نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چشم من و نامجومطلق دنبال پیراهن سرمه‌ای سرمربی استقلال بود/ از پورحیدری درس زندگی آموختم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست استقلال به خبرورزشی گفت: از اوایل دهه ۶۰ افتخار شاگردی پورحیدری را داشتم و در زندگی درس‌های زیادی از او گرفتم.

بیژن طاهری که هم‌اکنون تحت عنوان سرپرست روی نیمکت استقلال می‌نشیند در دهه ۶۰ یکی از شاگردان منصور پورحیدری محسوب می‌شد و همراه با این اسطوره فقید قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران را نیز جشن گرفته است. طاهری هنوز دلتنگ منصورخان است و وقتی با او در مورد اسطوره فقید آبی‌ها صحبت می‌کنیم، صدایش عوض می‌شود. سرپرست استقلال در رابطه با منصور پورحیدری و پنجمین سالگرد آسمانی شدن او با خبر ورزشی صحبت کرد:

*از اوایل دهه ۶۰ افتخار شاگردی ایشان را داشتم و به معنای واقعی کلمه می‌توانم بگویم جدا از بحث فنی و توانایی‌های فوتبالی که واقعاً در آن تبحر فراوانی داشت، از نظر انسانی و شخصیتی هم منصور پورحیدری به معنای واقعی کلمه چهره متشخص و وارسته‌ای بود. خدا رحمتش کند، واقعاً باید گفت جزو افرادی بود که در تکمیل شدن شخصیت من نقش فوق‌العاده پررنگی داشت و علاوه بر فوتبال، در زندگی هم از ایشان درس‌های زیادی گرفتم. منصورخان واقعاً معلم بود.

چشم من و نامجومطلق دنبال پیراهن سورمه ای سرمربی استقلال بود/ از پورحیدری درس زندگی آموختم

*در همان دهه ۶۰ که زیر نظر پورحیدری فوتبال بازی می‌کردم، گاهی اوقات ایشان را با یک پیراهن سرمه‌ای و شلوار سفید روی نیمکت می‌دیدم. پیراهن منصورخان فوق‌العاده زیبا بود و خیلی دلم می‌خواست آن را یادگاری داشته باشم. اتفاقاً مجید نامجو مطلق هم دقیقاً همین حس را داشت ولی نه من و نه مجید هیچ وقت این مسئله را به پورحیدری نگفتیم. سال‌ها گذشت و منصورخان به خاطر بیماری در بیمارستان بود. من برای عیادت از ایشان به بیمارستان رفته بودم و اتفاقاً خانم دکتر شجاعی همسر محترمه منصورخان هم در اتاق حضور داشت، دل را به دریا زدم و ماجرا را تعریف کردم. خدا رحمتش کند، به من گفت: بیژن چرا همان موقع مسئله را به من نگفتی؟ اگر می‌گفتی که آن پیراهن را دوست داری، همان زمان یادگاری می‌دادم به تو...

*شاید باورتان نشود ولی هفته‌ای نیست که یاد منصور پورحیدری بزرگوار نباشم. روزهای پنج شنبه و هنگام زیارت اهل قبور همیشه سه چهره ماندگار و تأثیرگذار در زندگی ورزشی‌ام به یاد من می‌آیند. منصور پورحیدری عزیز، پرویز دهداری بزرگوار و ناصر حجازی دوست‌داشتنی. واقعاً این سه نفر برای من زحمت کشیدند و هر هفته برایشان طلب آمرزش می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اس اس ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    خدارحمت کند همه آنانی که چهره در نقاب خاک کشیدند و در میان مان نیستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی