نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
مهدی قایدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در فاصله ۳۴ روز مانده به آغاز مسابقات لیگ ستارگان قطر همچنان موضوع جدایی مهدی قایدی از تیم استقلال در صدر اخبار این باشگاه قرار دارد.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال قطر، لیگ ستارگان این کشور که طی سال‌های گذشته سهم عمده ای در جذب بازیکنان ایرانی بین کشورهای حوزه خلیج فارس را داشته در دهه آخر شهریور شروع می‌شود. جدول مسابقات لیگ ستارگان قطر به این ترتیب نوشته شده که این مسابقات از تاریخ یکشنبه ۲۱ شهریورماه آینده شروع شده و هفته اول دور رفت مسابقاتش استارت می‌خورد. این در حالی است که در این حد فاصل پس از برگزاری فینال جام حذفی بین تیم‌های استقلال و فولاد، چیزی در حدود ۳۳ تا ۳۴ روز زمان باقی می‌ماند تا تکلیف برخی بازیکنان مدنظر تیم‌های قطری حاضر در تیم استقلال برای پیوستن به لیگ ستارگان قطر مشخص شود. از سوی دیگر لیگ‌های اروپا هم به زودی استارت می‌خورند.  

در این بین مهدی‌قایدی بیش از همه در تیررس یکی دو تیم قطری قرار دارد اما شرایط سنی و مالی این بازیکن این را هم باید در نظر گرفت و از همان ساعات اول پس از پایان فصل فوتبالی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باید هر لحظه منتظر شوک احتمالی جدایی قایدی از این تیم بود.  

مهدی قایدی مهاجم شماره ۱۰ استقلال هنوز دو سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و باید دید باشگاه استقلال با جدایی او موافقت میکند یا نه! ... و اگر می‌کند با چه شرایطی حاضر است این بازیکن را به تیم‌های دیگر منتقل کند؛ قرضی یا قطعی؟

چندی پیش همسر مهدی قایدی در صفحه اجتماعی خودش یک استوری گذاشت و در واکنش به سوال‌های متعدد هواداران استقلال درباره رفتن یا ماندن مهدی قایدی گفته بود او دو سال دیگر با باشگاه استقلال قرارداد دارد و اگر باشگاه می‌خواهد او را ترانسفر کند تصمیم گیرنده نهایی آنها هستند. موضوعی که باز هم بسیاری از سوالات را بدون جواب باقی گذاشت و ابهامات را تشدید کرد.

استقلالی ها منتظر شوک مهدی قایدی باشند/ شمارش معکوس جدایی آغاز شد

اما قایدی در پایان دیدار نیمه نهایی جام حذفی (پس از بازی با گل گهر) در صحبتی کوتاه با خبرنگاران در واکنش به اینکه آیا از استقلال جدا می‌شود یا نه، گفته بود که دوست دارد در استقلال بماند تا این تیم قهرمان شود. این در واقع نشان می‌داد بدش نمی‌آید که همچنان در ایران بماند. قایدی چندی پیش هم گفته بود اگر به لحاظ مالی در ایران تامین باشد اصلاً دوست ندارد وطنش را ترک کند.

از دیگر موارد ابهام برانگیز در این مدت حرف‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری بازی با گل‌گهر بود. جایی که گفت در صورتی موافقت می‌کند قایدی از این تیم برود که یک بازیکن شبیه او جایگزینش شود! اما آیا در کشورمان فوتبالیستی شبیه به مهدی قایدی داریم؟ در شرایطی که وزارت ورزش جذب بازیکن خارجی را ممنوع کرده، کدام فوتبالیست ایرانی شاغل در لیگ برتر یا دسته‌های دیگر شبیه مهدی قایدی فوتبال بازی می‌کند؟ شاید منظور او یاسین سلمانی فوتبالیست جوان سپاهان باشد که گفته می‌شود تا حدودی شبیه قایدی است اما آیا سپاهانی‌ها که همواره روی جوانان خود با قراردادهای چهار، پنج ساله برنامه ریزی می‌کنند راضی به جدایی سلمانی می‌شوند؟

از طرفی این را نیز باید در نظر گرفت خود مهدی قایدی دوست دارد پیشرفت کند. دوست دارد راهی لیگ‌های خارجی شود تا با مربیان مختلف خارجی مانند استراماچونی کار کند. کسی که تاثیر مستقیمش را بر فوتبالش دید. می‌خواهد با علم روز فوتبال تمرین کند تا بیش از این بتوانند استعدادهایش را بروز دهد. قطعاً باید خواست خود قایدی را هم در نظر گرفت.

موضوع مهمتر درباره رفتن یا نرفتن قایدی، بحث درآمد او از فوتبال است. مهدی قایدی در حال حاضر ۲۲ ساله است و بهترین شرایط برای جدایی از استقلال و پیوستن به تیم‌های اروپایی را دارد. شاید او با در نظر گرفتن اینکه اگر در استقلال بماند نهایتاً قراردادی ۳ تا ۵ میلیاردی می‌بندد ولی اگر به خارج برود حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان در فصل درآمد خواهد داشت، بخواهد راهی یونان، پرتغال و قطر شود. قطعاً انگیزه‌های بالای مهدی قایدی نیز در ترسیم آینده فوتبالی اش نقش به سزایی بازی خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    چرا فضارو متشنح می کنید الکی قایدی یا همون مهندس تونل ها قرارداد داره و اصلا قرار بر این نیست کخ رضایتش رو جلب کنیم تو قرارداد زقم قراردادها دقیق میاد برای هرسال مشخه پس در مورد چ رقمی صحبت می کنید مهدی باید بمونه سال بعددد به وقتی دو سال دیگه قرارداد داره دلیلی نیست از الان ردش کنیم .وقتی حریفی مثل الهلال داریم چ دلیلی ب رد بهترین بازیکتن ایرانه؟؟؟
    • Dr.Soltani IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      سلام فقط کجا قاییدی بهترین بازیکن ایرانه شما کارشناس کدوم بخش از ورزش هستی ک اینطوری میگی اصلا بازیکن با کیفیتی نیست شما همیشه دیدگاه خودتو بیان کن ن اینک ی نظری بدی ک معلوم نیست از کجا منابعشو برداشتی
  • شمسعلی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    خخخخ... شوک؟! انگار مسی میخواد از بارسلونا جدا بشه! مهاجمی که در یه فصل شیش تا گل زده میخواد از تیمی که ده ساله هیچ جامی نگرفته بره یه جایی تا دستش به جام بخوره
  • کیسه سوز IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    نرو نرو اگه بری جات خالیه بمون بمون یک شب جنجالیه:)
  • سید IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    ...بلایی که بر سر پرسپولیس امد بر سر عصطغلال اومد همه چیز شبیه هم عبدی ال کثیفرچیپ شجاعبان ... اگر فغانی داور بود احتمال اس قهرمان می شد هی نگویید قائدی ...چرا در دوتا وقت اضاف یه ربع اصلا گزارش کر که پیشکش یه بار توپ به پاش نخورد حق فولاد در نود دقیقه بود ده سال گذشت ....
  • سید IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    سوال : چرا تمام مربیان دیروز پرسپولیس پیشکسوتان و همه و همه از یحیی و کادر و بازیکنان حمایت کردند ولی ، استقلال اصلا ...چرا...به چه دلیل ؟ قد قد بازی ها لج کردن ها کج کردن ها غرور بی توجهی بی احترامی منیت ها ظرفیت ها بداخلاقی ها منم منم ها از خود راضی بودن و... و.... باعث این مشکلات شده .... شما این موارد ها را در تیم پرسپولیس می بینید !!! حالا هی بگویید : وزیر پرسپولیسی .... حالا این فرهاد مغرور !!! هم دستش به جام نرسید سهمیه پلی اف رفت و... و.... بااین شرایط جام حدفی برای آبی ها سخت و مشکل می شود! باید انقلاب کنند ...مربی کار بلد بیارن..تمام
    • استقلالی سابق IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      دقیقا. مشگل اینجاست که پای پیشکسوتان استقلال رو از باشگاه بریدن و استقلال رو تبدیل به یک باشگاه تفریحی کردن. با آوردن برادر و پسر و رفقای قدیمی نمیشه یه تیم قوی داشت. همش شدیم مضحکه تیمهای دیگه بخصوص لنگیا. با آوردن گیتار سر تمرین و رختکن و حتی داخل زمین و رفتن به فینال جام حذفی بزور پنالتی، حتی اگه جام حذفی رو هم میگرفتیم مزه چندانی نداشت. همش با پنالتی و پنالتی و گاها شانس ! پس فوتبالمون کو ؟ جناب مجیدی شما در باشگاه رو بروی پیشکسوتان و استقلالیهای اصیل بستی و اینجا رو قرق کردی! چرا از با تجربه ترها مشاوره نمیگیری ؟ ما جام حذفی را نمیخوایم (.اونم به زور و با پنالتی ) ما جام لیگ برتر رو میخوایم که سالهاست طلسم شده. یه نگاه به باشگاه رقیب و با طرز مدیریت تیمهای دیگه بالای جدول بندازید ! به جای تمرین گیتار و آواز جشن قهرمانی کاش کمی بیشتر تمرین میکردیم تا اینجوری مضحکه نشیم.
  • سلام شجاع IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    بابا انگار مسی داره میره چرا اینقدر بزرگش میکنید بزرگتر از اونا رفتند چی شده
  • حسین IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    بره گمشه هیچ غلطی نکرد
  • هوادار IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    مهدی قائدی بی شک بهترین بازیکن ایرانه ایناییم ک میگن بازیکن کمیه همشون ازش آسیب دیده تیمشون حالامهدی اگه بره براش بهتره چون استعدادهاش داره خراب میشه بخاطربعضیااااا....
    • مهران IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      چرا حرف الکی میزنی ؟ کجاش شبیه بهترین بازیکن ایرانه ؟ اگه هم به تیم خارجی نمیره علتش اینه که هیچ تیم دریت و حسابی نمیخوادش. آنقدر گلزن برزیلی و اروپائی دارن که نیازی به این جوجه تیغی ندارن. قائدی اصلا استقلالی نیست و بارها خودش هم گفته که از بچگی پرسپولیسی بوده و از ترس باباش اومده استقلال. یه مدت خوب بود و الان افتاده تو خط آرایش و گرفتن و اشتراک عکسهای خانوادگی احساس میکنه مانکنه. اینجا جای اینجور آدما نیست
  • طاطار IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    اقای مجیدی ارنجت تکراری بایه گل بهارنمیشه.
  • سام IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    قائدی اصلا از هیچ باشگاه اروپائی درخواست جدی نداره. فقط یک تیم اماراتی بود که ممنوعه و تیم قطری هم گفته بود بیاد مذاکره کنیم و ازش تست بگیریم. و با نوجه به نبود وقت رفتنش فعلا منتفی هست. میتونید به سایت همه تیمهای باشگاهی قطری سر بزنید. حتی یک کلمه در باره قائدی مطلب ننوشته و فعلا در حد صحبت اولیه دلال بود و هست. این قائدی اگه یه دعوتنامه خوب داشت یک روز هم معطل نمیکرد و تا حالا رفته بود. نمیره چون فعلا هیچ تیم دزست و حسابی به ثورت جدی ازش درخواست نکرده. اگه مدرک داره رو کنه. منتی هم رو باشگاه نزاره.
  • پاوه IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    هیچ تیمی بصورت جدی دنبال جذب قائدی نیست. پاریال یک تیم قطری ازش خواسته بود برای گرفتن تست و مذاکرات بره که نشد. امسال فعلا از هیچ تیم دسته دو اروپا و قطر دعوتنامه نداره. دقت کنید دعوتنامه با درخواست مذاکره و گرفتن تست ورزشی و چک و چانه زدن فرق داره. این شما و این هم اینترنت.کل باشگاهای عربی سایت دارن. و ماههاست که هیچ تیم خارجی بصورت جدی خواهان به خدمت گرفتن ایشان نیست.
  • زرگر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    باشگاه نیاز به خانه تکانی اساسی داره. ما گیتار زن و رقاص و مانکن تازه به دوران رسیده نمیخوایم. قائدی بدجوری اسیر حاشیه شده و از روزهای اوج فاصله گرفته. اینجوری هیچ تیمی نمیخوادش. حتی یه تصویر از دعوتنامش رو هیجکی ندیده. بعله زمانی عالی بود ولی الان نه. کی میاد مهاجمی رو به خدمت بگیره که تعداد گلهاش انقدر پائین باشه و جز، گلزنان برتر لیگ هم نیست چه برسه به آقای گلی که هرگز نشده. همش چاخانه که هوادادان رو گول بزنن. هیچ تیم درست و حسابی خواهان قائدی نی استقلال بزرگتر نداره ؟ چرا اجازه میدید بازیکن تیم بدون هماهنگی بره سفر تفریحی و بیاد عکسهای سفر لاکچری و تصاویر نه چندان خوب خانوادگی به اشتراک بزاره و باعث تمسخر کل تیم بشه ؟ عکس زن و خواهر زن و ...هر روز تو فضای عمومی ؟ چرا اجازه میدید بازیکن گیتار بیاره سر تمرین و حتی رو نیمکت ذخخیره ها آنهم تو فینال جام حذفی ؟ بخدا خسته شدیم از بس مسخره عام و خاص شدیم... کجا هستند پیشکسوتان و استقلالیهای اصیل ؟ گرفتن جام تو لیگ برتر برامون شده یه آرزو و با این بازیکنان عمرا بشه حتی جام حذفی رو گرفت آنهم بزور و پنالتی. یه خانه تکانی اساسی نیاز داریم.
  • علیرضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    بی شک بی شک قایدی بهترین بازیکن ایرانه واقعا با این سن و قامت کوتاه کار خیلی سختی داره واقعا متاسفم برای کسایی که کورن و این همه استعداد را نمی‌بینن قطعا اگه بره تیم استقلال و فوتبال ایران آسیب جدی میبینه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی