نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عجیب‌ترین تصمیم گل‌محمدی در بازی الهلال
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مصدومیت طولانی مدت کمال کامیابی نیا سرانجام تاثیر خود را روی نمایش پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین بازی‌های امسالش گذاشت.

هافبک دفاعی پر سابقه سرخپوشان که از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ در این باشگاه به عنوان یک بازیکن جوان و تخریبی به جمع قرمزها اضافه شد همواره یکی از از استاندارد ترین بازیکنان پرسپولیس در سال‌های منجر به قهرمانی‌های متوالی بوده است.

کامیابی نیا یک بازیکن چند کاره با سابقه بازی در پست‌هایی مثل دفاع و هافبک و تنها بازیکنی است که در جمع پرسپولیسی‌ها از قدرت تخریبی مناسب و کافی بهره می‌برد. کامیابی نیا در فصل گذشته توسط بازیکن تازه واردی به نام میلاد سرلک به چالش کشیده شد اما در نهایت با دعوت به تیم ملی نشان داد که میدان را برای حریف تازه نفس خود خالی نکرده است. تازه شرایط رخ داده در فصل گذشته در شرایطی بود که پرسپولیس احمدنوراللهی را به عنوان یک هافبک دفاعی در اختیار داشت و در بازی‌هایی که کمال در آن نیمکت نشین بود احمد و میلاد زوج شش و هشت نسبتا خوبی را تشکیل می‌دادند اما با جدایی نوراللهی پرسپولیس آن وزن کافی برای دیداربا الهلال و از کار انداختن خط هافبک هنرمند، تکنیکی و سریع این تیم را نداشت.

پیش از آغاز بازی روز گذشته صحبت‌هایی در این زمینه منتشر شده بود که کامیابی نیا می‌توانست مهره ایده آل و کلیدی یحیی گل‌محمدی در این بازی باشد اما به هر حال با توجه به جذب رضا اسدی و تمرین دو ماهه او با پرسپولیس این امیدواری وجود داشت که این بازیکن بلند قامت بتواند جای کمال را پر کند؛ اما با شروع مسابقه و گذشت زمان این امید لحظه به لحظه کمرنگ تر شد تا جایی که اسدی پس از دریافت یک کارت زرد در شرایطی قرار گرفت که حتی احتمال اخراجش هم وجود داشت. با این وضع یحیی در تعویضی عجیب او را بین دو نیمه با احسان پهلوان تعویض کرد تا میلاد سرلک در نقشی کاملا دور از روح فوتبال خود قرار بگیرد و به عنوان تک هافبک دفاعی مقابل حمله وران الهلال بایستد.

عجیب‌ترین تصمیم گل‌محمدی در بازی الهلال

این ماموریتی بود که میلاد سرلک هم در آن ناموفق ظاهر شد و پرسپولیس در نیمه دوم بازی ضعیف تری نسبت به نیمه اول که اسدی را در جمع خود داشت انجام داد و شاید این طور به نظر می‌رسید که بهتر بود با وجود بازی نه چندان خوب، اسدی در ترکیب باقی می‌ماند چرا که مهره جایگزین برای وی وجود نداشت.

البته پرسپولیس محمد شریفی را در این پست روی نیمکت داشت و از او در دقایق پایانی استفاده کرد اما این هافبک جوان بوشهری هنوز به تجربه کافی برای نفش آفرینی ثابت در جمع پرسپولیس نرسیده است.

اما آنچه که در این بین جالب توجه است طولانی شدن زمان بازگشت کمال کامیابی نیا پس از مصدومیت او در روزهای پایانی لیگ گذشته و آغاز اردوهای ملی است. کامیابی نیا که به عنوان یکی از نفرات اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شده و حتی شانس خوبی برای بازی داشت به دلیل مصدومیت اردو را ترک کرده و به تهران بازگشت. در شرایطی که کادر فنی تیم ملی عقیده داشتند او در شرایط مصدوم به تیم ملی آمده و در عین حال در پرسپولیس اعضای کادر پزشکی این مسئولیت را متوجه تیم ملی می‌کردند.

پس از آن کامیابی نیا ادامه لیگ بیستم را از دست  داد و زیر نظر پزشک به انجام تمرین برای ریکاوری و بازگشت به شرایط رقابتی پرداخت اما هرچه که گذشت از بازگشت او به میدان خبری نشد؛ آن هم در شرایطی که پرسپولیس مست استخدام رضا اسدی، بر این تصور بود که می‌تواند با او در میدان آسیایی حاضر بشود اما یک سال بازی نکردن و نیمکت نشینی در فوتبال اتریش فعلا اسدی را از فرم بازی دور کرده و باید او کمی بیشتر در این زمینه تلاش کند تا به شرایط مسابقه بازگردد. البته ممکن است سطح کیفی لیگ با مسابقات آسیایی متفاوت باشد و اسدی بتواند خیلی زود خود را در شرایط بازیابی ذهنی قرار بدهد.

با این حال طولانی شدن زمان درمان مصدومیت کامیابی نیا، نکته‌ای است که کادر پزشکی پرسپولیس باید به آن پاسخ بدهد چرا که به نظر نمی‌رسید این مصدومیت، کمال را تا این حد از شرایط مسابقه دور کند و در نهایت پرسپولیس ضربه بزرگ نداشتن یکی از ستاره‌هایش را در این بازی بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • طاها IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    مقصر اصلی باخت دیروز یحیی گل محمدی و کادر فنیش بود، چجوری میشه که تیم حتی یه موقعیت درست نمیتونه خلق کنه؟ یه پاس سالم نمیتونن بهم بدن؟ آنالیزی که از الهلال داشتن افتضاح بود، تعویض ها همه افتضاح، پلن و برنامه ریزی ضعیف چه تو دفاع چه تو حمله
  • مهران IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    یکی بیاد بگه فرق بازی اسدی و سرلک چیه؟من که احساس میکردم دوتا سرلک تو زمینه
  • سعید IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    این کاراش مث اونجای بود که می‌گفت الکثیرو برا 10 هم باشه میخام که پنتالتی بزن کره ماه راستی توپه برگشت زمین آقا یحیی
    • حامد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      آقا دیگه کم لطفی نکنیم دیشب تنها بازیکنی ک یه مقدار خوب کار کرد ال کثیر بود ولی تنهایی چکار میتونست بکنه اصلا تیم گیج شده بود
  • مسعود IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    کمال از بهترینای پرسپولیسه حتی بهتر از احمد نوراللهی نباید در حقش ظلم بشه باید کمکش کنن برگرده . یحیی نباید بی معرفتی کنه . خودش چوبشو خورد. هیچ بازیکن جنگنده ای نبود کمال اگه بود توپ می رسوند ضمن اینکه امیری باید عقب تر بازی میکرد و اونقدر بهش فشار نمیومد. تیم تحت پرس شدید بدون هافبک دفاعی به طرز نا امید کننده و عجیبی ارنج شده بود و نیمه ی دوم با بیرون رفتن اسدی که نصف کمال هم جنگندگی نداشت و از هیچی بهتر بود تیم متلاشی شد.
  • رضا IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    ترحم ای اف سی به تیم الهلال السعودیه به خاطرمسابقات پارسال است که درسال ۲۰۲۰ ازلیگ قهرمانان آسیا کنارگذاشته شد به خاطرکرونای بازیکنان ، بدین جهت بازی خانگی و انتخاب داوررابه الهلال دادند. ودیدیم گلهای دوم وسوم الهلال افسایدبود وداورسالم اعلام کرد. اگرپرسپولیس ده تا گل به الهلال می زد داورقبول نمی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی