لسترسیتی – منچسترسیتی؛ جام جام‌داران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لسترسیتی و منچسترسیتی در دیدار سوپرجام انگلیس یا همان جام خیریه، در پی کسب اولین جام فصل جدید هستند.

فصل جدید فوتبال انگلیس امشب از ساعت ۲۰:۴۵ با نبرد لسترسیتی و منچسترسیتی آغاز خواهد شد. نبردی برای کسب جام‌خیریه که هر تیم با کسب آن می‌تواند شروعی خوب و روحیه‌بخش در فصل جدید داشته باشد.

لسترسیتی؛ روباه‌ها بین بزرگان

بعد از قهرمانی تاریخی سال ۲۰۱۶ لستری‌ها خیلی برای این که به آن تیم و افتخار بزرگ نزدیک شوند، تلاش کردند. بعد از آزمون و خطاهای بسیار، برندان راجرز آمد و تیمی خوب ساخت. تیم او در لیگ برتر انگلیس مدعی حضور بین ۴ تیم بالای جدول بود، اما در نهایت پنجم شد. با این حال قهرمانی در جام‌حذفی با شکست چلسی در فینال واقعاً ارزشمند بود و فصل‌شان را عالی تمام کرد. روباه‌ها هنوز در تلاش هستند نامی بین بزرگان برای خودشان دست و پا کنند. یک جام دیگر می‌تواند آن‌ها را به هدف‌شان نزدیک‌تر کند.

منچسترسیتی؛ چشم‌انداز یک فصل پرجام

سیتیزن‌ها پرستاره‌تر می‌شوند. پپ گواردیولا فصل قبل مقتدرانه تیمش را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رساند، ولی چالش بزرگ‌تر او که کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود، تلخ تمام شد. حالا ستاره‌های جدیدی در تیررس‌شان هستند و فعلاً جک گریلیش را به خدمت گرفته‌اند. سیتی برای فصلی پرجام‌تر و پرافتخارتر شدن باز هم برنامه دارد. بیراه نیست اگر بگوییم که باز هم در لیگ برتر انگلیس مدعی اول کسب عنوان قهرمانی خواهند بود. با این حال برای شروعی خوب، می‌خواهند در جام‌خیریه هم به قهرمانی برسند. گواردیولا تابه‌حال ۲ مرتبه این جام را گرفت و در پی سومی است.

آخرین جدال
آوریل گذشته در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی با ۲ گل مندی و ژسوس از سد لسترسیتی گذشت.

آمار بازی
۶) منچسترسیتی با ۶ قهرمانی در جام‌خیریه که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد، ششمین تیم پرافتخار به شمار می‌رود. لسترسیتی هم ۲ مرتبه این جام را گرفته که آخرین آن‌ها در سال ۱۹۷۱ رقم خورده.
۲۱) پرافتخارترین تیم جام خیریه منچستریونایتد با ۲۱ جام است. به این زودی‌ها تیمی یه شیاطین‌سرخ نخواهد رسید، چرا که آرسنال و لیورپول با ۱۶ و ۱۵ جام پشت سر آن‌ها قرار دارند.
۲۶) آخرین مرتبه‌ای که تیمی به غیر از بیگ‌سیکس قهرمان سوپرجام انگلیس یا همان جام‌خیریه شده، به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد. در آن سال اورتون با شکست بلکبرن قهرمان شد.
۱۲) منچسترسیتی در مجموع ۱۲ مرتبه در این دیدار حضور داشته که ۶ مرتبه شکست خورده. لسترسیتی هم ۲ مرتبه در این دیدار به میدان رفته و مثل رقیبش نیمی از آن‌ها یعنی یک بازی را باخته.
۵) در ۵ دیدار آخر لسترسیتی و منچسترسیتی تساوی ثبت نشده. منچستری‌ها ۳ بازی را برده‌اند و لستری‌ها برنده ۲ بازی شده‌اند.

مصدومان و محرومان
تیموتی کاستانیه، جیمز جاستین، جانی اوانز و وسلی فوفانا مصدومان لسترسیتی برای این دیدار هستند. فیل فودن هم تنها مصدوم منچسترسیتی برای نبرد جام‌خیریه است.

ترکیب احتمالی دو تیم
لسترسیتی:
اشمایکل، پریرا، اندیدی، سویونجو، برتراند، آلبرایتون، تیلمانس، سوماره، بارنز، ایهناچو و واردی
منچسترسیتی: استفن، کانسلو، دیاس، آکه، مندی، گوندوغان، فرناندینیو، پالمر، محرز، ادوزی و سیلوا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی