چشم من و نامجومطلق دنبال پیراهن سرمه‌ای سرمربی استقلال بود/ از پورحیدری درس زندگی آموختم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرپرست استقلال به خبرورزشی گفت: از اوایل دهه ۶۰ افتخار شاگردی پورحیدری را داشتم و در زندگی درس‌های زیادی از او گرفتم.

بیژن طاهری که هم‌اکنون تحت عنوان سرپرست روی نیمکت استقلال می‌نشیند در دهه ۶۰ یکی از شاگردان منصور پورحیدری محسوب می‌شد و همراه با این اسطوره فقید قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران را نیز جشن گرفته است. طاهری هنوز دلتنگ منصورخان است و وقتی با او در مورد اسطوره فقید آبی‌ها صحبت می‌کنیم، صدایش عوض می‌شود. سرپرست استقلال در رابطه با منصور پورحیدری و پنجمین سالگرد آسمانی شدن او با خبر ورزشی صحبت کرد:

*از اوایل دهه ۶۰ افتخار شاگردی ایشان را داشتم و به معنای واقعی کلمه می‌توانم بگویم جدا از بحث فنی و توانایی‌های فوتبالی که واقعاً در آن تبحر فراوانی داشت، از نظر انسانی و شخصیتی هم منصور پورحیدری به معنای واقعی کلمه چهره متشخص و وارسته‌ای بود. خدا رحمتش کند، واقعاً باید گفت جزو افرادی بود که در تکمیل شدن شخصیت من نقش فوق‌العاده پررنگی داشت و علاوه بر فوتبال، در زندگی هم از ایشان درس‌های زیادی گرفتم. منصورخان واقعاً معلم بود.

چشم من و نامجومطلق دنبال پیراهن سورمه ای سرمربی استقلال بود/ از پورحیدری درس زندگی آموختم

*در همان دهه ۶۰ که زیر نظر پورحیدری فوتبال بازی می‌کردم، گاهی اوقات ایشان را با یک پیراهن سرمه‌ای و شلوار سفید روی نیمکت می‌دیدم. پیراهن منصورخان فوق‌العاده زیبا بود و خیلی دلم می‌خواست آن را یادگاری داشته باشم. اتفاقاً مجید نامجو مطلق هم دقیقاً همین حس را داشت ولی نه من و نه مجید هیچ وقت این مسئله را به پورحیدری نگفتیم. سال‌ها گذشت و منصورخان به خاطر بیماری در بیمارستان بود. من برای عیادت از ایشان به بیمارستان رفته بودم و اتفاقاً خانم دکتر شجاعی همسر محترمه منصورخان هم در اتاق حضور داشت، دل را به دریا زدم و ماجرا را تعریف کردم. خدا رحمتش کند، به من گفت: بیژن چرا همان موقع مسئله را به من نگفتی؟ اگر می‌گفتی که آن پیراهن را دوست داری، همان زمان یادگاری می‌دادم به تو...

*شاید باورتان نشود ولی هفته‌ای نیست که یاد منصور پورحیدری بزرگوار نباشم. روزهای پنج شنبه و هنگام زیارت اهل قبور همیشه سه چهره ماندگار و تأثیرگذار در زندگی ورزشی‌ام به یاد من می‌آیند. منصور پورحیدری عزیز، پرویز دهداری بزرگوار و ناصر حجازی دوست‌داشتنی. واقعاً این سه نفر برای من زحمت کشیدند و هر هفته برایشان طلب آمرزش می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اس اس ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    خدارحمت کند همه آنانی که چهره در نقاب خاک کشیدند و در میان مان نیستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی