش حاشیه درست میکنه بقول لک اقا کریم بشین سرجات این تیم سر مربی هم دارها
    • فاخته، پاکدشت IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      تو دیگه نمیخواد کاسه داغ تر از آش بشی، همه میدونند که حامد لک اشتباه کرده، اونوقت شما طرفداری حامد لک را میکنی؟ درسته که حامد لک دروازه بان خوبیه، ولی باید این را هم بفهمد که توی پرسپولیس، احترام به پیشکسوت و بزرگتر واجب است. پس لطفا الکی جو ندهید.
  • x IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    جمع کنید خودتونو، شدید کاسه داغ تر از آش، خود آقا کریم گفت هرچی بوده همون شب تموم شده، فقط بلدید برای تیم ما حاشیه درست کنید؟ راجع به دعوای فرودگاه و نارنجکی که خورد تو اتوبوس ما یه وقت ننویسید که خسته میشید!
  • جاوید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    لک هیچوقت حدود خود را نشناخته و شخص معمولی نیست ، لذا در مقابل شخصیتی چون آقا کریم میخواد خودی نشان دهد ،باعثش هم بعضی از مسؤلین باشگاه است که پر رو کردنش .
  • ايمان IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    كسي ك بخواد واسه تيم حاشيه درست كنه و احترام تيم و بزرگتشو نگه نداره همون بهتر ك نباشه
  • کیسه کش IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    همه اناییکه میگن بی احترامی مساوی بااخراجه..داداش تاحالا خودت وجدانتان بار حرمت پدر ومادرتو شکستی.یکمم حرفه ای فک کنین دوتا بازیکن باهم درگیر شدن الانم تموم شده .آقا کریم اگه یه درصداین مطلبو میخونی یا به گوشت میرسه حامد لک او ببخش.حامدم کم زحمت نکشیدتو این دوسال قیاس کنید آقای مظاهری ۴برابرش پول گرفته ..منصف باشیم
  • مهدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    تمام این قهرمانیها رو از سرصدقه آقا کریم داریم دوهفته با تیم ملی بود هر چهارتا بازی رو بردیم
  • طاهری IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    لک هیچوقت حدود خود را نشناخته و شخص معمولی نیست ، لذا در مقابل شخصیتی چون آقا کریم میخواد خودی نشان دهد ،باعثش هم بعضی از مسؤلین باشگاه است که پر رو کردنش
  • سیدعلی علوی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    بندازینش بیرون بی ادب پر رو رو
  • جان IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    بعضی از هواداران یا نفوذی هستن یا عینهو حامد لک اگه پرسپولیس این چند سال موفق بوده یک دل بودنه بازیکنان واحترام متقابل و حد حدود بلد بودن بازیکنان و احترام احترام به پیشکسوتان تا کادر ومربیان وبزرگان بوده حامد لک بیخود کرد که به هر پرسپولیسی بی احترامی کرد یا بکنه خصوصا به آ کریم لک هنوز انداز ناخن کوچکه قاعدی در برابر آکریم برا تیم زحمت نکشیده که سرش گیج بخوره هر بازیکن دیگه هم باشه باید بکننش بیرون تا بفهمن که اینجا چاله میدون یا تیمهای دیگه نیست پس طرفداری از بازیکنی که حرمت نگه نمیداره نکنید لطفاً چون این حرکت‌ها تیم را به حاشیه رانده ونتیجه گیری ضعیف ودل دشمن شاد لک بد کردی کریم آقا که خط قرمز ماست بی احترامی به توپ جمع کن پرسپولیس هم خط قرمز ماست معذرت خواهی هم دیگر ارزش ندارد تمام فردا هم یکی دیگش دم در میاره عزیزان
    • ارش IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      احترام باید دوطرفه باشه وهرعملی عکس العملی داردوجواب های هوی وهرانسانی برای خودش شخصیتی دارد در ان شرایط وتنش جناب باقری بایدضمن حفظ ارامش خودبالحنی ملایم وپدرانه جورا آرام میکرد.
  • iivii IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    قضیه هرچی بوده درون خانواده بزرگ پرسپولیس بوده و حل شده، ولی این خبرگزاریها واسه جذب بیننده و حاشیه سازی واسه سرور فوتبال ایران این جفنگیات رو میگن ، ما هم با دادن پیام بهش دامن میزنیم. اگه ما پرسپولیسیا پیام نذاریم میفهمن که به اونا ربطی نداره چی شده چی نشده و سرپوزی میخورن..ممنون
  • ببببب IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    آقای کریم باقری احتمالا میخاد بره تیم ملی و دستیار اسکوچیچ باشه. یه سری از این بازیکنای قدیمی آدمهای باشخصیتی هستند همیشه زندگی بی حاشیه ای هستن و از همه مهمتر آدمهای آروم که هیچوقت نسنجیده عمل نمی کنن مطمئن باشید اگه همچین کسایی در تیم نبودن خیلی مسائل حاشیه ای در پرسپولیس بوجود میومد و تیم نمی تونست با آرامش کارشو ادامه بده
  • ناشناس IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    چطور موقع فحش دادن به توپ جمع کن نوجوان حرمتی شکسته نشد و از حامد لک حمایت کردیدحا لا کارمایش را پس بگیرید
  • ع.ش.ق.پرسپولیس GB ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    با احترام زیادی که به اقای لک دارم ولی بهش میگم حق هیج گونه بی احترامی به بزرگان وپیشکسوت های عزیزمان ندارن اقا کریم عشق واسطوره ماهست وما کوچکترین بی احترامی رو به ایشان ودیگر پیشکسوتان بزرگ نمی پذیرم .همین پیشکسوتان عزیز پرسپولیس رو به اینجا رساندن .اقا کریم اسطوره ونورچشم ماهست وهرگونه بی احترامی به ایشان باعث رنجش دل هواداران تیم بزرگ پرسپولیس میشه. امیدوارم اقای لک که بسیاردروازه بان خوبی هست از اقاکریم گُل معذرت خواهی کرده باشه ودل اقا کریم رو به دست اورده باشه. ما هوادارها ارادت خاصی به تیم وبازیکنان وکادر فنی پرسپولیس داریم اما پیشکسوتان تیم همچون اقا کریم جاشون توقلب ما هست وهرگونه بی احترامی به ایشان ودیگر پشکسوتان باعث ناراحتی هواداران این تیم بزرگ میشه .از اقای لک میخام که اگر دوست داره بین هوادارن محبوب باشه وتوقلبشان جا بگیره حتما از اقاکریم عذرخواهی کنه واز دلش در بیاره.ودیگه همچین چیزی تکرار نشه وگرنه جای ایشان داخل پرسپولیس نیست
  • علی بهرامی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    شما هم فقط منتظر درست کردن حاشیه تو تیم هستید تمام شد رفت حالا هی بشید کاسه داغ تر از آش وهی هم بزنید
  • امیر IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    طرفداران الاستقلال الریاضه بیخود خودتونو بعنوان پرسپولیسی معرفی نکنید و نظرات مخرب ندین.این مسئله خیلی هم غیر عادی نیست . به کوری چشم شما پرسپولیسی ها برای هم احترام غایل هستند و مثل شما نیستیم که با فحشهای کش دار امثال حجاز ی ها رو از تیم بیرون کنیم.
  • چنگیز IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    حامد لک همان بازیکنی است که زمانی که در تراکتور بود پول گرفته بود تا گل بخورد و همان بی ادبی است که به توپ جمع کن حرف رکیک زد، البته تقصیر لک نیست، مقصر خود کریم باقری است که شهر خودش تبریز را رها کرده و برای غیر خودی تلاش می کند.
  • آرمان IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    ما بدون لک هم قهرمان شدیم. اما کریم باقری تو هر شش قهرمانی اخیر پرسپولیس حضور داشته. حامد گلر خوبیه اما حفظش به قیمت از دست دادن آقا کریم نمیارزه
  • م.ن IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    حیف کریم باقری نیست،با امثال لک حرف بزنه
    • جواد رحمانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      پرسپولیس هرچی داره از صدقه سری اقا کریم و امسال ایشون داره ایشون بزرگ تیمن پس کسی حق نداره بهش بی احترامی کنه هیچ وقت متاسفانه متاسفانه قدر اسطوره هامونو ندونستیم یاشاسن کریمم اقا
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    دوستان بخدا الکی دارید برای یه مسئله کوچیک جو تیمو خراب میکنید ما گندکاریهای بدتر از این داشتیم روشو پوشوندیم این که چیزی نیست یادتون نمیاد کرمانی مقدم وسط زمین پیرهن مقدسمونو جر داد کوبید زمین فقط بخاطر اینکه تعویضش کردن اصلا جریان اون دوتا بازیکنمون که وسط زمین با انگشتاشون یه کاری کردن که از شرمو خجالت آب شدیم یادتون رفته حالا برای یه توهین کوچیک هی جو بدید
  • Fashu Poshteh IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    این مسایل پیش و پا افتاده زود حل میشه و فراموش میشه کریم باقری بقدری بزرگ هست که این ماجرای کوچک رو فیصله بده و تمامش کنه از طرفی لک هم بازیکن حرفه هست و حتما هم میداند چطور از پس از چیزها در بیاد. به کوری چشم تیم کیسه حکومتی سال بعد ششمین قهرمانی رو جشن میگیریم
  • ورزشی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    آقای لک بایدبدانددرگیرشدن باپیشکسوت مخصوصاآقاکریم که کل اهالی فوتبال به اواحترام خاصی قائل هستن.باعث به حاشیه رفتن اوخواهدسدچه بسازندگی فوتبالی اوراتحت تاثیرقراردهدومانندبرخی ازبازیکن هاکه خوداوبهترازهمه میداندکه اسمی هم ازاودرفوتبال باقی نماند.حامدجوان است وحالا حالا هابایددرفوتبال بماند.لطفاهواست راجمع کن آقاحامد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی